Autolla ei pärjää prätkälle.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Coopu, 7.9.2008.

  1. Vallu 426

    Vallu 426 3rd gear

    Ei tosiaan mene yksikään kaupasta ostettu pyörä vartilla 250 km/h loppunopeuksia.Tuota et usko itsekään.Jos menee,niin pitää olla näyttöä,lehtien testit ei paljon vakuuta.
     
  2. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Muhahaa! prätkällä voittaa aina kun ajaa vain hitaampia vastaan...! Vittu mikä logiikka, aivan loistavaa! Kevät on siis varmuudella tulossa kun tää höpötys alkoi taas..!

    Myös ne hitaat prätkät kuuluu kilometrin päähän.. yleensä jopa kauemmas!! :)

    heh.
     
  3. W201

    W201 3rd gear

  4. Stressman

    Stressman 3rd gear

    Sanotaan sitten vaikka 245, niin ei tule itkua. Tuossa on vanhojen mopojen testitulokset sellaisina, kuin ne kaupasta haettuna ovat:

    http://www.sportrider.com/tech/sportbik ... ce-numbers

    (Esim S 1000 RR ('10) 9.57 @ 156.1 mph / 251 km/h)

    Noita on testattu ja itsekin ajettu niin helvetisti, ettei 9.5-10s lukemissa pitäisi olla mitään ihmettelemistä. Alle 9.5 saa alkaa puhua jo säädöistä, virityksistä ja kevyistä kuskeista ja alle 9 kuulostaa epäuskottavalta (kadulla normaalisti liikennöidyllä, ei kiihdytyskisaan suunnitellulla laitteella).

    Hyllystä otetulla autolla puolestaan tuollaiset lukemat ovat enemmän kuin tiukassa, minkä varmaan itsekin tiedät. Ei se minun vikani ole.
     
  5. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Kieltämättä 9 aikasella autolla saattaa jäädä lapinreissu tekemättä.

    Itte oon vetänyt rautaperseen 10 varttiaikasella V-MAX jammulla, no problemo, paitti piti tankata tosi usein.
     
  6. Paimenpelto

    Paimenpelto 3rd gear

    26.5.2012 Petri K niminen heppu ajeli GSX-R 1000 Suzukilla Kirkkonummelta West Coast Cup kisaan Poriin, ajoi useamman lähdön 8,9 alkavia aikoja, yli 265 km/h maaliin ja lähti ajamalla kotiin. Ite pääsin samoissa kinkereissä samanlaisella (nyt jo yli 50 tkm ajetulla)katumopolla vain 9,157 ja 251 km/h. Petrin painosta en tiedä, mutta mun kilot 90 luokkaa....
     
  7. Stressman

    Stressman 3rd gear

    Nii'i, toiset tylyttää, toiset ei. Pyörä ei kyllä varmasti ollut sellainen, kuin kaupasta lähtiessään. Todennäköisesti, tai oikeastaan ihan varmasti muutoksia oli ainakin jousituksessa, renkaissa, vaihteensiirrossa ja moottorissa. Mahdollisesti myös painossa, takatukivarressa, aerodynamiikassa ja litkut asfaltissa.

    Todella hyvä suoritus siitä huolimatta. Minulla ei ole paljon varaa puuttua enää tuollaisiin aikoihin, kun ajelen yleensä enemmän mutkaradalla ja lähdötkin otan sen verran takarivistä, että saa kiihdytellä aika rauhassa.

    Tänä vuonna tulee muutama pyörämalli, jotka suoraan kaupasta ulos ajettuna voisivat joissain testeissä alittaa 9.5s rajan. (uudet RSV4rr, Ninja H2, 1299 Panigale ja R1 ja tietysti vähän päivitetty bemari). Niissä alkaa elektroniikka olla sitä tasoa, että siitä voi olla oikeasti hyötyä kiihdytyksissä. Kesällähän se nähdään.
     
  8. 440

    440 Gearhead

    8) Eestin reissu tuli heitettyä....n.500km kyseisellä Swingerillä.(ajettu 10.2/215)...ainoa ongelma oli e85 saanti.Eestissä ei myydä,piti ottaa kannutavarana..140litraa http://orp.kuvat.fi/kuvat/2014/Hyvink%C ... maller.jpg 8)
     
  9. tinareki

    tinareki Double Gearhead

    Kyllä MUKAVUUDESSA pärjää hyvinkin.
    T.Reki 52v.
     
