itse tehtyjä ifs-akselistoja?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja teppo, 16.11.2014.

  1. gp-67

    gp-67 1st gear

    B-mallin rallye kadetin akselisto olis varmaan hyvä ratkaisu tuohon. Levyjarrut, hammastanko-ohjaus ja riittävä kantavuus samassa paketissa. Itse sovittelin tuommoista -38 ford eifeliin, oli aikalailla bolt on. Prefectissä lienee sama alusta kuin tuossa eifelissä?
     
  2. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Vaan jos on luvat niin tartteeko niitä lupia käyttää sen vanhan koneen aikana?
    Kauan niissä luvissa on muuten voimaa?

    Eli hakee akselille luvat ja jos vain vahingossa onnistuu niin samalla koneelle ja molemmat sit leimaa samalla
     
  3. teppo

    teppo Gearhead

    B-mallin Kadetista sano että siinä on liian vähän tehoa! Pitää olla samaa luokkaa eli 100kW.

    Olisko kellää takaveto Hiluxin-etukelkkaa?

    Oon kyselly myös FatManFabrications:lta. Eivät takaa toimiiko heidän tsydeemi noiden vanteiden kanssa..
     
  4. plagu

    plagu Gearhead

    Oisko kellään ideaan miten saisin tuohon omaan romuun:

    [​IMG]
    [​IMG]

    levyjarruta askarreltua, eihän tuossa muuten ole ongelmaa mutta kun auto on etuveto eikä ainakaan omaan päähän pälkähdä autoa jossa olisi tuollainen matala ifs jousitus ja vieläpä etuvetona, ainoa mitä itsellä on tullut mieleen on että tekee tukivarret ja pistää vaikka 407 pösön olka-akselit ja valehtelee leimalle "joo ranskassa yks paja tekee näit" tosin vähän seki on että mieluummin jos keksis jonku laillisemman ratkasun. Tuon vääntösauvan meinasin myös viskoa jonkkaan ja pistää kynäjousen tilalle tuohon missä iskari möllöttää.

    Tai sitten on tietty se vihoviimeinen ratkaisu ja hakee poikkarit takavedolle, ei vaan houkuttelis.

    niin ja auto siis citroen 11b jos joku ihmettelee
     
  5. JariV

    JariV 2nd gear

    Eikö tuosta voi käyttää osia olemassaolevista ja liittää nykyiseen vetonapaan vain jarrulevyn ja tekee vanhasta rumpukilvestä pidikkeen jarrusatulalle?
     
  6. plagu

    plagu Gearhead

    No se tietenkin, navat joutaa vaihtoon kuitenkin jotta saa jotkut vanteetkin alle, ja taka-akselisto vaihtuu kokonaisuudessaan.
     
  7. gp-67

    gp-67 1st gear

    Mitenkäs id citikan laatikko kävis tuohon? Siinähän olis levyt valmiina vetareiden sisäpäässä.
     
  8. d-lowrider

    d-lowrider Gearhead

    Ruotsissa oli kymmenkunta vuotta sitten tuollainen B11 varustettuna Renault 16 ts tekniikalla. Hatara muistikuva on, että sen olisi rakentanut Roslagenin alueella vaikuttava B11 osien kauppias. Tekniikkapaketti istui hienosti Citikkaan ja vauhtia piisasi
     
  9. plagu

    plagu Gearhead

    Jewtubessa on joku pätkä vekottimessa jossa on rellu 16:n tekniikka, siinä käsittääkseni jarrusysteemi on ihan vakio.

    Tuosta id/ds:n lootasta niin se kyllä passaa (varsinkin kun sellaisesta on jo kaupat sovittu ja mahdollisesti tulossakin kiinni) ja siitä saisi ne jarrutkin, mut syy miks en niitä haluis on puhtaasti esteettinen, tuosta kun on ajatus tehdä jonkun asteinen "eurorodi" niin jarruton etunapa näyttäisi helvetin typerältä, ja sitten päästään taas siihen että haluaisin sen navankin pistää vaihtoon jo vannehankinnan takia.
     

Kerro tästä muillekin!