Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Timmo

    Timmo 1st gear

    Mulla ois Palontie myydä sulle lokraitti taka-akselille. Sitten sulla pyörii jo kolme neljästä renkaasta yhtä matkaa, niin ei siinä etulukko enää hirveästi kaipaa?
     
  2. palontie

    palontie Double Gearhead

    Toi voi olla toimivakin systeemi,miten paljon nopeemmin noin kytkeytyy nelikko päälle verrattuna alkuperäiseen systeemiin?
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ihan heti kun kepistä vetää koska etupää on jo valmiiksi kytketty. Melko näppärää ajella myös pahemmissa paikoissa kun takavedolla kääntyy paremmin ja pystyy heittämään hylsyn myös sladiin ja het takas nelikolle.
     
  4. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ei taida toimi napista toimivalla jakiksella.
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Miksei toimeis? Siinä servomoottori pistää nelivedon päälle mutta vaikku ei ole yhtä nopea. Olisit pistänyt sen keppijäkiksen :odroll: . Mulla olis ollu ostaja sille sähkötoosalle, nyt se on myöhäistä kun jenkeistä on tulossa sellainen jo.
     
  6. palontie

    palontie Double Gearhead

    Käväisi se keppijakis mielessä..Onkohan tuo servo yhtä hidas kun actuaattori etuperässä?
     
  7. kojo

    kojo Gearhead

    Ei...
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Eikä se edes saa olla koska jortaanin pitää pyöriä ennenkuin etuperä kytkeytyy. Siellä etuperäsimessä meinaan romut pyörii eri suuntiin ja tulee aika rällätys jos se koittaa mennä päälle. Silloin kun etuperä on kytketty niin keppiä tai servoa saa heiluttaa vauhdissa ihan huoletta.
     
  9. palontie

    palontie Double Gearhead

    Toihan pitää johdottaa actuaattori uusiksi..
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Muista sitten että 4wd valo palaa aina kun etuvaikku saa virtaa, vaikka olis takaveto jäkiksessä.
     
  11. Metsässä

    Metsässä 1st gear

    Jo vain, pyöräytin tänään takajarruja ja suurin minkä huomasin oli se että molemmin puolin oli säätövaraa ihan reippaasti. Toivotaan että pysyis pidemmän tovin poissa tuo takajarrujen jumitus.

    Mutta sitten seuraava murheen aihe, sisävalot...

    Onko vinkkejä mistä päästä lähden etsimään vikaa kun sisävalot syttyy omia aikojaan?
    Eli jos menen päivän aikana laittamaan valot niin että syttyvät kun oven avaa niin suurella varmuudella illalla saan parvekkeelta katsoa miten subukka kutsuu luokseen sisävaloilla. Tämä ilmiö tapahtuu vaikka olisin laittanut siitä valokatkasijan vierestä valot pois päältä ja kun poistun autosta ja autolta niin sisävalot ei pala.
    Juuri hetki sitten kävin parvekkeella ja totesin että taas se kutsuu ja nyt kun katson ikkunasta niin enään ei halua mua paikalle. Eli sammuu itsekseen.

    Ja tätä ongelmaa en ole havainnut jos en oo käyttänyt niitä valoja päivän aikana.


    Ja lisää tekstiä:
    Kävin sitten moikkaamassa autoa kun kerran kutsui taas. Laitoin virrat päälle ja pidin kuljettajan oven katkasijan pohjassa, valot ei sammunu. Kun olin kontin ovi oli toinen jota olen käyttänyt aikasemmin niin kävin siellä testaamassa eikä valo sammunut.
    Sain sitten valon sammumaan niin että painoin site dome nappia niin että se tuli ulos (ja kaikki ovet kiinni). Laitoin sen takaisin pohjaan ja valot ovat ainakin toistaiseksi poissa.

    Nyt tulee kysymys tuon dome napin toiminnasta. Kuuluuko sen toimia niin että pohjassa ollessaan sisävalot ei syty ja ylhäällä olessaan ne syttyvät kun ovet avataan? -96 vuoden subukka siis tuo mun laitos.
     
