FHRA:n ja Drag Racingin nykytila ja tulevaisuus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja tmd, 21.12.2014.

  1. ET68

    ET68 1st gear

    :poff: :poff: Harvemmin näkee yhdistyksissä tän sortin kusetusta. Nykyään toimitaan just päinvastoin, eli avoimesti. Ei ole edelleenkään näkynyt pöytäkirjaa eikä vastauksia. Fhra haki monta vuotta uusia jäseniä etuja lupaamalla ,mutta johtokunta näyttää nyt "persettä" ei kilpaileville jäsenille. On se minunkin raha jossain muodossa näyttänyt jollekin kelpaavan viimeiset 30vuotta. Räyskälästä motoparkkiin siitä alastarolle. Just sitä tuulipukujannuu, joka kiertää varikolla ihmettelemässä ja ajaa 700km kattomaan märkää rataa vaan periaatteesta. Jotenkin sitä on kokenut olevansa osa palettia vaikka ei oo kisailija.Kyllä köyhälle se parinkympin alennus on mahdollistanut käydä useammat kisat katsomassa ja tuoda junnujakin mukaan että oppisivat.En oo menossa rekalla laivalle, ostan halpaa bensaa edelleen ,eli jäseenyydestä jää vaan käteen kieron valhe.
    Nythän voi vaikka ruveta bongaaman linjabiilien alennuslippuja ja lähteen vaikka Hartolaan ja muille vilkkaille raiteille bongaan fyyran johtiksia tai jotain muuta... Yritän kuitenkin käydä vuosi- ja syyskokouksen ,siellä niistä vastuista päätetään. Veikko Vennamoa lainaten: rötösherrat kiikkiin,toivottavasti löytyy muitakin ,ettei tartte yksin höpistä siellä.
    Vielä voi johtis perua pöllöilynsä, mulle tää ainakin on periaatteellista, "jos kusetat,kärsit" ja ihan laillisin keinoin.
     
  2. 383

    383 Gearhead

    Olisivat voineet ilmoitaa jäsenmaksun yhteydessä ettei lippuja tule olisin jättänyt maksamatta .kerran yrittänyt käyttää fhra korttia jäsenetuliikkessä niin ilmoitus oli ettei saa mitään alenusta vaikka liike ollut monta vuotta listoilla eli siinä meni sekin hyöty !!!!!
     
  3. jknR

    jknR Gearhead

    5.2.tulleessa sähköpostissa oli: "Tiedämme että uudet jäsenedut kiinnostavat kovasti kaikkia. Harmiksemme joudumme vielä hetken panttaamaan niitä. Joten pitkäähän penkeistänne kiinni, ilmoitamme niistä pikinmiten."

    Kyllä tässä on ohimosuonet pullistelleet näiden "uusien etujen" kanssa.

    Jotenkin tulee sellanen olo, että noista jäsenetujen leikkauksista jätettiin kertomatta, jotta mahdollisimman moni ehtisi maksamaan jäsenmaksunsa ennen kun ilmoitetaan, että jäsenten lippuetuja ei tännä vuonna tule. Toivottavasti asia ei ole noin. ihmeesti vaan loppui tuo kokouksista tiedottaminen tammikuun puoliväliin. Joulukuussa vielä kosiskeltiin uusimaan jäsenmaksu vuodelle 2015...

    Rehti liike olisi palauttaa jäsenmaksut niille jotka ovat maksaneet ennen kuin tuli ilmoitus siitä, että lipuista ei saa enään etuja ja tuntevat tulleensa kusetetuiksi.
     
  4. fishbone

    fishbone Gearhead

    missä se avoimmuus nyt on FHRA:n osalta? sama pimitys jatkuu vaikka porukka vaihtuu.vielä voi suuntaa muuttaa,muuten tulee ankara jäsenkato!
     
  5. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Ja ellen ihan väärin muista, niin aikaisempina vuosina oli vielä niin, että kun maksoit tulevan vuoden jäsenmaksun kuluvan vuoden loppuun mennessä, niin sait sen ACS:n kokoaikalipun. Alkuvuodesta sitten johonkin päivään x mennessä, sai yhden päivän pääsylipun näyttelyyn.
     
