CEMB tasapainoituskoneen kalibrointi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja aaCHEVY, 13.1.2015.

  1. aaCHEVY

    aaCHEVY Gearhead

    Tallille hommattu "uusi" tasapainotuskone. Kone on arviolta 80-luvulta. Merkki:CEMB Malli:CB 111
    Olisko jollain tietoa, että miten tuo kalibroidaan. Netistä oon yrittänyt kaivella laihoin tuloksin.
    Tuommonen härveli kysessä:
    [​IMG]
     
  2. arskatehtaalla

    arskatehtaalla 2nd gear

    Ei sielä koneen takana satu olla mitään punttia punttia jenkattuna kiinni? Monessa on joku puntti sielä mikä ruuvataan kalibroinnin ajaksi laippaan kiinni.. p8 näppäimiä painamalla vois näyttöön tulla "cal" sitte vaan puntin kanssa pyörimään. Tälläi muistin varaisesti yhden saman ikäluokan koneen ohje. Ei välttämättä päde sinun tapauksessa...
     
  3. rodisko

    rodisko 1st gear

    Jos tasapainoitat renkaan ja laitat sen eri asentoon kiinni, niin tarjoaako uudestaan eri paikkaan painoja?
    Jos kokeilet muutaman kerran näin ja jos ei tule eroa, niin mielestäni kone on balanssissa.
    Tietty pitää olla varma että vanne keskittyy aina hyvin. On aika tarkka pintojen puhtaudesta.

    Aika usein olen huomannut ettei koneen ilmoittama painomäärä ole oikein. Silloin joku koneelle annetuista mitoista heittää. Sillä ei mielestäni ole niin väliä jos kone kuitenkin haluaa samaan kohtaan lisäpainoa. Sitten vaan lisätään sitä painomäärää ja jos lopulta on 0-2 gr heiton sisällä, niin on hyvä. Jos taas kone haluaa eri paikkaan painoja kun edellisellä pyöräytyskerralla, niin sitten on joko liikaa painoa tai jotain muuta pielessä.

    Varmaankin olet tämän jo kokeillut ja siksi haluat kalibroida, mutta kunhan kirjoittelen.
     
  4. voijaggeri

    voijaggeri Gearhead

  5. aaCHEVY

    aaCHEVY Gearhead

    Kiitos, luulisin tuon ohjeen käyvän. Ainakin koneesta juuri samat namiskat samoilta paikoilta löytyy. Täytyy yrittää suomentaa tuo kalibrointi osio, google kääntäjästä ei kauheesti oo apua. Onko jotain käännös ohjelmaa missä nuo tekniset sanat paremmin kääntyy.
     

Kerro tästä muillekin!