Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    300C SRT8, kuinka pienet vanteet sopii? Meneekö 18". Kyselen siksi, että tuollaisen etujarrut ajattelin laittaa vanhempaan Moppeen ja 18" isompaa en haluaisi.
     
  2. jus57

    jus57 Gearhead

    Noniin tuli sitten hommattua tuommonen 05 .2,7 farkku.Onkos muilla näin eli kangassisusta ja penkinlämmittimien nappulat löytyy mut penkeissä ei ole lämmitystä.??
    Tietty peruutus tutka ei toimi aina mut tää menee autoliikkeen piikkiin mikäli autosähkö liike sen pystyy korjaamaan..
    Vinkkejä??
     
  3. late

    late Gearhead

    Eikös SRT:ssä ole 20" renkaat vakiona? Viittais siihen, että on myös isommat jarrutkin. Ainakaan minun 3.5 litraiseen ei mahdu alle 18" vanteet, ottaa jarrusatula kiinni alle sen koon. Vaihdoin muuten itselleni kesärenkaiksi 275/45/20 renkaat. Viisaammat väittivät että nyt on uraherkkä, paskapuhetta sanon minä. Väitän että on parempi ajaa kuin edellisillä 235/60/18 renkailla.
     
  4. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Tilaa saksasta Ebay ja puolet lähtee hinnasta pois (CASTROL EDGE PROFESSIONAL A1 5W-20 ) ainoa että tuollaista kuraa :)

    Itse tilasin Castrollin kamat Jeepin periin ja askeihin ja todellakin rahdit alle 10euroa koko öljyihin.
     
  5. hoge

    hoge 1st gear

    Om642. Aski muistaakseni 722.jotain. Toinen auto samalla moottorilla menossa ja ei ole omalle kohdalle osunut. Duunikaverin 240tkm ajetusta eemelistä porsi "swirl motor". Itse lykkäsin päivitetyn imuputken edelliseen jeeppin ja samoin tähän sysleriin. Ei ole vielä ollut ongelmia. Tosin vasta 117tkm mittarissa.
    Mersuosat on ollu kyllä edullisempia. Jos vaan saat jostain mesen varaosanumeron niin google on ystävä. Tuolta kanssa edullisemmin kuin marmorilta: http://merteil.fi/verkkokauppa/client/view/25343/8/17
     
  6. jus57

    jus57 Gearhead

    Kertokaahan wiisaat mikä riivaa välillä Ryslerin shifteriä. Joskus kuumalla jää parkki lukko päälle ,jonka tietty saa pois siitä nappulasta tuhkakupin alta.
    Aikoinaan ollut takaisin kutsu ymmärtääkseni samantapaisesta vaivasta,mitähän sinne on vaihdettu vai onko vain jotain rasvailtu?
    Onko itse vaihdettavissa jos jokin kuluva muovikäikäle???
     
  7. HadeRodder

    HadeRodder 1st gear

    Olisko kellä tietoa, mistä johtuu,kun toi mun 300c:n laatikko temppuili tänään. Käytin tyhjäkäynnillä noin 30min ja kun lähdin liikkeelle, niin laatikko meni ilmeisesti johkin vikatilaan , kun liikkeellelähtö tapahtui ilmeisesti 2lla ja isommalle ei suostunut vauhdissa vaihtamaan. Ajoin Helsingin keskustan läpi siis kakkosella ja hämeenlinnantiellä rupes laatikosta tuleman öljyä pihalle ja kärystä päätellen öljyt oli kuumat. Pysäytin ja annoin jäähtyä noin vartin ja kun lähdin uudelleen liikkeelle, niin vaihteet toimi aivan normaalisti. Mitään vikakoodeja tai valoja ei koelaudassa palanut , kun vika oli päällä. Nyt loppumatkan toimi ihan normaalisti. Frendi sanoi, että anna mennä vaan, kun taas toimii, mutta jäin miettimään moisen jutun syytä. Onko kellään käynyt vastavaa ja missä oli vika?
     
  8. pötkö

    pötkö Gearhead

    Mulla sama vika tulee satunnaisesti. Korjaantuu kun pysähdyt virrat pois ja päälle toimii taas. Ei tietoa mistä vika toistaiseksi.
     
  9. Hai

    Hai Double Gearhead

    Mulla tuota isolla vaihteella lähtöä on ollu ja määräävänä tekijänä on ollu pakkanen (ainakin -10 astetta, ei koskaan kesällä) ja vanha laatikkoöljy.
    Laatikkoöljyn vaihto korjaa koko talveksi.
     
