Moparin 360 virityksestä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja F-body, 29.9.2008.

  1. C-barge

    C-barge Gearhead

    Nostoo aika ujosti, asteitakin ehkä tolle tilavuudelle ja rutulle. Noi kannet kuitenkin tukis enempikin nostoa niin siihen ehkä kannattais keskittyä. Mitä se rohjake painaa? Mut mopsin pikkulohkossa ja rullanokassa on syytä muistaa et nostajareikien öljykanavat on aika liki. Liikaa nostoa vakiolohkossa ja reiät aukee jolloin öljynpaineet katoo. Sellanen 0.42" lobe liftiä yleensä viel on ok. Sen jälkeen tarvii alkaa öljykiertoa muokkaa.
     
  2. uppopumppu

    uppopumppu 1st gear

    ok. eli ei vaaraa siitä ja kun tulee tuo ruiskukin niin pitäis saada säädöt toivottavasti optimiksi. eli männät ajaa asiansa kun ei ole varoja ostaa takomäntiä ja tuollaiset ilmaantui tarjolle.
     
  3. fury poika

    fury poika 3rd gear

    72 2d ht fury painaa 1720 ja sitä on yritetty ainakin keventää. 727 manuaali 4000 stall. Öljynkierron muokkaus taekoittaa niitten kanavien tukkimista oletan.
     
  4. fury poika

    fury poika 3rd gear

    No jonku kaavan mukaan laskettu paino on joku 1600 kg
     
  5. C-barge

    C-barge Gearhead

    Joo, kuskin puoleisen kanavan voi tukkia takapäästä ja apparinpuoleisen putkittaa. Mut on siis sellanen operaatio et vaatii motin osina olemista.
     
  6. mopster

    mopster Gearhead

    Niin tai etupäästä tukitaan kun on pikkulohko kyseessä. Kuin paljon pystyy rullanokalla käyttämään nostoa ilman tukkimisia riippuu vähän nostajien mallista ja sitte lohkotkin on yksilöllisiä. Uudemman mallisilla compin 8043-16 nostajilla pitäis pystyy käyttämään .430" lobe liftiä, ja jos teettää pieni perusympyräisen nokan niin vielä enemmän.

    Moparin ollessa kysessä en kyllä sulkis pois laahurinkaan käyttämistä, niitä saa aika paljon isommalla nostolla kun toi sun nykynen. Kannattaa tutustua Hughesin ja Howardsin valikoimiin. Tommonen vähän rajumpi mopar laahuri vastaa rampeiltaan vähintäänkin street rollereita. Jos taas meinaat kunnon drag race profiilia niin sit tarvii sen rollerin.
     
  7. uppopumppu

    uppopumppu 1st gear

    vielä nuo männät arveluttaa, että pitäiskö säästää ja ostaa takomännät. kun puhuvat että murenee noi männät. vai onko se pelkästään nakutuksen syy.
     
  8. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Jos kaikki on kondiksessa ja oikein säädetty, niin ei pitäis olla hyperteuttien kanssa kestävyysongelmia ton kokoonpanon kanssa.
     
  9. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Mul oli edellises hyperit 10,5 rutulla ja kokonaisennakko kiintee 36 ei ollu ongelmaa kaasarilla tosin
     
  10. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Juu rallihommat sen verra puraissu, et ainaku katon kenen vaan valmistamaa nokkaa, niin sielt race osastolta löydän itteni. Mosa on osina ja puntitukset ja poraukset on vaiheessa. Öljykanavien tulppaukset vois tehä, ku mulki pomppas viime keväänä nostajaylös ja paineet sen jälkeen tietty 0. Mitäs hyötyä noil race laakereilla saa?
    Kiitokset vastaajille.
     
  11. uppopumppu

    uppopumppu 1st gear

    eli uskaltaa ostaa nuo jonkun satasen säästää, sitä vaan arvelin että säästääkö väärässä paikassa. sitten kai se ois kiertokankien metsästys. hd,i-beam tai h-veivit. yhdet h veivit saattais olla tällä viikolla tietää kaveri niistä. i-beam eaglelta varmaan pitää vältellä.
     
