Kaasarin ja imusarjan välilaippa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja mietmi-3, 12.2.2007.

  1. swedu

    swedu 1st gear

    tankjuu. toimii varmaan tuolla 500:llakin
     
  2. jyrgen

    jyrgen 3rd gear

    Jos imarissa on kaksitasotyyppiset kaksi pitkittäistä reikää ja välilaippa on yksireikäinen, niin voiko aiheutua käyntihäiriöitä tiukemmin kiihdyttäessä? Mä epäilen et mun välilaippa aiheuttaa moottorin hyytymisen kun pistää lutun tiskiin paikoiltaan. Laipan ja imari väliin muodostuu iso porras, joten ei virtaa oikealla tavalla? Kokemuksia?
     
  3. saresks

    saresks Gearhead

    1-reikäspaceri isontaa plenumia > vähentää kaasarille tulevaa signaalia polkaistaessa > herättää pääsuutinboosterit hitaammin > vaatii enemmän gasoa kiihdytyspiiriltä > riippuen kaasarista joko isompaa squirteria/pumpun nokkaa/säätö kohdalleen tai sit hidastaa toisioiden avautumista/air valven avautumista tai modailee kiihdytyspumppua jne jne.
     

Kerro tästä muillekin!