  10. rb

    rb Double Gearhead

    En tiedä onko sama aski kolmesatasessa hempan perässä mikä on pikapissa, mut sen oon huomannu että kovilla pakkasilla OD antaa odotuttaa itseään, kunnes laatikon öljyt on riittävästi lämmennyt.
     
  11. Hai

    Hai Double Gearhead

    Kolmesatasessa on Hemin ja CRD:n perässä Mersun 722 tai Mopari nimellä NAG1 vaihteisto. En taas tiedä mitä Trukki Hemin perässä on.
     
  12. HadeRodder

    HadeRodder 1st gear

    Öljyt on laatikkoon vaihdettu alle 2tkm sitten ja suodatin vaihdettu samalla.
     
  13. HadeRodder

    HadeRodder 1st gear

  14. HadeRodder

    HadeRodder 1st gear

    Tietäiskö ketään mistä sais ilmastointi paneelin taustavalot ? Ovat sellasassa piirilevyssä kiinni ja koko paska maksaa jotain 450€ konalassa , mutta saisko jostain sitä pelkkää piirilevyä valoineen, kun konalan kalikassa tulee koko säädin kalikka uutta. Osaiskohan joku TI tai radionkorjaaja tinailla uudet polttimet (ledit) noiden hajonneiden tilalle? Jos tietoo, niin kertokaa.
     
  15. HadeRodder

    HadeRodder 1st gear

    (W5A580) on 3.5 L ja 5.7 Hemin vaihteisto ja W5J400 on 3.0 CRD Dieselin laatikko, eli on sukulainen tohon Hemin vaihteistoon . Kumpikin tuntee nimen NAG1
     
  16. Jza

    Jza Double Gearhead

  17. MudMax

    MudMax Gearhead

    Pikappeihin eivät onneksi menneet mersun laatikoita laittamaan ja henkilömalleissakin niistä on jo päästy sentään eroon (poikittaismoottorisia lukuunottamatta) omistusjärjestelyiden myötä.
    Pikapissa on (2003-11) Hemin perässä 545RFE, eli 5 vaihdetta + kuudentena nopeampi kickdown kakkonen.
    Wikipediassa on jonkinlainen listaus Chryslerin käyttämistä laatikoista: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Ch ... nsmissions
     
  18. Kimpsu1

    Kimpsu1 1st gear

    Täällä yks uusi 300C farkun hankkinut pitkäaikaisen haaveilun jälkeen ja mieluisalta on tuntunut. Auto on 98tkm ajettu 2.7 v6 -05 farkku ja hyvin tuntuu liikkuvan tuollakin moottorilla,.. pääsee traktorin ohi tarvittaessa ja ei junan alle jää rataa ylittäessä ;)
    Ylimääräisiä ääniä ei autosta ole vielä mitään kuulunut ja edellisesten omistamieni Chryslerien tapaan tästäkin varmaan saa vaihtaa kallistuksen vakaajan runkokiinnikkeen kumit renkaanvaihdon yhteydessä keväisin mutta niin ne saa vaihdella moniin muihinkin merkkeihin.
    Lämppärin säätimien napeista on yksi valo pimentynyt ja niitä ajattelin alkaa vaihteleen niin olisiko missään kuvia / ohjeita miten tuo lämppäripaneeli lähtee purkautuun ilman kohtuutonta väkivaltaa ihan alusta alkain?
     
  19. Hai

    Hai Double Gearhead

    Jos kolvi pysyy käsissä, niin polttimot vaihtaa itsekkin. Kulua tulee muutama euro.
    Elektroniikka liikkeestä vaan niitä polttimoita ja juottamaan. Ledimuutos tarvitsee vähän vastuksiakin.
    Itse juottelin uusia perinteisiä polttimoita.
     
  20. jus57

    jus57 Gearhead

    Kiitos! Loistava video. Mut ainoa asia mitä en ymmärrä et miksi se shifteri jumittaa vaan lämpimällä kelillä,koko talven toiminu ku junan vessa...

    Toinen juttu: se lämppärin valojen vaihto,joku myy tuolla chrysler clubin foorumilla valmiiksi vaihdettuja lamppuja 200 € ja paikalleen asennettuna jos oikeen muistan.Millonkohan sivut saadaan auki?
    Löysinpäs muualtakin
    http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1941235

    Kävin tänään leimalla ja ainoastaan kuskin puolen raidetangon pää oli tullut tiensä päähän,mistäs näitä ootte hommanneet?koko raidetanko vai ainoastaan pää? Suomesta vai kannattaako saksasta tilata.?
     

Kerro tästä muillekin!