FHRA:n ja Drag Racingin nykytila ja tulevaisuus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja tmd, 21.12.2014.

  1. spinneri

    spinneri Gearhead

    Sen vielä jotenkin pystyn ymmärtämään, että FHRA ei halua puida jäsenasioitaan keskustelufoorumeilla. Mutta sitä en, että tiedottaminen rajataan jo olemassa olevien jäsenien keskuuteen. Nämä asiat pitäisi olla julkisia ja siten kaikkien luettavissa. Tuolla linjauksellahan otetaan mielestäni selkeä riski uusien jäsenien hankintaa ajatellen.

    FHRA:n tiedottamisessa olisi ylipäätään PALJON parannettavaa. En muista saiko Spinneri Magazine 17-vuotisen historiansa aikana yhtään lehdistötiedotetta, kutsua lehdistötilaisuuteen tms. FHRA:lta. Jos sai, tapahtui se Gösta Kalenin aikakaudella...

    Avoimmuus on tämän päivän juttu! Sen paljastaa tämäkin keskustelu. Jos FHRA olisi tiedottanut näistä jäsenetumuutoksista oikeaoppisesti, ei tätä keskustelua olisi ehkä edes käyty — ei ainakaan tässä hengessä. Nyt käyty keskustelu on jättänyt jälleen yhden ruman jäljen FHRA:n imagoon.

    P.S. Kuka edes on nimim. LEQ?


    Ei Fyyran jäsen

    Jari Sjöman
    Spinneri Magazine
     
  2. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Mieto hiihtämään farttimailia se ei maksa paljoo. Spinneri taitaa puhua asiaa. Leq voi olla kuka tahansa ja mist vaan.
     
  3. SG 448

    SG 448 Gearhead

    LEQ hyppäs Raiskin jättämiin isoihin saappaisiin eli Toiminnanjohtaja OY:ssä
     
  4. Harri Sassi

    Harri Sassi Gearhead

    Oletko varma ettei olis Batman...... tai vaikka huutokauppakeisari.... tai MÖRKÖ ....elämme jännittäviä aikoja.. tai sit ei.
     
  5. Antti.K

    Antti.K Gearhead

    Onko tosiaan menty tähän että Fhran toiminnanjohtaja joka on markkinoinnin ammattilainen piileskelee täällä kirjoituksissa nimimerkin takana eikä kirjoita nimeään edes kirjoituksensa loppuun ?

    t, Antti Kivinummi
     
  6. homer

    homer Double Gearhead

    Sähköpostiin oli tullut tietoa fhra:n omasta keskustelupalstasta. En tutustunut vielä sen tarkemmin kun surfailu tapahtuu toistaiseksi puhelimella. Ehkä siellä tulee meininki avoimemmaksi ja kaikki esiintyisi omilla nimillään?
     
  7. nalle71

    nalle71 Gearhead

    Kun en ole aktiivisesti overdrivea seurannut, niin olipa erikoinen fiilis löytää itseään koskevaa kirjoittelua täältä. Eli minä olen nyt se "uusi kaveri".

    Taustoista sen verran vielä lisää, että vaikka erilaiset prätkähommat ovatkin 2000-luvulla toimineet leipäpuunani, ensin Bomber Magazine (+tapahtumat) ja sittemmin PrätkäPaja, niin oli minulla elämää jo ennen sitäkin: toimin aika monipuolisesti erilaisissa business-to-business-maailman myyntitehtävissä 90-luvun.


    Koulutuskin on kaupallinen, enkä oikeastaan olekaan Pajallakaan ikinä toiminut mekaanikkona, vaan enemmän hallinto-, myynti- ja asiakaspalvelutehtävissä. Nyttemmin viimeisen vuoden aikana en tehnyt oikeastaan enää niitäkään, vaan olin enemmänkin seurustelu-upseerina.

