Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. callahan

    callahan Gearhead

    Kiitoksia ! Täytyy käydä hakemassa ja vaihtaa tuoreet öljyt koneeseen.
     
  2. nakkertton

    nakkertton 3rd gear

    Tällaset tiedot löyty dana 70 pinion yoken ristikon koosta http://www.dennysdriveshaft.com/p1517_d ... na_60.html

    Ja sama dana 80 http://www.dennysdriveshaft.com/p1514_s ... 0_wit.html

    Tämän mukaan ristikot on saman kokoiset.

    Sen vuoksi kyselen kun on tulossa ton dually akselin tilalle dana 70 2 wd taka-akseli. Aloin vaan funtsia pitääkö kardaanikin vaihtaa mutta näillä näkymin ei tarvii.
     
  3. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Siistin näköinen toi monaco66:n uus kattoverhoilu. Teitkö tuon ite vai oliko joku ammattilainen touhuamassa?
    Itsellä roikkuu Raimossa sillaiset hienot riekaleet kattoverhoilusta ampujan puolella, koetin niitä joskus liimailla kiinni mutta siitä ei tullut lasta eikä mitään muutakaan.
     
  4. slickwill

    slickwill 1st gear

  5. 66monaco

    66monaco Gearhead

    ite tein. kohtuu helppo homma. kattoverhoilu vaan pois ja pöydälle, kohtuu helppo irrtoillaa, valot, lipat ym vaan irti. sit vanha verhoilun repii irti, putsaa pinnan teräsharjalla, pyyhii rätillä. sit kattelee kankaan oikeen kokoiseks ja sit jotain hyvää spray liimaa tms. esim 3m tai locktite. suihkuttaa joku 30cm kaistaleen kerrallaan liimaa kattopahviin, antaa kuivuu tahmeeks ja sit rupee varovasti painelee kangasta kiinni. lopuks vaan taittelee/liimaa "jämät" toiselle puolelle. toi oma kangas on kankaita.comista strech farkku kangasta 140cmx170cm pala...makso lähetyksinee 20e...youtubest löytyy myös videoita kattoverhoiluun..
     
  6. 66monaco

    66monaco Gearhead

  7. simu_l

    simu_l Gearhead

    Mulla repsotti vanha verhoilu iha tosissaan ni tein kans uuven. Harmaa keinonahka. Liimana käytin 3M scotch-weld 74.

    [​IMG]
     
  8. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Verhoilun liimauksessa se sprayliima on nykyään yliveto, pensselillä joskus levitellyt kontaktiliimaa nii sellasta pelleilyä :) Joskin sitä voi laittaa liikaakin jos ei oo hereillä.
     
  9. Swoop

    Swoop 3rd gear

    Tuli kävästyä espoon AVKoolla. Oli rivissä yks rutattu 3gen. -07 6,7L Kuskin puolen kylki koko matkalta nuohjattu jossain ojassa ilmeisesti. Ajovalo, takavalo ja peili paskana. Bagit ehjänä samoten lasit mutta pellit painautunu tasasesti sisään. Ajettu joku 94tml ja hintaa tais olla joku 24k€.
     
  10. Jakkehh

    Jakkehh 2nd gear

    https://www.avk.fi/Shop/Vehicle/Vehicle ... ga-cap-6-7

    Huom! Sylintereiden lkm8 :D
     
  11. [Henkka]

    [Henkka] Gearhead

    Terve!

    Onkos kukaan tankkaillu itänaapurin dieseliä cumminssiinsa?
    Onko pelan hyvin, vai aiheuttanut jotain ongelmia?


    Kokeilin hakua, mutta ei tärpänny...
     
  12. jaskka

    jaskka 1st gear

    Morjes. Oisko kellään tietoa mistä kannattas ehtiä vikaa ku on tommonen piristetty rami vm.98 edge cs laitteella ja antaa vika koodia P0230. Sammu vauhdista ja ei lähe enää käyntii.
     
  13. smgt

    smgt 3rd gear

    minä ajoin kaks vuotta venäjän löpöllä. en tosin cumminssilla mutta muilla vehkeillä. toki tankillisen ajoin ku sitte meni viisumi vanhaksi.
    ei ainakaan mun tuttuilla ole ollu ongelmia missään vehkeissä vaikka netistä löytyy paljo hyytymis väitteitä.

    ja kaverit ketkä sanoo venäjän löpöö huonoksi, niillä ei ole viisumia ollukkaa saatikka sitä löpöö mistää saaneet. :D
     
  14. simu_l

    simu_l Gearhead

    Rällällä( Klik ) jatkaa niin menee aivan täydestä. Joskus on jotain suodattimen tukkeutumisia ollu mutta neo harvassa, voi olla niitten omista kanistereista.
     
