Chevy Van g20 'low coolant' vaikka ei ole edes anturia enää

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Aarnio, 5.7.2014.

  1. Aarnio

    Aarnio 1st gear

    Onkos jähysysteemissä vielä lisäksi joku paineanturi tms., kun 'low coolant' valo syttyy joskus käynnistyksen jälkeenkin?

    Vuotoja ei ole ja syylärin vaihdoin viime kesänä uuteen, jolloin jätin sen anturin pois kun ei mennyt siihen uuden syylärin anturireikään. Reikä tulpattu ja anturi ohitettu maihin.

    Tuolla ameriikan sivustoilla luki, että kylmänä / lämpimänä on eri paine (tietty, ennenkuin lähtee kiertämään) ja johtuisi siitä.

    Vaiko varottaako ko. valo myös jostain muusta?
     
  2. Artsibunkkeri

    Artsibunkkeri 1st gear

    Re: Chevy Van g20 'low coolant' vaikka ei ole edes anturia e

    Itsellä palaa kans tuo low coolant -valo lähes aina. Ensmäiset pakkaset kun oli, niin valo sammui. Edellinen omistaja sanoi sen palaneen hänelläkin aina. Niimpä olen vain välillä tarkastanut nesteet ja todennut, ettei sieltä mitään suurempia määriä ainakaan katoa. Anturista ei ole tietoa, että onko edes paikallaan. Eipä tuo kyllä ole haitannut omaa ajoa yhtään. Olis kyllä ihan kiva tietää miksi se palaa (lähes)aina.
     
  3. sevrolet

    sevrolet 1st gear

    Re: Chevy Van g20 'low coolant' vaikka ei ole edes anturia e

    Onks toi anturi sit vanhemmis vaneis syyläris?

    Itte ostin kesäl g30 1995, siinäki palo toi valo koko aja.
    Anturi oli paisaris, otin sen irti, mut ei se ollukka suoras yhteydes nesteesee.
    Se oli semmoses kolos paisarin pohjas, noh puhdistelin paisarii pari päivää. Ja kun sitä heilutteli, ni joku siä alko kolisee.
    Anturin toiminta jäi mysteeriks, mut ku kasas kamat takas, ni valo alko toimii oikei. Palaa hetken käynnistykses, ja sit sammuu.
     
  4. always bb

    always bb Gearhead

    Re: Chevy Van g20 'low coolant' vaikka ei ole edes anturia e

    Sille anturille on NK vasta kappale siellä sisällä mitä se peilaa
    pohjassa olevasta anturista.
     
  5. Aarnio

    Aarnio 1st gear

    Re: Chevy Van g20 'low coolant' vaikka ei ole edes anturia e

    Joopa. Nyt se piru palaa useammin kun ei pala. Ärsyttää lähinnä, kun tietää, että nestettä on jne. ja ei tiedä miksi se palaa. Lämmöt nousee ja pysyy normaalina ok. Mustaa rouditeippiä valon päälle...
     
  6. Kosusenpertti

    Kosusenpertti 1st gear

    Re: Chevy Van g20 'low coolant' vaikka ei ole edes anturia e

    Jos siinä on anturina sellanen muoviplugi missä kulkee metallipiikki sisällä, niin sehän puuttuessaan just sytyttää valon. Sillä sehän mittää veden kautta resistanssia.
     
  7. Aarnio

    Aarnio 1st gear

    Re: Chevy Van g20 'low coolant' vaikka ei ole edes anturia e

    Niin siis kun ei ole koko anturia enää... ja syy oli sitten loppujen lopuksi huono(ksi muuttunut) maadoitus. Niin kuin monessa muussakin asiassa: tarkista piuhat ja sitten tarkista piuhat...
     

Kerro tästä muillekin!