Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. smgt

    smgt 3rd gear

    Tuli miittingissä testattua vinssi pettiä. Vanha naru ainaki menee ennemmin poikki ku peti irtoaa. Tällä hetkellä kiinni siis pelkästää puskurin kuudella m12 pultilla.
     
  2. masi_85

    masi_85 1st gear


    Tää nyt tulee vähän myöhässä, mutta dodgesta pitäis löytyä tankkausputken paikkeilta joko rungon päältä tai lavan pellissä kiinni magneetilla vara-avain....
     
  3. smgt

    smgt 3rd gear

    Toivottavasti ei joka autossa ole ja jos on niin toivottavasti rosvot ei tätä lue...
     
  4. masi_85

    masi_85 1st gear

    Avaimet on rehellisiä varten.. :lol:
     
  5. Muuten helppo homma mutta kun ei ole avainta niin lukkosylinteriä ei saa vedettyä kovin helposti pois. Jos saat sen lukkosylinterin irti niin sit onki helppo käynnistää.
     
  6. cosworthman

    cosworthman Gearhead

    Ei löytynyt ainakaan mun ex -95 rotkesta eikä nykyisestä..ja tää saksan malli on tilattu tehtaalta ilman lavaa..Mut tää kyseinen yksilö tulee nyt rekan kyydissä..

    Edit: Otin ressulta virtalukon ja apparin airbagin lukon mukaan..Tänään sanoivat lukkoliikkeessä että pitäis onnistua avaimen teko kun kattoo lukosta mallia..
     
  7. lampesteri

    lampesteri 1st gear

    Moro! Sellasta kyselin kun en nopeesti täältä löytänyt tietoa..elikkäs -94 rami kuluttaa mielestäni paljon kun normaali seka-ajossa nappaa 20 litraa satkulla...autoon ilmeisesti vaihdettu fuel plate ja joku fiätäri pumppuun ku kiertää 3000 ja jokseenkin pirtee liikkeissään..eli oliskp pumpun ajotus tai joku muu vituralleen? Mikä oikea ajotus ja kuka sen tekee mukavasti ? Kiitos etukäteen!
     
  8. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Käynnistyykö hyvin ja käykö hyvin? Manuaali vai automaatti? Takaveto vai nelikko? Jos jälkimmäinen niin vakio vaiko korotettu ja isoilla renkailla?
     
  9. lampesteri

    lampesteri 1st gear


    Käynnistyy hyvin, automaatti, neliveto ja 295/75 16 renkaat enkä tiiä onko korotettu mutta aika korkea :-?
     
  10. simu_l

    simu_l Gearhead

    Kaasujalka se suurin syy siihen kulutukseen, ei näillä kestä yhtää kiihytellä jos meinaa kympin tuntumaan päästä, 15kin voi olla tiukassa jos enemmälti nelikkoa käyttää.

    Toki yks hyvä kulutuksen lisääjä on että etuvetarin katkasu deletoitu, eli kaikki osat pyörii vaikka nelikko ei olekaan päällä.

    Ja ainaki omassa vaikuttaa hitosti ajaako 80/85/90km/h.
     
  11. villeri

    villeri 2nd gear

    Ei vetarin katkasu paljo vaikuta. Vetari kiinni ja tyhjä traikku peräs pitkää matkaa 11.5L satkulle.
     
  12. lampesteri

    lampesteri 1st gear

    No kevyellä jalalla kyllä ajellu ja neliveto oli viikon päällä ku oli paska ilma muuten takavedolla...täytyy nyt vielä kokeilla takavedolla ajaa normaalisti ja katsoa mitä hörppäsee...toki muutama täyskaasu kiihdytys ollut nyt kahden viikon aika mut mielestäni hörppää enemmän kun kuuluisi.
     
  13. simu_l

    simu_l Gearhead

    Vanhat polttoaine linjat voi muuten kans aiheuttaa isompaa kulutusta, paluu puolellakin jonkulainen paine niin voi kadota paljonkin huomaamatta. Ei ole iso työ tarkistaa.
     
  14. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ja oliko automaatti?? Ja kytkeytyykö kaikki vaihteet, myös OD ja lukkoturbiini, vaikuttaa aika paljon jos ei esim OD kytkeydy, mutta lukitus kytkeytyy kolmosella...
     
  15. lampesteri

    lampesteri 1st gear

    Kaikki vaihteet kytkeytyy niinkuin kuuluukin ja ei mielestäni ainakaan vuoda naftaa...täytyy varmaan kysellä jostain pumpun ajotusta kun ei tiedä onko joku pumppua räplännyt jostain...
     
  16. minikone

    minikone 2nd gear

    "normiajossa" nelikolla meikällä ainakin menee se 18-20L sadalla, ja kaikki ajotukset kohillaan. Ei sellasta ihmistä ole joka pystyy nurkkapyörityksessä ajamaan pintakaasulla jos kerran laitteessa on reserviä. Minkä takia näitä rassataan jos tavote on jatkuvasti ajaa tiiliskivi kaasupolkimen alla. Helpompi on jättää vakioksi.

    Ja totta on että on ihan hirvittävä vaikutus ajaako matkaa 80 vai 90km/h. Tää vei vakiona aikanaa 10L/100km matka-ajossa ja siitä asteittain on vuosien mittaa rakenneltu ja nykyään matka menee siinä 15-16L / 100km.
     
  17. lampesteri

    lampesteri 1st gear

    Elikkä meikäläisen raktori pitäs olla kunnossa...semmonen tuli mieleen että miten porukalla lähtee käyntii ku oma pyörähtää pari kertaa ja sit lähtee ja jos millin painaa kasua ni sitten hörähtää heti tulille...
     
  18. dustez

    dustez Gearhead

    Kesällä 16,4l nurkissa, ja talvella en oo nelikko päällä viittiny ees laskee :rotfl:
     
  19. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Noin 16l ollu yleensä ku oon tankilla käynny, ja mä en voi edes nelivetoa syyttää. :D
     
  20. 66monaco

    66monaco Gearhead

    siinä 15 korvilla nurkissa mullakin ja samanlailla lähtee käyntiin..
     

Kerro tästä muillekin!