silmäterä tuli tänään turkuun...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja rakkari, 12.4.2010.

  1. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Ei mun tartte, tais mennä mun pointti ohi..
     
  2. Silmäterä

    Silmäterä 1st gear

  3. Herje

    Herje Double Gearhead

    Sehän on melkein ajossa :rotfl:
     
  4. JuhoS

    JuhoS 1st gear

    Tuli luettua topikista sellaiset 15 sivua ja oli kyllä sellaista paskaa että huhhu.

    Eiköste kaikki saa tehdä autolleen mitä haluaa ja harrastaa miten haluaa.
    Jos tykkää lintasta ni tekee sellasen ja jos ei ni ei tee.
    Mutta eikai sitä nyt tarvii rupee haukkumaan heti paskaläjäksi.

    Itse ainakin tykkään kaikenlaisista jenkeistä missä näkyy oma kädenjälki eikä sitä ole tehty sellai miten muut haluaa tai olisi järkevintä.

    Varmasti munkin Chargeri olisi järkevintä entisöidä ja laittaa talliin silkkiliinan alle piiloon, mutta mitä hauskaa siinä olisi.
    Jos joku olisi sen halunu tehdä ni olisi sitten ostanut sen.
    Tulen polttamaan sillä kumia, ajamaan cruisingeihin, kaverit saa juoda kaljaa takapenkillä ja varmasti tulee kiven iskuja sun muita kun ajelen sillä mökille saunaan.
    Käydään sitten uudestaan toi maalausrumpa ku maalit rapistuu.

    Postaukseni ei nyt koskenut mitenkään linttoja tai topikin silmäterää mutta ihmettelen kun ei enää edes anneta harrastaa niinkuin itse haluaa.

    Ymmärrän kyllä että kaikilla on omat mielipitäät ja saahan sen kertoa mutta että miksi se nyt sitten pitää niin vahvasti tuoda esille ja haukkua toisen harrastamista???
     
  5. Substitute

    Substitute Gearhead

    Joku humanistihan voisi tehdä vaikka gradututkimuksen ihmisten suhtautumisesta autoihin. Kuinkahan moni viimesen päälle tehdyllä harrasteautolla tai kalliilla erikoisautolla ajelija saa mukavia ja spontaaneja kommentteja vierailta ihmisiltä.
    Mulla noi harrasteautot on senverran aikaa nähneitä, että usein tulee ihmisiä juttelemaan autoista ja harrastuksista. Nämä ei ole tehty lauluautoiksi, ne on vaan vuosien saatossa nähneet kaikenlaista ja säästyneet museoinnilta, ainakin toistaiseksi.
    Jokainen tosiaan harrastaa tavallaan, ja hyvä niin.
     
  6. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    [​IMG]

    kyl tuota jo moitittu ties miksi ja sanottu että tuo auto ei ikinä liiku

    -lasten ja imeväisten suusta kuulee totuuden :lol:
     
  7. hantta

    hantta Double Gearhead

    Sanoihan joku, että kun sällit potkivat autoja, niin sitten ei tarvi potkia mummoja. Ite suosittelisin siinä vaiheessa jalkapalloharrastusta, jos ei lalut pysy omalla osastolla. Eiköhän täällä aikuiset tee autoilleen mitä lystäävät, ja jos tosiaankin joku mielipide sen estää, niin taitaa olla peiliin katsomisen paikka.

    Hantta
     
  8. pas2

    pas2 Gearhead

    Paskaa harrasteautoa on kai helpompi lähestyä, kuin kiiltävää ja hienoa laitetta? Noinniinkun just rupesin itse ajattelemaan, että aina kun on jotain kamalaa raatoa kuskannu, niin on ukkoja (ja akkoja) tullu juttelemaan, siistin kulkineen kanssa hiljaisempaa.
     
  9. _MURIKKA_

    _MURIKKA_ 3rd gear

    Juu lintalla ajaessa tulee ihmiset kyselemää autosta ja juttelemaa muutenvaa mukavia. Ja aina riittää niitä jotka tulee kertomaa että on hienoa ku nuoret jaksaa näitäki vielä. :lol: Moni kysyy vielä kohteliaasti, että saako ottaa valokuvan autosta. :eek:
     
  10. kapa

    kapa 3rd gear

    mulla just päinvastaset kokemukset kun ed. sillon kun ajelin kohtuusiistillä kuusykkösellä käkkylällä, oli jatkuvasti joku kyselemässä bensankulutusta, mutta tolla kuuskymppisellä on saanu olla ihan rauhassa. Harvassa on semmoset jotka muuta osaa autosta kysellä.
    Varsinaiseen aiheeseen, mua ei haittaa miten ihmiset autojaan käsittelee, se on jokaisen oma asia.
     
  11. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Tavan kansalaiselle voi huudella mut siistilla vanhalla jenkilla voi ajaa iso herra..
     