  10. Paimenpelto

    Paimenpelto 3rd gear

    Ai, että vielä bensakikkailua, eikö katuvessoilla ajetakkaan pumppubensalla (jota myydään joka bensiksellä)? Kuinka lujaa tuo oma katumopo mahtais mennäkkään, kun nostais puristuksen sille tasolle että kasivitosta olisi järkeä hyödyntää?? Ja sitten vielä:
    Nii'i, toiset tylyttää, toiset ei. Pyörä ei kyllä varmasti ollut sellainen, kuin kaupasta lähtiessään. Todennäköisesti, tai oikeastaan ihan varmasti muutoksia oli ainakin jousituksessa, renkaissa, vaihteensiirrossa ja moottorissa. Mahdollisesti myös painossa, takatukivarressa, aerodynamiikassa ja litkut asfaltissa.
    Omassa mopossa oli alkuperäiset iskarit+jouset, akseliväli / takahaarukka alkuperäinen, renkaissa DOT merkintä (Made in Korea: Shinko), kuutiotilavuus alkuperäinen 999 ccm, ykkösvaihteen välitys hieman lyhennetty, kun sillä kulkee 174 km/h kaupan jäljiltä, nyt ainoastaan 133. Asfaltin litkut oli käytössä myös autoille...
     
  11. hantta

    hantta Double Gearhead

    En tiedä, onko kokeiltu, mutta olettaisin, että aika reilusti saa prätkän kaasukahvaa kiertää, että mutkaradalla ohittaa nelivetoisen Lambon, josko semmoista ihmettä Suomesta löytyy.

    Hantta
     
  12. Paimenpelto

    Paimenpelto 3rd gear

    Ei mopolla pärjää nitrodragsterillekkaan eikä monelle muulle vastaavalle. Katuliikenteessä oleville autoille mopot on kuitenkin kohtuu kilpailukykysisiä. Noita Lamboja harvemmin näkyy juuri missään kapinoissa Suomessa, vartilla ripeitä mopoja paljon useammin...
     
  13. Stressman

    Stressman 3rd gear

    Johan tuota Alastarossa jo kokeiltiin. Uusi show olisi kyllä varmasti paikallaan, niin ei unohdu. Reilusti saa kyllä kahvaa kiertää, siitä ei olekaan epäilystä.
     
  14. jknR

    jknR Gearhead

  15. Stressman

    Stressman 3rd gear

    Jonkin verran olen autokaupoilla kiertänyt ja vielä missään ei ole ollut laskuvarjoa perässä. Onko tuo varmasti vakio? Montako noita liikkuu Suomen teillä, jos vaikka onnistuisi bongaamaan kun tulee vastaan?
     
  16. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    No meneehän nopeimmat kaupasta saatavat urheiluautot (ainakin Koenigsegg:ltä löytyy) matalia ysejä (jotkut vissiin allekin?) vartilla. Eli pärjää. Auton toimitusaikaan en ota kantaa :D Ei se auto keuli jos painopiste on tarpeeksi alhaalla.
     
  17. jknR

    jknR Gearhead


    Tollaisella vois kuitenkin suomessa ajella ja olis katsastettavissa liikenteeseen. Ihan saman lailla vakio kun joku vähän viilattu kilokyykky.
     
  18. jknR

    jknR Gearhead

    Ai niin ja laskuvarjoa? Joo, mä lähen hyppäämään! :p
     
  19. JnZm

    JnZm Gearhead

  20. Stressman

    Stressman 3rd gear

    Ei kukaan ole väittänyt, etteikö kiihdytyskisaan muunnetulla tai suunnitellulla laitteella voittaisi prätkää varttimaililla.

    Sen sijaan on väitetty, ettet voi marssia Suomessa autokauppaan ja ostaa uutta autoa, jolla sellaisenaan voittaa varttimaililla vakioprätkän. Sellaisia ei yksinkertaisesti ole. Jos on kertokaa, missä kaupassa auto on ja paljonko se maksaa. Linkki myytävään autoon, joku osoitus siitä, että auto on Suomessa ja myyjän yhteystiedot riittävät.

    Prätkän saat vaikka samana päivänä jos vain liike on auki. Tuosta vain ostamaan:

    http://www.aprilia.fi
    http://www.ducati.fi
    http://www.bmw-motorrad.fi
    http://www.hondabikes.fi
    http://www.kawasaki.fi
    http://www.suzukifinland.fi/mp/
    http://www.yamaha-motor.eu/fi/index.aspx

    Muitakin toki löytyy, mutta eiköhän noilla alkuun pääse. Taitaa vähemmän olla sellaisia merkkejä, joilla 10s alitus ei onnistu? Moto-Guzzi, KTM ja Triumph ehkä yleisimpiä. HD menee sitten laidasta laitaan, hyvästä dragster-aihiosta johonkin laiskaan lehmään.

    Ei se oikeasti voi olla noin kova paikka, että Suomessa on muutama kymmenen tuhatta 10s-luokan mopoa, mutta autoja vain itse tehtyinä? Minun silmissäni tuo nostaa aikalailla tuollaisten autojen arvostusta, mutta muille se on itkun aihe???
     

Kerro tästä muillekin!