Onnistunut katsastus...kerrankin...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja atobee, 8.10.2010.

  1. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    Mie suhailin jonkun vuoden turbo välikopalla, jossa jousittamaton sintterilevy ja pirun jäykkä asetelma. Kyllä sitä kytkintä vähän pysty luistattaa, mut ei oikein sellasta himo mummoluistatusta pysty tekemään.

    Eli ei ihan on/off, mutta nappaa tosiaan kiinni hetimiten, kun yrittää luistattaa. 4Kg vauhtipyörän kans oli vähän leikkisä ajaa kaupunki ruuhkassa. Tai no kajaanissa nyt oikeita ruuhkia olut. Rouvakin ajoi tolla ihan sujuvasti, mut hääpän nyt osaa ajaa kyllä konetta ku konetta.
     
  2. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    No todennäköisesti se kytkin luisti jo.

    Kaverilla oli n.600hv. turboBemu, jossa vääntöä vähän vajaa 1000nm.
    Siinä oli M5:n kone isolla turbolla.

    Ihmettelin, kuinka hyvä oli ajaa ihan normiliikenteessäkin. Totuus kyllä paljastui purettaessa. Sintterilevy oli palanut osittain ihan siniseksi. Eli luistanut jo hyvän aikaa. Sitä ei vaan huomannut noilla tehoilla ja pitämättömillä renkailla.

    Varttimailiakin kaveri kävi koittamassa, mutta se vaan suti ja suti. Eli alusta myöskin perseestä. Mutta kiva lelu se oli. :rotfl:
     
  3. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    Voihan se olla et luisti. Epäilen kyllä. Ainakin vitosella vedättäessä alhaalta ylös en huomannut mitään.

    Vuoden välein käytin aina auki ja levyssä kyllä mittään ihmeitä ollut. Toki se oli täysin voimaton tohon kaveris bemariin verrattuna.

    Kyllä varmasti on sinisenä jos voiman alla luistaa, mut noin niinkuin normaaleilla liikkelle lähdöillä kyllä epäilen että entiseksi levyn sais. Mut joo takas katastuksiin.
     
  4. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Vielä off-topikkia sekaan mites sillä sintterillä sit lähdetään liikkeelle? +1000rpm ja toivotaan, et paikat kestää nykäyksen?
     
  5. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    Jokseenkin noin. Toki sillä saa "luistatettua" välykset voimansiirrosta pois ja kun mahdollisimman pienillä kierroksilla lähtee liikkeelle niin nykäys ei oo paha. Kuvailisko niin, että sitterin kans on kytkipolkimen ylösnostamisen ja kaasun lisäämisen yhtäaikaisuus / koordinaatio on vaikeampi kuin normi kytkimellä.

    Eli kun lähet nostamaan kytkintä, aluksi tuntuu et liikkeellelähtö on pehmeä (ensimmäiset sentit auton liikkeestä), mut kytkin nappaa sit äkkiä kiinni ja tässä vaiheessa se auto stumppaa äkkinäisellä.

    Sit jos on tosi kevyet liikkuvat massat koneessa, on liikkeellelähtö vielä huomattavasti leikkisämpi, mut kyllä sen ralliautonkin pystyy sintterin kanssa ajamaan trailerille, joten ei se mikään niin mahdoton aparaatti ole.
     
  6. kapa

    kapa 3rd gear

    Buikin rekisteröintikatsastus erittäin asiallinen nokian autokatsastuksessa. Ei mitään moitittavaa. Lyhyet kilvetkin sain varattua siihen asti että veropäätös on tullut.
     
  7. Lyijykelkka

    Lyijykelkka 2nd gear

    Nokian konttorilta (A) on kahdenlaisia kokemuksia - näitä hyviä onneks enemmän. :rotfl: Kerran katsuri huuteli kaks kaveriaan Micran takapenkille painoksi, kun takajarruihin ei mennyt ilman kuormaa mehua riittävästi… lukemat saatiin.
     
  8. RB-440

    RB-440 1st gear

    Sprintterin katsastus meni mukavasti, katsastusmies ei valittanut turhista ja jopa sääti ajovalot suuntausta paremmin kohdalleen. Tosin etujarrut ja raidetangon pää ja se iankaikkinen jumittava ALB venttiili rassattiin kuntoon jo hyvissä ajoin ennen leimalle menoa.