  6. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Tämä viime aikainen jäsenistön epäarvoistamisen loppuminen taisi lopettaa jäsenyyteni aika lyhyeen.

    Mä olen perkele yli 30 vuotta vatuloinut tämän jäsenasian kanssa, että liittyäkö vaiko ei ja viime vuonna sitten ajattelin ACS jälkeen, että tuon liittymisen vois tehdä nyt, kun keski-iän myötä on tullut viimeinkin aikaa käydä enemmänkin noissa Fyyran tapahtumissa.

    Joten kyllähän tuo ilmoitusluontoinen jäsenetujen kavennusviesti aika pian jäsenmaksun suorituksen jälkeen ohuesti harmitti ja tällä hetkellä lähinnä vituttaa tämä reilun 30 vuotta kestänyt hätäily asian kanssa.

    Aika näyttänee, mikä oli saavutettu säästö vai säästetäänkö tässä nyt hinnalla millä hyvänsä.
     
  7. Gutless

    Gutless Gearhead

    Tänä vuonna niin kovasti haluttiin jäsenmaksut äkkiä tilille. Oikein perustivat uuden systeemin maksamista helpottamaan. Ja tämän päivän sähköpostikin oli nopeasti lukaistuna yhtä tyhjän kanssa. Sama litannia jäsenetuliikkeitä.

    Jos FHRA haluaa olla reilu niin tarjoaisi nyt jäsenyyden purkamista ja rahojen palauttamista. Jos sitten menee konkkaan niin eipähän jäisi kukaan purnuttamaan että olipa kusetuksen makua.
     
  8. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Konstit on monet.
    Voinet varmaan ilmeisenä asiantuntijana avata tuota asiaa meille kokemattomille.
     
  9. MudMax

    MudMax Gearhead

    Täysin samat (mitättömän pienet) alennukset saa ihan ilmaisella käteisalennuskortillakin: http://www.st1.fi/kortit
     
  10. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    Kummaksi on silti maailma muuttunut ,kun aina ensimmäisenä ihmisillä on itsekkäänä ajatuksena,no mitä minä siitä hyödyn,jopa harrastuksista/harrastamisesta pitäisi jonku aina saada jotain rahallista hyötyä.

    Kyllä tässäki oleellinen pointti jäsenille ja tavan rivimiehille/naisille on se ,että toimintaa/ kisoja olis jatkossaki, oli sit alennuksia tai ei,et kannattais katsoa vähän isompaa kokonaiskuvaa sen putkinäön sijaan.

    onko uusi terävä pää luvannut jotain alennuksia,jos on ,niin silloin närkästyksen voi hyvin ymmärtää ja tältä osin Kiitos ja Anteeksi.
     
  11. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Tämähän on tietenkin totta, kunhan yritin piristää kusetetuksi itsensä tunteneita henkilöitä :odroll:
     
  12. sepi-ukko

    sepi-ukko Gearhead

    Niin viime vuonna taisi jäsenmaksu nousta 20 € ja maksoin sen ihmettelen kovaa korotusta ajattelen, että kokoaikalippu acs korvaa sen. No nyt en oo maksanut tuota 50 €, joka on mielestäni aika kova jäsenmaksu jolla sit ei oikein mitään saakaan.
    Mut tuo on mun mielipide ja viime vuonna, mulle kerrottiin monen jäsenyyden nousseen samalla lailla. Mul on kokemusta 5 erkin korotuksista 20 e summaan, joten tuo viime vuoden korotus oli hurja. Ja nyt tämä uusi politiikka poistaa mut listoilt..
     
  13. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Hyödynsitkö itse aiempien vuosien jäsenlippusi vai jätitkö hyödyntämättä?

    Sitten yleistä pohdintaa.
    Kumpi allaolevista on tukenut järjestön toimtaa enemmän esim. 20 vuoden aikana.

    a) Henkilö, joka on ei jäsenenä maksanut kaikki näyttelyyn ja tapahtumiin osallistumisensa lipputiskillä?
    b) Henkilö, joka on jäsen ja osallistunut jäsenlipuilla samoihin näyttelyihin ja tapahtumiin?

