Liima, tinaus vai hitsaus ovipeltiin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Substitute, 24.2.2015.

  1. Trippensee

    Trippensee 1st gear

    Luin ton oman juttuni läpi, ja sen verran pitää tarkentaa, että, tuo menetelmä mistä kirjotin, edellyttää että sovitus on sit todella tarkka.Koska kun alkaa heftaa, niin toinen käsi, vääntää sitä peltiä oikeaan tasoon ja asentoon, ja sit toisella laittaa pillillä heftin.Jos rakoa on liikaa, ni levyn reunat ei sula niin , että muodostuu sula sauman keskelle, vaan reunat sulaa puhki.Eli sit täytyy laittaa lisäainetta, et saa sulan muodostumaan, vaikeeta vaan taittaa levyä ja antaa lisäainetta samaan aikaan.Eli kyl puristinta joutuu käyttää, silloin.Ja kuljetus ilman lisäainetta ,ei onnistu, jos on rakoa liikaa..siks sovittamiseen menee aikaa..

    Väittävät, että tämä menetelmä, jossa käsin manipuloidaan, muodostaa vähemmän vetelyjä, siksi , että levyssä ei ole jännityksiä, joita syntyy jos painetaan puristimilla raot umpeen..

    https://www.gartrac.com/fabrication/gaswelding.htm


    Jollekkin ketä kiinnostaa,niin täs videolla menee jo aika extremeksi, ja vaatii niin paljon vuosia pillin taakse,et harva jaksaa,mut näyttää kaasuhitsauksen , edut, kun sen hallitsee TÄYSIN, kaveri ei edes heftaa..ja alumiinia..
     
    Saetkae tykkää tästä.
  2. Jza

    Jza Double Gearhead

    ^No nyt on kaverilla taitoa :eek:
     
  3. paukkupate

    paukkupate 1st gear

     
  4. tapsah

    tapsah 2nd gear

    Coldwarmotors pätkästä joka löytyy youtubesta löytyy tekniikka jolla ei taatusti pelli vetele ym ovipelliä korjatessa, joku varmaan ehkä viittii sen tänne linkittää tms. on vissiin orikinellisti jonkun tsip voosen tms autonpilaajan keksintö.
     
  5. DX

    DX Double Gearhead

    eli tossa on ideana, että kerätään sauman suuntaisesti peltiä keskemmälle, päissä sitä kerätään pystysuunnassa ilmaraon avulla.

    eli päissä eineen isompi ilmarako, heppailu alotetaan keskeltä ja vuorotellen vasemmalle ja oikella puolelle, ei taukoilua, paitti jos näyttää, että alkaa päitä kohti mennessä kiskoa peltejä liikaa yhteen, taukokohtaan tulee yleensä loimu.
     
  6. stealth

    stealth Gearhead

    Onko sulla kyseessä ne samat ovet jotka oli työnalla silloin kun, parivuotta sitten hain sulta penkit, jos on niin, ne kyllä saa fiksattua ihan pakkeloimalla, älä vaihda hyvää alkuperäispeltiä.
     
  7. paukkupate

    paukkupate 1st gear

    Kiitos vinkista. Tuo tapa auttaa ainakin siihen etta sauman saa helpommin hiottua alas ja pellin oiottua vasaralla ja vasteella. Oletko muuten kokeillut miten toimii jos vuorottelee heppeja pellin taka/alapuolelle? kaytannon tilanteessa ei tietysti aina paase takapuolelle mutta usein kylla ainakin osittain
     

Kerro tästä muillekin!