  12. ttvuori

    ttvuori 3rd gear

    Mulla on KB:t kestäny monta vuotta aika rajua rääkkiä "vähävajaa 400 essonbaariheppasessa" 318:ssa, tuota härveliä huudatetaan ihan yleisesti yli 7000rpm. On ajettu varttia laihalla seoksella tulpat rikkoen, on keittäny pitkässä burniksessa ja ties mitä. Et ei ne kait ihan paskoja ole.

    Muistutuksena: KB hyperimäntä vaatii männänrenkaiden katkosvälystä enemmän kuin takomäntä tai tavallinen valumäntä.
    Epäilisin et noiden huono maine tulee siitä että sitä ei oo huomioitu.
     
  13. uppopumppu

    uppopumppu 1st gear

    ok. eli ei kun paikoilleen vaan sitten kun sen aika tulee. pitää muistaa tuo männänrengas välys. kunhan saisi kaikki osat kasaan niin veisi koneistamoon putken vaihtoon ja hiljalleen niputtaisi kasaan päin.
     
  14. C-barge

    C-barge Gearhead

    Race laakerella ei välttämättä saa mitään hyötyä, ja joissain tapuksissa ne ovat "pakolliset". Noita laakereitahan on tarjolla jos jonkinlaisia, en mäkään niistä mitään ymmärrä et milloin pitää olla jotain high crush tai high eccentric malleja, aika monii tyyppejä käyttänyt eikä oo ollu minkään kanssa ongelmia. Ei edes nneeden "vakioiden" suht raikkaissakin moteissa. Ura-asioita voi olla runkolaakereissa erilaisia, ja tietty tärkeimpänä leveys, jos on ralliakseli missä iso radius niin voi vaatia kapeeta laakeria. Mut nekin voi toki htedä ihan perusmallista...
     
  15. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Simpura muisteli, et tohon akseliin on jokku "omat" kangenlaakerit kapeemmat onko perää ja mainitsi pyöristyksistä jotain? Eikös täs mosa projektissa pitäis loveta tuolle veiville lisää tilaa? Onko olemassa joku "kaava" tähän hommaan?
     
  16. C-barge

    C-barge Gearhead

    Riippuu veiveistä tarviiko lisää, moparin pikkulohko on aika tilava ja sinne saa jopa 4.5" akselin. Mun mielestä noissa parissa joita ite oon tehny ei oo tarvinut lisätilaa. Ja stroukkiakselit yleensä vaatii kapeet laakerit, vakioakseleissa on tavallaan koneistettu "sisäänveto" kaulan ulkoreunaan kun taas aftermarketeissa ne on useimmiten pyöristetty mikä on vahvempi tapa (ei tosin välttämättä vahvempi akseli....) ja vaatii kapeemmat laakerit tai ne kantaa. Ei se kyl mikään mieletön homma oo tehä vakiolaakeriinkaan viistettä reunaan/reunoihin, mut monet sen kanssa arkailevat. Noin on joksuus ollut pakko toimia kun ei oo muuta ollut, ja hyvin on toiminut.
     
  17. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Jees kiitos C-barge näillä neuvoilla mennään ja kovempaa ku viimekesänä.
     
  18. C-barge

    C-barge Gearhead

    Hyvännäkösrä menoo jo silloin! Painava auto aj pikkulohko; niin paljo yilavuutta kun saa, välitykset ja turbiini kohilleen ja kyl menee! Ei ihan ekana olettais isokorista pikkulohkolla joka kulkee!
     
  19. samuR

    samuR 1st gear

    Paljonko 360 (Oletettavasti Vakio kansista) uskaltaa imu ja pako kanavista hioskella tavaraa pois? Jos sais edes vähän lisää hönkää tulevaks kesäksi..
     
  20. Belve67

    Belve67 2nd gear

    Luulisin et tohon kukaa mitään osaa sanoa montako milliä voi ottaa vaan otetaan se mitä pitää ottaa
    et virtaus paranee.
     

Kerro tästä muillekin!