Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. palontie

    palontie Double Gearhead

    Saakos mistään runkonumerolla hankittua ne hanskalokerossa olevat koodit(rpo)?
     
  2. amaz

    amaz 2nd gear

    Mä saan sulle rpo numerot alustanumerolla, laita vaikka yv
     
  3. wizkid

    wizkid Gearhead

    miten 6.5td:n diesel suodatin tulsi vaihtaa? vanha ruuvataan pois ja uus tilalle? miten saa mahdolliset vedet poistettua sielt suodattimen kupista?
     
  4. palontie

    palontie Double Gearhead

    Joo ruuvaamalla.Näissähän on tyhjennyshana joka sijaitsee lähellä termarikoteloa,siitä valuttele virrat pääällä tai käydessä pulloon yms.
     
  5. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    Leimalla kävin ja ainoa pomppaus tuli, kun jarru on kuskin puolella takana 40% heikompi kuin toisella puolella.
    Käsijarrulla piti hyvin tasaisesti. Joten mitähän pitäisi mahdollisesti tehdä/tarkistaa? Lauantaina ajattelin kattella, että mitä se on syöny, joten vinkkejä otetaan vastaan.
    autona -93 k2500 pickup

    Ja päästöt diesel huollossa oli 0.02 :poff: ei paha :D
     
  6. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Etuvetareitten ristinivelet väljät joka välistä, siis pyörii kupitkin haarukoissa. Onko kokemusta että meneekö samantien kaikki vetarit vaihtoon vai saako nuo korjattua? Sorvi ja jyrsin on käytettävissä, voiko noita ylipäätään porata ylikokoon tai vaihtaa pelkät haarukat?
     
  7. frede

    frede 1st gear


    Itellä oli sama tilanne,syyksi paljastui vuotava takajarrusylinteri.
     
  8. palontie

    palontie Double Gearhead

    Onkos jollakin ihan dynolapputietoa(ei persedyno)marine suuttimien tuomasta tehonlisäyksestä,mikäli sitä tehonlisääystä niillä tulee.
     
  9. voittol

    voittol 2nd gear

    Mitäs jos kokeilis vielä vaan , kuinka uusi ristikko asettuisi paikolleen , jos olis kulunu vaan se kuppi , eikä haarukka ?
     
  10. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    On. Aika tarkalleen 0 hevosvoimaa tulee lisää jos vanhat "vakio" suuttimet oli kunnossa. Ja kas kummaa, jopa persdyno muutaman kiihdytyskerran jälkeen kerto ihan samaa vaikka ekaks tuntu et nyt on vetoo niin v***sti.. :rotfl: .

    Tätäkin asiaa on taidettu käsitellä monta kertaa.
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Juuri noin, ei ne suuttimet säädä sitä syöttömäärää. Mekaaninen 4-mäntäinen pumppu pystyy ruokkimaan niin paljon että tarvii maksimitehoon noita marinoituja siittimiä.
     
  12. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Toki, mutta jos ne haarukat on väljät niin olis hyvä olla sotasuunnitelma valmiina. Katoin joskus että ne kupit oli hepattu kiinni haarukkaan eli oisko ollu jo valmiiksi väljät mutta eihan ne pikkuhepit välystä korjaa.
     
  13. palontie

    palontie Double Gearhead

    No sitä mä noista siittimistä arvelinkin..
     
  14. palontie

    palontie Double Gearhead

    Tuomo sulle yv...
     
  15. raimo3500

    raimo3500 2nd gear


    voi olla tai sitten jumittaa. Kun ei vielä ole ainankaan jarrukilpi märkä tai nestettäkään ole huomattavasti hävinnyt.
    mutta täytyy hakea sylinteri varuilta ennen ku aukasee rumpua.
     
  16. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Kerroppa sitte mitä oli sylinterillä hintaa. Rockautosta oli vajaa 5e/kpl :p

    E: eikun niin sulla on ihan eri autoki, ei olekkaan vertailukelpoinen hinta.
     
  17. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Muutaman väljäreikäisen vetarin olen elvyttänyt painamalla uudet ristikot paikalleen ja hitsaamalla niiden haarukoiden lenkkien yli täyspitkät saumat. Siis pituussuunnassa haarukan ulkosyrjälle, ei sen kupin reiän ympärille haarukan ulkopuolelle. Siis niinkuin noin: ----(o)) Tän puoleinen sulkumerkki on se uus sauma ja o nivelen reikä, tavuviivat se vetari..

    Sauma kutistuu jäähtyessään ja kiristää haarukan nivelen kupin ympärille. Saattaa reikä vaan mennä aikalailla tiukaksi ja soikeaksikin, siksi se nivel paikallaan hitsatessa.. :D :wc:

    Nivelkuppeja en hitsais koskaan kiinni haarukkaan, vaikka sitäkin on tullut nähtyä tehtävän. On vaan vaikea niitä nilviäisiä vahdella sen jälkeen.. :wc: No, jos se vetari on reijiltään jo täys paska, nin jatkaahan sen elämää vielä hetken.
     
  18. palontie

    palontie Double Gearhead

    Kekkosslovakiassa hinnat pyörii 20e hinnoissa jossain hiukka alle ja toisissa jonkun verran päälle.
     
  19. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    19.90€ 8 pulttiseen ja 6 pulttiseen 18€

    maksoi kuitenkin 15€
     
  20. jake81

    jake81 Gearhead

    Onkohan noissa laatikon master kiteissä paljon eroa kun valmistajia on useampia? Kuinkahan noi laatikot sopii ristiin eri vuosimallien kesken ja onko eroa takaveto ja neliveto laatikoilla? Meille muutti juuri laatikko vikainen -94 suburban 4x4.
     

Kerro tästä muillekin!