    Firman pyöritys vei niin tehokkaasti aikani, että en edes kadunmiesten kiihdytyskisoissa ehtinyt ajamaan, mutta SM- ja EM-sarjaa kiersin aina katsomassa, kun vain aikaa oli. Toimin myös aika monen pyörätiimin taustajoukoissa jollain tasolla. Myös Jenkeissä tuli useamman kerran käytyä kisoja katsomassa. Tarkoitus oli kesällä 2014 alkaa taas käymään kisoissa ajamassakin ja tosiaan ilmoittauduin finaaleihin SSB:hen ajamaan, mutta kone räjähti viikkoa ennen kisoja, eikä aika riittänyt korjaamiseen, joten jäi nekin väliin.

    Vielä 2000-luvun alkupuolella oli minulla jenkki-harraste-autokin, mutta sen jälkeen on ollut "vain" noita prätkiä, joita toki aika monta yhtäaikaisesti. Olen kuitenkin jo nyt tilannut ensi kesäksi harraste-auton, jonka odottelen saapuvaksi kevääksi Suomeen Jenkkilästä.

    FHRA:n tämänhetkinen taloudellinen tilanne ei ole missään nimessä hyvä, eikä edes tyydyttävä. Sen todettuani olenkin yhdessä johtiksen kanssa etsinyt aktiivisesti säästökohteita ja uusia tulonlähteitä. Johtoajatuksena säästökohteita etsiessä on ollut, että palvelu ja edut eivät saa heiketä, mutta siirrytään nykyaikaisempiin, vähemmän työtä ja kustannuksia aiheuttaviin toimintamalleihin ja keskitytään oleelliseen. Siitä hyvänä esimerkkinä esimerkiksi uusi, vastikään käyttöön otettu jäsen-ohjelmisto: http://jasenet.fhra.fi/login
    Myös kilpailu-ilmoittautumiset ja muut rutiiniasiat pyritään tekemään yksinkertaiseksi ja selkeäksi. Netin luomia mahdollisuuksia kartoitetaan ja tullaan ottamaan käyttöön.


    On esittäytynyt
     
  8. ET68

    ET68 1st gear

    JEP. Yhdistyksellä on ollut sivut mutta eipä sinne ooo se tieto tullut.
    Ei siellä edelleenkään näy vastauksia kuka ja milloin esim. ACS ym. muutoksista.
    Nitrokisoista sieltä voi lukea että rivijäsen on syönyt kuormasta, kun on tullut kisoja katsomaan ja vieläpä kerhon myöntämällä alennuksella. Minä ainakin myönnän häpeäväni moista toimintaani,kunpa vaan olisin tiennyt tämän viime kesänä. Pois oisin pysynyt kerhoa konkurssiin ajamasta.
    Siis virallisella sivuilla nykyjohdon ja johtoryhmän kantana tälläinen.
    Ei oo siis kokoustaminen mennyt hukkaan, kun tällaisia ajatuksia porukalla pukkaa. :rotfl:
     
  9. megabuick

    megabuick Gearhead

    [quote="ET68"
    Nitrokisoista sieltä voi lukea että rivijäsen on syönyt kuormasta, kun on tullut kisoja katsomaan ja vieläpä kerhon myöntämällä alennuksella. Minä ainakin myönnän häpeäväni moista toimintaani,kunpa vaan olisin tiennyt tämän viime kesänä. Pois oisin pysynyt kerhoa konkurssiin ajamasta.
    Siis virallisella sivuilla nykyjohdon ja johtoryhmän kantana tälläinen.
    Ei oo siis kokoustaminen mennyt hukkaan, kun tällaisia ajatuksia porukalla pukkaa. :rotfl:[/quote]

    Mullakin tuli oikein likainen siivellä eläjä fiilis kun olin jäsenmaksua vastaan käynyt ACS:ssä peräti kahtena päivä ja viellä kaiken kukkuraksi Nitroa haistelemassa.

    Taloutenne kohentukoon tänä vuonna kun en ole siipeilemässä.

