PINKKI -59 THUNDERBIRD rek.no: JMC-15, Ex.NCA-11

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kj, 5.6.2014.

  1. kj

    kj 2nd gear

    Trafistahan saa tilattua historiikki paketin mutta se ei kerro kuin
    omistajat eli autojen tarinat jäävät pimentoon...

    Itseäni kiinnostaa viime lauantaina hommaamani pinkin
    -59 Thunderbirdin menneisyys. Rekkari on JMC-15, Ex.NCA-11.
    Hain tämän Porvoosta Auto-Strömistä jonne se oli tullut Nastolasta.
    Siinä kaikki mitä tiedossa eli olisi hauska tietää lisää...
     
  2. JS78

    JS78 3rd gear

    Re: PINKKI -59 THUNDERBIRD

    No ainakin se oli jo viime kesänä todella kauan myynnissä siellä Nastolassa.
     
  3. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Re: PINKKI -59 THUNDERBIRD

    Tuo nastolan jätkä oli baarituttu joskus 2000luvun alussa. Joskus silloin hommas sen ja maalautti pinkiks. En tainnu koskaa nähä ees livenä sitä, eli ei paljoa liikkunu. Se jätkäki muutti helsinkii tai jonnekki vuosia sitte ja ilmeisesti sen faija tai joku sitä kauppaili. Pitääpi tökätä yhtä kaveria joka sen kanssa oli enemmän tekemisissä, jos vaikka tietäs kertoo mistä on tullu ja onko siinä jotai ylläreitä. Jos kehtaa...
     
  4. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    Mitä kummaa, pinkkejä -59 Thunderbirdejä on siis Suomessa vähintään 2 kpl. Nimittäin tälläkin foorumilla mainittu toinen pinkki yksilö ei rekkarin eikä muidenkaan tuntomerkkien mukaan ole sama auto.
     
  5. kj

    kj 2nd gear

  6. Fordhomo

    Fordhomo Gearhead

    Juu, tuo JHG-59 on mun entinen. Se tuli alunperin Jenkeistä Kymenlaaksoon, josta päätyi Lefalle Keravalle ja sieltä mulle, ja mä myin sen ensin Espooseen, josta ostin sen takaisin myöhemmin ja myin Orimattilaan. Nykyisin vaikuttaa Oulussa.

    Ja itse asiassa pinkkejä -59 Tipusia on ainakin kolme. Yksi on nimittäin jo piiiiitkään ollut työn alla jossain tallissa. Tämä kävi ilmi kun joku aika sitten yritin myydä ko. mallin jarrutehostinta ja joku kaveri soitteli kinnostuneena. Siinä löpistessä kävi ilmi että hänelä on pinkki -59

    P.S se jarrutehostin on yhä myymättä, saa ostaa pois
     
  7. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    Mulle tulee mieleen eräs '90 luvun alussa Street/ Racessa esitelty pinkki yksilö. Kaipa se yks noista on. Nuorena kossina piti piirtää siitä itselle oikein juliste seinälle. :wink:
     
  8. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Jaa, taisin bongata tän otsikon auton viime kesänä Porvoossa. Nätti laitos.
     
  9. E..P.

    E..P. 2nd gear

  10. mikzutin

    mikzutin 1st gear

    Olisin kiinnostunut tuosta JHG-59:n historiasta enemmänkin. Jos sinulla tai jollakin muulla on siitä tietoa. Terveisin nykyinen omistaja. :)
     
  11. jope5

    jope5 Gearhead

    ohi aiheesta mutta missä luuraa tossa taustalla oleva jay-99 oli mulla noin vuonna 2005
     
  12. E..P.

    E..P. 2nd gear

  13. Fordhomo

    Fordhomo Gearhead

    Mulla on vahva käsitys että kyseessä on nimenomaan tuo JHG-59, jos esitellyn auton rekkari on NPU-65.
     
  14. Fordhomo

    Fordhomo Gearhead

    Kyllähän mulla aika tarkkaan on tiedossa tuon auton vaiheet Suomessa. Kirjotin siitä jutun Ford Freak-lehteen, juttu on sama jonka käsittääkseni luit Mese.fi-sivuilta. Tuossa jutussa on hieman oiottu ja jätetty nimiä kertomatta. Mutta yhtäkaikki siis, niin JHG-59 oli ennen mulle tuloa NPU-65. Laittelen yv:tä jossain vaiheessa.
     
  15. mikzutin

    mikzutin 1st gear

    Sehän olisi hienoa jos viitsisit historia tietoja tuosta autosta jossain vaiheessa mulle naputella.
     
  16. Fordhomo

    Fordhomo Gearhead

Kerro tästä muillekin!