Etuvilkun linssi '66 mercuryyn

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja maka, 28.2.2015.

  1. maka

    maka Gearhead

    Olen etsinyt uutta kirkasta etuvilkun linssiä '66 mercury communteriin, mutta uutta ei varmaankaan tehdä missään. En ole ainakaan löytänyt. -Itsevalaminen on yksi mahdollisuus kun yksi linssi on ehjä, siitä saisi muotin. Mutta saako hyvää jälkeä? Onko kukaan valanut itse? Tarvikkeet löytyy vaikka tuolta: www.silcom.fi
    -Kuinkas 3 D tulostus, onko siitä kellään kokemusta vastaavissa osissa?
    -Onko hyviä ehdotuksia miten/kuka voisi homman hoitaa?
     
  2. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    olisko kuvaa siitä ehjästä linssistä ?
    niemensivu porista löysi mun autoon vilkunlinssit eikä olleet edes kalliit.
     
  3. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Jos viimeseks vaihtoehdoks jää valaminen, niin mä tiedän hepun keneltä se onnistuu. Siitä ei sitten ole takeita, onko sillä aikaa tai mielenkiintoa valaa tuommoista..
     
  4. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    .....
     
  5. maka

    maka Gearhead

    Niemensivu etsi sitä vuosi sitten, ei löytänyt. Kysyin myös valamisen hintaa yhdeltä yritykseltä, hintaa tuli liki 300 euroa kahdelle kappaleelle.
     
  6. lincci

    lincci Gearhead

    EBAYSTA voisi tärpätä...
    Onkos tuo muuten se sininen Commuteri ? Orkkis patinaa... Jos on niin mitä kuuluu autolle tänäpäivänä ? On hieno auto, kun sillä ajelin Suomeen tultua. Oli kaverin auto...
     
  7. maka

    maka Gearhead

    Oon muutaman kerran katsonut ebaystä mutta ei ole löytynyt, käytetyt on helposti jo valmiiksi halkeamilla. Tuossa "ehjässä" on muutama halkeama mutta ei irronneita paloja.
    Auto on sama patinakiesi, haettiin syksyllä 2013 Raumalta. Viime kesänä tuli ajeltua aikalailla, mahtuu hyvin perhekkin mukaan. Nyt oon laittanu sisustaa kuntoon (ulkopuolen patina pysyy!)
     
  8. testaaja

    testaaja Gearhead

  9. B-66

    B-66 Gearhead

  10. Wings

    Wings 1st gear

    Sangen mielenkiintoinen aihe. Olen monesti pohdiskellut juuri tällaista tilanentta, että varaosaa ei ole saatavilla niin mitenkä sellaisen valmistus onnistuu ja mitä se tulisi maksamaan.

    Kuinka lähelle alkuperäistä tuollaisella valamisella päästään?

    Kiitoksia linkistä! Lopputulos näyttää ainakin kuvassa melkoisen hyvältä.
     
  11. maka

    maka Gearhead

    '66 mallin linssi on omansa, vähän tuon näköinen. Täytyy laittaa kuva liitteeksi joku päivä.

    http://www.timohapponen.net/ on tullut myös tsekattua, mutta linssin valu on erilainen homma. Haastetta piisaa itse tehtynä: muotit pitää olla sisä ja ulkopuolesta, niiden kohdistus, valun onnistuminen ym...
     
  12. Meteorgrazy

    Meteorgrazy 3rd gear

  13. Putte

    Putte 1st gear

    Kysäsepä löytyisikö Ruotsista Håkan Jonssonilta. Miehellä on mitä ihmeellisntä tavaraa, muun muassa erillaisia valojen linssejä löytyy useampi rullakollinen.

    b.h.jonsson@tele2.se

    Tulee muuten tavaroineen Vermoon 29.3.
     

Kerro tästä muillekin!