  12. palontie

    palontie Double Gearhead

    tuo kävi mielessä ja oli aikomus kysyäkkin :D
     
  13. raimo3500

    raimo3500 2nd gear


    mites uudet ovikatkaisimet sisävaloille? eivät ole kalliit uusia, vaikkei vika niissä olisikaan
     
  14. rust n loud

    rust n loud 1st gear

    Kyssäri 98 vanin tietokoneesta, onko siis kyse PCM:stä vai ECM:stä, onko sama asia? Kumpaakin termiä käytetään eri lähteissä/foorumeissa.

    Jos vaihtaa kyseisen tietokoneen samanlaisesta autosta, onko plug and play, vai vaatineeko jotain ohjelmointia/säätöä jne?
    Olisi tarvetta testata toista tietsikkaa jos olemassa olevat viat mahdollisesti poistuisivat.
     
  15. rust n loud

    rust n loud 1st gear

    Edelliseen kyssäriin vielä lisäystä, pitäisikö kyseiselle tietokoneelle olla erillinen maadoitus? Omassa ei ole, boxiin menee vain kolme liitintä, itse boxia ei ole maadoitettu.
     
  16. kojo

    kojo Gearhead

    Ei oo erillistä maata boxin kyljessä, maadottuu johtosarjan kautta ja tietokoneviat on suht harvinaisia.
     
  17. rust n loud

    rust n loud 1st gear

    Kiitokset Kojolle neuvoista. Onkohan tiedossa minkä johtosarjan kautta maadoitus hoituu? Tietsikkaan menee kolme johdotusta/liitintä.
    Itellä ongelmana toistuvat vikakoodit #P0112, #p0117, #p0182 ja #p0237. Jokainen noista herjaa syyksi sensor low voltage, kun vika ilmenee kone sammuu. Silmämääräinen tsekkaus johdotuksissa ei näytä rikkinäistä johdon eristettä tai muutakaan epämääräistä joka voisi aiheuttaa johdon maadoittunista.
    Manuaalin mukaan nuo mainitut anturit ovat hankalasti tavoitettavissa, ainakin osa niistä, ajatuksena oli tarkastaa/puhdistaa anturin puoleiset liitokset. Ulkosalla kun ruuvausta täytynee suorittaa niin taitaa jäädä odottamaan kevättä, lämpimämpiä kelejä.
     
  18. Panze

    Panze 3rd gear

    Noilla vikakoodeilla 3 anturin maadoitukset tulee ECM päästä samalta pinniltä mutta yhden anturin tulee toiselta. Johtosarjaviat on lähes yhtä harvinaisia kuin ohjainlaiteviat. Mulla on ECM hyllyssä ja voin ohjelmoida sinne oikean softan autoosi. Kannattaa nyt kuitenkin ensin tarkistaa että johdotukset on kunnossa.
     
  19. rust n loud

    rust n loud 1st gear

    Kiitokset Panzelle neuvoista. Nyt en ihan hiffannut mitä tarkoitit, mitkä noista neljästä anturista saa maadoituksen samasta ECM pinnistä?
    Nuo mainitut vikakoodit tulivat viime viikolla jatkuvasti päälle, nollauksen jälkeen tulivat uudelleen kun laittoi virrat päälle. Vähintään 5 kertaa piti koodit nollata ennenkuin koneen sai käyntiin. Viime viikonloppuna otin tietsikan liittimet irti, ruiskuttelin elektroniikkakliineriä liittimiin ja asensin liittimet takaisin. Hokkus pokkus, pääsin ajelemaan ongelmitta pari päivää. Nyt samat vikakoodit ilmaantuneet uudelleen. Elikkä jotenkin tämä viittaisi maadoitusongelmaan kuten Kojo ehdotti, tai tietsikan maadoituspinnissä/kontaktissa olisi jotain häikkää..
    Mitä tulisi ECM kustantamaan jos siihen täytyy turvautua?
     
  20. tarsu

    tarsu Gearhead

    Terve,
    Minkäslaisia kansia olette pikuppien lavoihin tehneet? :odroll:
    Vai ihan kaupan kansia?
    Kiinnostaa laitojen tasalla oleva kansi.
    Pressu ei innosta.

    Irroitettava kova kansi mielessä.
    Alkaa jo kyllästyä lumenluontiin. :-?

    Kuvat kertois paljon.....
     

Kerro tästä muillekin!