Volvon kone escorttiin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja salkkari79, 8.3.2015.

  1. salkkari79

    salkkari79 3rd gear

    Moikka

    Minkälainen homma on asentaa volvon 230k kone + volvon M47 vaihteisto mk4 escorttiin? Lähinnä miten kiinnitykset sopii/mitä pitää muuttaa.

    Perä on jo volvon ja escortissa ollu 2.0 ohc
     
  2. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Olettaen, että kun tuota kone/kori -kombiaatiota ei ole tehtaalta tehtynä saatu ja kun ei näkemättä tiedä sanoa, niin kaikkihan sinne menee uusiksi. Mutta mitäs väliä sillä on? Jos joku on nähnyt niin helvetillisen vaivan, että on muuttanut etuvetoisen Escortin takavetoiseksi, niin tuskimpa siellä on muuta alkuperäistä jäljellä kuin kuoret? Kaupasta rautaa ja kiinnikeitä sovittamaan, niin ne koneenvaihdot tehdään.
     
  3. salkkari79

    salkkari79 3rd gear

    Joo, periaatteessa vois olla mikä escortti tahansa ku kiinnitykset ohc:lle jo tehty. Nyt vain kiinnostais laittaa isompi volvon moottori. Monet kuulemma laittanutkin ja ilmeisesti ei iso homma.
     
  4. niclas

    niclas Gearhead

    http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=235809

    Tuossa on yksi vastaavanlainen prokkis, toisaalta tuossa tehdään pirun pikkutarkkaa duunia, mutta saa jonkunlaisen kuvan.

    Volvon kone kun on kallellaan niin yleensä vakio imusarja on haastava saada mahtumaan pellin alle, sekä virranjakajalle, mikä muistaakseni on b230k koneessa kannen takana joutuu tekemään tilaa tulipeltiin. Öljypohjan joudut varmastikkin leikkelemään. Laatikollekkin varmaan joutuu tekemään lisää tilaa tunnelin alkupäätyyn. Kardaanin muokkaukset yms.

    Noi muokkaukset yleensä edessä kun tekniikka vaihtelee merkistä toiseen...
     
  5. salkkari79

    salkkari79 3rd gear

    Kiitos todella hyvästä linkistä, tuoltahan näki kaiken ja muutenkin hieno projekti oli :)
     
  6. -TH-

    -TH- Gearhead

    Jos meinaat laittaa volvon kiulun , niin laita se edes pystyyn. Vinot koneet on ihan perseen näköisiä ja jo huoltojen ym. Vuoksi on helpompaa jo pata on suorassa eli pystyssä. Tietysti loootan kanssa on jumppaa, mutta se on tehtävissä. Kannattaa myös harkita ruiskua, kaasarivehkeet on omiaan pilaamaan inspiksen. Öljypuolen kamat pystyssä olevaan pataan voit kätevästi lainata vanhemmasta b20 koneesta.
     
  7. Keme

    Keme Gearhead

    Mitä huoltoja toi koneen pystyyn nostaminen helpottaa oleellisesti? Vastaus lienee "Ei yhtään mitään.". Se on ihan yks ja sama onko se kone snadisti vinossa vai ei. Ulkonäköseikat taasen on katsojan silmässä.
     
  8. Mikkoli

    Mikkoli Gearhead

    Niin,puhutaanko nyt koneen asentamisesta mk2:seen vai mk4:seen...täh?
     
  9. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    No sitä minäkin ihmettelen... :eek: Mulle MK4 Escort on se etuvetoinen ja tuossa linkissä on ihan "normaali" takavetomalli.
     
  10. niclas

    niclas Gearhead

    Tuli itsekkin hieman nopeasti lukastua :oops:
    Jotenkin epäilen näppäilyvirhettä, aika moinen savotta muutta mk4 Saattaja takavetoiseksi, saati saada leimalle.
     
  11. jknR

    jknR Gearhead

    No eiks tossa ekassa viestissä lukenut, et perä on jo Volvon ja keulalla on ollut OHC? Et taitaa ihan kohtalaisesti toimia noi ohjeet. Ehkä.
     
  12. kjj646

    kjj646 1st gear

    Mk4:seen laitettu mk2 kardaanitunneli yms muut vastaavat muutososat=tehty takavetoversioksi. Eli kyllä Mk2 ohjeet pätevät tuohon.
    Kyllä noita siviiliinkin on rekisteröity, saati sitten sprinttiin tekaistu.
     
  13. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Mites muuten runkopalkit kuin pitkät koneen kiinnikkeet tulee kun tekniikkahan on alkuperin poikittain?
     
  14. -TH-

    -TH- Gearhead


    Ei palkit ole tiellä, tulipelti ja tunneli pitää väkertää. Apupalkki ehkä helpoin tehdä.
    Noihin etuvetoruoskiin oli aikoinaan myytävää muutossarjaa, lähinnä se oli kai kilpurikäyttöön, mutta joitain yksilöitä on tosiaan katukilvissäkin. Kopastahan tarviaa silputa melkoisesti, että takavetotekniikka istuu paikoilleen. Jos sollain on vanhoja vauhdin maailma tms. Lehtiä, niin niistä voi bongata mainoksen tuolasesta setistä. Joku tarvikemyyjäkin niitä kauppasi aikoinaan.
     
  15. -TH-

    -TH- Gearhead



    Niin, pata on mukavampi katsella kun se ei ole mongoloidityyliin kenollaan. On myös helpompi rakentaa pakosarjat, noihin kun yleensä on helppo harrastella myös ahtimia ikäänkuin samalla kertaa kun rotiskoa alotellaan viilaaamaan. Pystykoneesta, varsinkin vulvan kiulusta on mukavanpi nähdä ja tarkistella miten paljon pata vuotaa ja mistäpäin. :rotfl:
    Empiiristen tutkimusten perusteella on myös havaittu ,että koneen kannattelutyynyt volvossa ovat yleensä aina rikki, tämä taas johtunee juurikin vinoon jätetystä moottorista, pystykoneissa kumitassut kestävät.
    Tietysti jokainen tekee niinkuin tykkää, mielipiteeni on kuitenkin että vaikka volvon vinokoneet on hyviä moottoreita, niin ne pitää silti olla pystyssä.
     

Kerro tästä muillekin!