    Vai kuinka moni jäsenistä tapahtumiin lähtiessään jätti jäsenlippunsa tarkoituksella piirongin laatikkoon ja maksoi täyden sisäänpääsyhinnan jäsenmaksun lisäksi?

    Ja mulla on valitettavasti ollut tapana itse valita hyväntekeväisyyskohteeni. Olis siinä vuodenvaihteen jäsenkirjeessä edes avoimesti kerrottu, että järjestön kassatilanteen vakauttamiseksi jäsenlipuista luovutaan ainakin toistaiseksi. Silloin jäsenmaksunsa maksanut kokisi asian aivan toisella tavalla.

    Tuon viimeisimmän tiedotteen ajankohta on varmaan se huonoin mahdollinen ja siinä vaiheessa selittelyt ei enää auta vaikka ne olisikin tärkeitä taudenpitoon ja jatkuvuuteen perustuvia.
    Toiminnasta saa tällä tavalla melko lyhytjänteisen kuvan eikä päätöksen sivumaulta voi oikein välttyä.
     
  14. SG 448

    SG 448 Gearhead

    Myös hallitsevan Mestarin ilmainen osallistuminen on päättynyt kans tähän kauteen en tiiä onko säästöhommia vai tasa-arvoa edistävää?
    Vaikutus on yli Tonnin kauden osallistumiseen jos ajaa koko sarjan.
     
  15. SC 285

    SC 285 1st gear

    Toisaalta ymmärrän ja toisaalta en. Tietty pakko on jotain tehdä jos on kerran pakko. Asiassa on kaksi puolta. Onneksi en ole päättämässä tällaisista asioista. Toki en olisi näin päättänyt...

    Mut mua ihmetyttää tämä petetyksi tuleminen. Kuka on pettänyt ja ketä. Kun mä en ainakaan muista että jossain olisi luvattu tälle vuodelle noi ilmaisliput. Jos on luvattu, niin sitten on petetty. Mut jos vaan oletetaan et niinhän se on niin kuin ennenkin ja sit ei ookkaan, niin voi olla pettynyt mut ei mun mielestä petetty...
     
  16. supo

    supo Double Gearhead

    1600 euroa.
     
  17. enzo

    enzo Gearhead

    Ei kannata murista hukkaan. Jäsenmaksun maksaneelta aktiivinen lisäys kevätkokouksen agendaan keskustelu aiheesta yhdistyksen omat jäsenedut ja sitten ehdotusten pohjalta äänestys. Aika helppo ja pitävä päätös tulee...
     
  18. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Eipä varmaan kukaan olekaan tällaista luvannut, enkä itsekään muista sellaista mistään lukeneeni. Kuulun siis siihen joukkoon, joka oletti käytännön jatkuvan.
    Myönnän myöskin, etten ole ollut paikalla Fyyran syyskokouksissa, mutta sivulla 20 jo kysyin tätä :

    quote="Marklin"]Semmoinen tyhmä kysymys, että onkos nuo jäsenalennukset yms etuudet toimikunnan päätösvallassa vai käsiteltiinkö niitä jotenkin tulevan vuoden talousarviosssa syyskokouksessa ?
    Paikalla olemattomanakin nimittäin olettaisi, että moinen asia olisi budjetin kannalta olennainen... [/quote]

    Eli, onko näitä jäsenalennuksia mitenkään huomioitu suuntaan tai toiseen syyskokouksissa yhdistyksen talousarviota käsiteltäessä ?
    Jos nyt lasketaan, ettei niihin ole varaa, niin miten ne aikaisemmin on perusteltu ja laskettu tuottaviksi ?

    Tuo kisaajille tuleva lisämaksu onkin sitten paljon pahempi kuin meille rivijäsenille ... :eek:
     
  19. Mopar

    Mopar Gearhead

    Ja kun nykyään ilmottaudutaan dragracing.eu:n kautta tuo se vähintään(maksutavasta riippuen) 70€ lisämaksun käsittelymaksuina/kausi.
     
  20. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Kyllä mä niin mieleni pahoitin..!
     

Kerro tästä muillekin!