  12. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Liittyyköhän se siihen että hienon auton omistajaa luullaan rikkaaksi, joten kateus estää puhumasta hänelle. Linttamiestä (tai naista) voi varmaan katsoa hieman ¨alaspäin¨, ja säälistä voi mennä jotain vähän juttelemaankin.?? Ja se oma Volvo V50 näyttää upealta sen lintan vieressä, toisin kuin entisöidyn '59 Cadillacin vieressä. :lol:
     
  13. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Olitkin jo kirjoittanut ajatukseni, en lukenut ketjua loppuun.
     
  14. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Iso herra?
    Joku pitempi kaveriko? Miksi heille ei voi jutella?
    Saa mulle tulla lyhyemmät juttelemaan vaikken nyt mikään älyttömän iso ole, saati herra.
     
  15. janica

    janica 1st gear

    Mä en ymmärrä miten jotku oikeesti ylpeilee näillä ns "lintta autoilla" ja heittävät kommenttii et auton puunaus on turhaa ajan tuhlaamista plaa plaa plaa.. ruostetta ei rahalla saa! Onneks on kuitenkin niitä, jotka oikeesti haluaa rakentaa autosta kauniin ja ainakin mä ymmärrän sen niin et tälläinen harrastaja arvostaa autoaan :) Eiks nii?
    Mut niiku joku jo heitti et kaikki tekee tavallaa... Hei, mäki voisin jättää mun asunnon siivoomatta ja sanoo et tää on sitä muodikasta rotta tyylii :D
     
  16. hantta

    hantta Double Gearhead

    Vaikka itseni pussihousuksi nimeäisinkin, jos yleensäkään pitää meitä harrastajia karsinoida,- niin 40 vuotta tuli oltua kädet kyynärpäitämyöden mustassa rasvassa, varustuksena haalarit, ja kun ei oltu perse pystyssä konehuoneessa, tai auton alla,- niin varustus luokkaa t- paita ja farkut, eli ei tässä sentään ihan herroja ole koskaan oltu. Mielelläni vieläkin kädet vaseliiniin lykkäisin, mutta luoja on päättänyt, että tuo harrastus saa jäädä viisastelun tasolle.

    Hantta
     
  17. _MURIKKA_

    _MURIKKA_ 3rd gear

    Hah. Mahtavaa. :rotfl: Itehän kunnostan 63 Oldsia ja se tulee kaikenlisäks ihan alkuperäsen väriseks, elikkä melkee joku vois jopa väittää et entisöin sitä! Silti omistan myös lintan, enkä näe sitä yhtään sen huonompana autona kun se mun vanhempi oldsi on, pidän myös sitä linttaa kunnossa ja arvostan sitä.. On se sit miten paska vaan. Ja sitäpaitsi kauneus on katsojan silmissä. :wink:
     
  18. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Ai helvetti, ny täytyy itekki kirjottaa tähä. Heitin just imurin ikkunasta pihalle, rottakämmppä on kool. Käyttöfarmikin on pakkelilla paikkailtu ja spreillä sekä pensselillä maalailtu voortti. Sekä myöskin harrastehoppakin on pensselillä ja spreillä maalattu rotta. Toistaseks..

    Laitetaan vähän aiheeseen liittyvääkin. Kerran oon Silmäterän livenä nähny. Ainakin meikäläiselle tuli hymy suupieliin kun jätkä seiso koneplootulla joka pienellä hypähtelyllä painui sen verran et osui flektiin....
     
  19. kj

    kj 2nd gear

    Menee ot mutta...
    Mitäpä kuuluu Porilaiselle -59 Biscille ja onko se toinen Porilainen,
    -58 Ford vielä elossa?
     
  20. Silmäterä

    Silmäterä 1st gear

    Voi ristus sentää mitä juttuu tääl on :D

    On se ny oikeesti kumma ku ei ihmiset sais harrastaa sitä mistä ne tykkää... Mul on itel aivan se ja sama jos joku tunkee vaikka hondaansa enemmän lasikuituu mitä veneissä on, ei se multa ole pois, ite en semmosta tekis ikinä mut jokanen tekee mitä tykkää ja varsinkin kun on oma tavara kyseessä, on se sitte auto tai polkupyörä.

    Jos tätä ny vielä ajattelee pidemmälle ni kyllähä se menee jo sairauden puolelle myös jos sitä autoa kiillotetaan joka viikko ja sen kanssa voi ajaa ainoastaan sillon ku aurinko paistaa ja on kuiva keli... Tosin mulla ei oo ollu tarvetta mennä huuteleen näille harrastajille sitä, ei julkisesti eikä täällä anonyyminä.

    Toki jos aikuset ihmiset haluu tätä jatkaa ni saa mun puolesta, mää haen popcornia ja otan mukavan asennon tuolilla, on parempaa viihdettä ku yksikään telkkarista tuleva ohjelma :D
     

Kerro tästä muillekin!