Oldsmobile Delta 88

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ++++++, 9.6.2010.

  1. speedy

    speedy Double Gearhead

    Lieneeköhän minun ex jossain elossa ..Valkoinen, punaisella vinyylisisustalla HA-832 Oli silloin.
     
  2. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    ei o vielä pihassa, ens viikon puolella näillä näkymin. pintapellit siistit katto ei roiku penkit ehjän näköset kuten kojelautakin. huippupeli mr kilpisenä tuollainen mut ku nyt edes jotain sais.

    eihän tuo mikään orggisväritys sattuis oleen?
     
  3. mesev8

    mesev8 3rd gear

    tarviiko kukaan niin mulla löytyis 77-79 deltta 88 ei ihan täydelliset mutta pelastettavissa olevat etuovet,hyvä takaluukku ja vasen korjattavissa oleva etulokasuoja.yv tai 0400872883
     
  4. ossa250

    ossa250 Gearhead

    Vuonna 1989 laitoin 455 cid . Ei tarvinnut tehdä muuta kun maksaa muutoskatsastuksen niin oli isolohko lailisesti nokalla.( Nettiautossa myynnissä pilkottuna ollut Delta isolohko NS-669 mun entinen auto).Auto kulki varttimailin 14,1.
     
  5. Crash_

    Crash_ 3rd gear

    Hinta oville ja loksulle?
     
  6. Crash_

    Crash_ 3rd gear

    Meinasikko ajoo vai osiks? Jos osiks nii mua kiinnostas kyl moniki osa tai hinta koko okotterolle?
     
  7. esmi

    esmi Gearhead

    meillä katollisilla vähän helpompaa! eli toivotaan kuivia cruising viikonloppuja! 8)
     
  8. Lintzi

    Lintzi 3rd gear

    Joo mut teillä on vähän hankalampaa istua hattuhyllyllä! :rotfl: Pienet sateet ei mitään haittaa, onhan sillä kaatosateessakin ajeltu...Ja räntäsateessakin. :lol:
     
  9. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    ajoon olis ajatus mut pietään mielessä ku mieli saattaa muuttua.
     
  10. Crash_

    Crash_ 3rd gear

    cb125twin ilmottele jos mieli muuttuu.

    Lintzi Pilkkihaalari ja karvalakki päälle, etkai sä sokerista oo tehty :D
     
  11. demented

    demented 3rd gear

    Mitä osaa tarvisit? Jotaki on jääny, lähinnä pelti ja sisustaa muistaakseni 79 deltasta.
     
  12. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Loytyyko demaented korrelasta saako tulla kurkkaan osia
     
  13. demented

    demented 3rd gear

    Juu korrelas asun. osii pitää kyl käydä 10kilsan pääs kattoos. Soitteleppa vaikka.0400912958
     
  14. Crash_

    Crash_ 3rd gear

    Loksut ja ovet ois aika kiva, omissa ei oo paljoa peltiä jälellä mut tuuletus toimii :D
     
  15. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Moi!

    Mulla on '78 & '79, molemmat ex-diisseleitä. Nykyään ISOlohkolla. Tosin Raaseri makaa eläkkeellä ilman konetta, tällä hetkellä.

    Tulleet uutena Suomeen yksityiselle, eli ei mitään wanhoja takseja, niin kuin minäkin ensin luulin. :eek:

    BTW: Mikä laatikko oli uutena diisselin perässä? Tuskin TH350 :odroll:
     
  16. Substitute

    Substitute Gearhead

    TH200, uudemmissa TH200C tai th200 4R
     
  17. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Onkos nää vanhemmat TH200:t nelivaihteisia?
     
  18. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Ei oo.

    200 on kolmipykäläinen.
    200C on kolmipykäläinen lukkoturbiinilla.
    200-4R on nelivaihteinen lukkoturbiinilla.
     
  19. ossa250

    ossa250 Gearhead

    Kaikki Deltoissa missä on ollut Diesel aluperin on TH350 laatikko.
     
  20. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Tuota, tuota .. tää nyt menee enemmänkin kilpi- eikä Deltajuttuun, mutta kyllä noita kaksikirjaisimia kilpiä (toisena A) on jaettu muihinkin kuin takseihin.
    Tämän tiedon mukaan toki takseihinkin: http://www.kilpipaja.com/paja/Historia.html

    Taksit
    Vuoden 1951 jälkeen taksien ei tarvinnut enää maalata punaista kehystä kilven ympärille, sillä kaksikirjaimisessa järjestelmässä taksin tunnisti siitä että rekisterikilven toinen kirjain oli "X". Helsinkiläinen taksi-Pobeda saattoi olla "AX-700" ja kuopiolainen Plymouth-pirssi saattoi olla "KX-170" Järjestelmä oli käytössä vuosina 1949-1956, mutta siinä vaiheessa kun helsinkiläisten taksien lukumäärä ylitti tuhannen kappaleen rajan ja "AX-999" otettiin käyttöön, oli tästä käytännöstä luovuttava. Jatkossa takseihin jaettiin tavallisia rekisterikilpiä ja jotta taksin olisi erottanut yksityiskäytössä olevasta autosta, kiinnitettiin taksin rekisterikilven alle oranssi ammattiautoilijan kehys. Vapaan auton tunnisti siitä että tuulilasin alalaidassa sisäpuolella oli vapaa-valo. Vuodesta 1963 alkaen taksin katolle sai laittaa keltaisen taksikuvun. Kupu oli ensialkuun vapaaehtoinen, mutta tuli niin suosituksi että jo 1960-luvun puolivälissä siitä tuli pakollinen taksivaruste.

    Oranssi ammattiautoilijan reunus rekisterikilven ympärillä, ns. nälkäreunus, saattoi olla myös muussa ammattikäyttöön tarkoitetussa autossa, kuten esimerkiksi kuorma-autossa. Vihreä rekisterikilven kehys puolestaan ilmaisi sen että autoa käytetään ulkomaanliikenteessä ja että sen kokonaispaino sai siksi poiketa kotimaan liikenteessä olevan auton kokonaispainosta.
    Amerikkalaisissa takseissa ei voinut käyttää lyhyttä N-alkuista rekisterikilpeä siksi että säädösten mukaan auton kotipaikan tuli käydä ilmi rekisterikilvestä. Näihin takseihin jaettiin valkopohjaisia kilpiä joiden ensimmäinen kirjain ilmaisi kotiläänin. Esimerkiksi Kuopiossa kuuluu olleen vuonna 1979 Oldsmobile-taksi, jonka rekisteritunnus oli valkopohjainen ”KA-27”.
     

Kerro tästä muillekin!