    Omilla foorumeilla vältätte tämän kaltaiset trollaajaviestit ne kun saa kätevästi poistettua :)

    t.Kallu (persona non grata)
     
  10. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    Olen antanut itseni ymmärtää että näin on kevätkokouksessa tarkoitus tehdä.
    Ja kyyti voi olla aika kylmää varsinkin menneiden suhteen :eek:
     
  11. studio57

    studio57 Gearhead

    käsittääkseni rakeinteilla on jäsenille suunnattu keskustelupalsta fhra:n uudistuneille sivuille... jäsenille rakennettu palvelu jossa johtiksellekkin voi antaa ehdotuksia ja palautetta.

    Melkein jokainen täällä OD:lla nimimerkillä kulkee..
     
  12. nalle71

    nalle71 Gearhead


    Sehän edellisen tj aikana poistettiin syystä? Toivottavasti nyt alkaa homma toimimaan
     
  13. SuperGas

    SuperGas Gearhead

    Jäsenmaksu maksettu! Minulla ei muuta annettavaa tähän keskusteluun... :rotfl:
     
  14. johntravolta

    johntravolta Gearhead

    Väliaikaohjelmana on varmastikin tarjolla tämän leqin sydäntä lähellä olevia juttuja.Keulintaa ja goldwing paraati.Nautitaan näistä täydellä rahalla.Vittu mistä palikoista tuo nyky johto koostuu.Vanha johto nauraa partaansa.Ylpeitä voitte kaikki olla jotka olivat muutosta vaatimassa ja nyt sitä saitte.Vitun ääliöt.Ja sitten nää samat mamselit itkee vielä täällä palstalla.
     
  15. josu

    josu Gearhead

    hyvä ravoltta
     
  16. SG 448

    SG 448 Gearhead

    Vai sanosko voi tätä Onnenpäivää.
     
  17. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    En ole jäsen enää. Ilmeisesti pitäis ja muutkin nukkuvat niin fyyralla menisi paremmin ja etuja tulisi?
     
  18. Käkö

    Käkö Gearhead

    Mä en ole ollut jäsenenä pariin vuoteen mut nyt liityn kyllä, kyllä tää tästä. Älkääkä kysykö mitä yhdistys voi tehdä jäsenen eteen, kysykää mieluummin mitä jäsen voi tehdä yhdistyksen eteen...

    Ja turha vittuilla tollasella videolla missä tj vetää, pakkohan tollasta mopoo on testaa misää on prätkän kone...

    What ever happen in dragstrip stays in youtube forever. Joten se siitä.

    -Käkö-
     
  19. Pate-68

    Pate-68 3rd gear

    Olitko syyskokouksessa äänestämässä porukkaa johtikseen ? Tai olitko itse ehdolla sinne. Vanha johto tuskin nauraa partaansa vaan on helvetin tyytyväisiä ettei tarvitse miettiä enää fyyran taloudellista tilaa. Nyt nuorempi sukupolvi pääsee vauhtiin kyllä moni asia on kaivannut muutosta jo vuosia turha sun on travolta ketään haukkua ääliöks. Mutta toiset vaan elää vielä Räyskälän aikoja ja tekee kaiken niin kuin on aina tehty...tuttua ja turvallista
     
  20. johntravolta

    johntravolta Gearhead

    En.Huvittuneena vain seurasin tätä vallankumoushanketta.Ainakin mun sähköpostiin tuli jäsenkirje jossa jäseneduista sanottiin että tulee myöhemmin ja pidelkää penkeistänne kiinni.Tässä nyt on pidelty.Mitä tommosia lupaa jos edut on sitten tuollaisia joita joka jamppa saa ihan ilman jäsenyyttäkin.Olisivat luvanneet vielä vaikka stockmannin kanta-asiakaskortin kaikille niin pääsis hulluille päiville jo aamu seiskalta osteleen aaltomaljakoita.Tai pitäneet turöpansa vallan kiinni.Vitun cekevaarat.
     

Kerro tästä muillekin!