  15. [Henkka]

    [Henkka] Gearhead

    Noni, asiaa! Ei viittis suutinjumppaa ruveta kuukausittain tekemään...menis sekin säästö löpöstä "hukkaan" :D

    Eikai noi uudemmat (vm. 03 -->) sen herkempiä ole ku vanhemmatkaan??
     
  16. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Puolisen vuotta ajanu pääasiassa venäjän aineella, ei ongelmia. Ja mitä tuolla rajalla katsoo ni ihan tuoretta kalustoakin on millä käyvät tankilla. Joillakin asemilla on paskempaa laatua, ite tankkaan yleensä Nesteellä, ja satunnaisesti Lukoililla.
     
  17. [Henkka]

    [Henkka] Gearhead

    Noniin arvon foorumilaiset! Nyt ois sitte 2003 quad cab rami pihassa, joten voinkin aloittaa sen tyhmien ja ei niin tyhmien kysymysten tulvan :)

    1. CHECK GAUGES. Eli tommosta herjaa silloin tällöin.
    Antaa vikakoodin P0516 "low voltage temp sensor"

    N. Vuosi sitten vaihdettu uusi laturi, viime viikolla uudet akut, tosin vaan 60ah. Sama ongelma esiintyi vanhoillakin akuilla.

    Volttimittari näyttää tasaista karvan alle 15V latausta, paitsi hetkeä ennen check gauges ilmoitusta. Eli käväisee nopeasti siellä 13v puolella.

    Eilen ajoin 300km yhden pysähdyksen taktiikalla, jolloin lähtiessä liikenteeseen ilmoitus tuli muutaman kerran. Ja sitten viimeisiin liikennevaloihin tultaessa kerran, kotiinpäin ajaessa. Matkalla/pysähdyksellä ei kertaakaan...

    Tänään aamulla lähtiessä taas pari kertaa ja työpaikan pihaan tullessa kerran...


    Vetääkö grid heater virtaa vielä lämpösenäkin silloin tällöin? Vai voiskohan olla maadotusvikaa vai mikä perk..?!


    Jenkkifoorumeilta luin samasta ominaisuudesta, jollain oli laturi rikki, mutta oireet poikkes latauksen suhteen. Muut eivät ilmeisesti löytäneet ratkaisua ongelmaansa.



    Noniin..ja seuraava

    2. LAATIKKO VAHVISTETTU, Automaattilaatikoista eikä Ram:eista juurikaan kokemuksia, vaikka autoja ja prätkiä on tullut rassailtua jonkin verran.

    No mitä sille lootalle oli tehty: Billetti turbiini, Red Eagle kilkkeet, ATS isompi öljypohja, portatut venttiilit sekä pannat jotka ei mustaa öljyä.

    Eli minkälaisia vääntöjä/tehoja tuon nyt sitte pitäis kestää?



    Koneessa Bully Dog:in performance ohjelma...ei mikään "raketti", mutta mukavasti vakiota pirtsakampi.






    Kiitoksia vastauksista etukäteen ja anteeks pitkästä tarinoinnista :)
     
  18. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Onnea hankinnan johdosta, ja tervetuloa foorumille!

    Parempi vikakuvaus on kertoa pitkän kaavan kautta, kuin että joka asia pitää nyhtää erikseen. Ratkaisukin löytyy silloin nopeammin.

    P0516 viittaa akun lämpöanturiin, ja nopealla googlauksella jollain tosiaan laturin vaihto oli auttanut, toinen taas oli käärinyt anturin ympärille eristettä kun uusi anturi ei poistanut vikaa.

    Grid heaterin ei lämpimällä koneella pitäis enää toimia. Mutta maadoitukset kannattaa tsekata, ne antaa joskus mitä ihmeellisimpiä oireita vikaantuessaan.
     
  19. jusky

    jusky Gearhead

    N.5v/50tkm ajanu venäjän aineella ei pumppu ym. Ongelmia. 2t öljyä lorautellu litran tankilliseen silloin kun on muistanut.
     
  20. [Henkka]

    [Henkka] Gearhead

    Ok. Ja ilmeisest venäläinen talvilaatukin on mitä
    Pitää? Millä asemalla/asemilla oot tankkaillu? ...ja miks 2-t öljyä dieselin sekaan?



    Kiitokset muillekin muuten vastauksista!
     

Kerro tästä muillekin!