    Emännän henkilö Mersussa kävi silleen hauskasti, että pistin emännän tilaamaan katsastushuollon ja illalla autoa haettaessa se olikin paitsi huollettu, myös valmiiksi leimattu. Eli ei kun vuodeksi taas baanalle. Hyvää palvelua :D
     
  9. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    No menihän se viimein läpi. On sitä saanut harrastaa ihan riittävästi, nimittäin jeeppiä. Ja se pieni reikä vaan helmassa...

    Ulkoistin katsastustehtävän isälle ja ensin tuli viesti, että leima tuli. Sitten meni viisi minuuttia ja puhelin soi:"nyt tämä sammui tänne keskelle tietä".

    No joo, bensamittari näyttää mitä sattuu, näkymä oli 3/4 tankkia mutta tyhjähän se. :D
     
  10. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Anopin Kia leimasta (eka kerta) laakista, seuraava kahden vuoden päästä...
     
  11. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Hiljan Excursion leimattu Kurikan Konttorilla. Erinomainen palvelu ja hyvä asenne! Konttorin pihalla parhaina päivinä on lähes autonäyttelyn tasoinen kalusto :)
     
  12. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Jeeppi meni eilen katsastuksesta läpi ilman turhia narinoita ja sama kävi tänään Buickille. B-)
     
  13. Damned

    Damned Gearhead

    Onnistuneeseen katsastukseen kuuluu olennaisena osana viksu katsastusmies. Mitenkä ylipäätään konttorilla ovat suhtautuneet toiveisiin (tahi kieltoihin) katsastuksen suorittajasta?
     
  14. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Ainakin täällä saa valittua katsurin, mut en sit tiedä kuin suoraan se onnistuu


    Kait kun asiakkaan saa valita niin tuskin muijan ex-ukkoa tarttee eukon autoa suostua katsastuttamaan, sanoo vaan et haluaa jonkun toisen, ja jossei kelpaa vaihtaa konttoria
     
  15. BBC

    BBC Guest

    Taas on 1kpl 1932 aitoja Henry Fordeja kilvissä. 1932 Deluxe Cabrioletin kävin leimaamassa EWH-221 twin-sparkplug koneella ja kehut tuli siitä kuinka alkuperäinen voi 1932 ford olla, auto jota ei ole vielä koskaan hitsattu. Toki autossa on Lincoln bendix jarrut ja muita 30luvun "kehitysosia", mutta muuten sitä aitoa. Olen 5s omistaja ko. autolla, jopa kilvet orkkista vuodelta 1932.

    Täällä yleensä on semmoisia harrastajia jotka tekee yhden katsastusakan kanssa yhteistyötä ja viimes kun katsastin 1932 Henry Fordia (olivin värinen roadster) niin saivat katsastusmiehen kanssa torpattua leimaamisen katsastusmiehen sanoin "tämä auto ei tule koskaan suomen kilpiin". Minä hölmistyneenä tistiltä rahat takaisin ja kotiin. 23min katsastuksen jälkeen oli lähetetty n. 50-70 konttorille jonkun vaasalaisen katsastaja-akan toimesta (en tunne koko ämmää) sähköposteja joissa luki "Aulis Hämeenkorpi yrittää katsastaa 30luvun Ford hot rodia. Ehkä jenkkituonti (väärin; Norjan tuonti). Älkää päästäkö läpi, autossa on väärennetyt paperit ja yli 85% osista vaihdettu". No, autossa oli 85% orikkisosia tai ehkä enemmänkin, riippuu kuin tarkasti laskee penkin veroiluja ja koetaulua, rattia,... yleensä niistä ei välitetä, kun harvassa rak.autossa ovat orkkis kamaa tuommoiset,.. No,auto oli yksi originelleimmista hot rodeista Suomessa jja paperit 100% kunnossa, jotka oli myös Norjan vegväsen (trafi) tarkistanut minulle. Minä en pane autoihin kymmeniä tuhansia rahaa kiinni ja +1000tuntia töitä jos auto on joku paperiton tai epäselvä tapaus, ei kiinnosta. Onhan niitäkin nähty ja kuultu, mutta eivät kuulu minulle, hoidan vain omia asioita toisin kuin nämä jotkut eteläpohjanmaan "asiamiehet".

    Ko. Auton kävin kats. Lapissa, ääliöt ei olleet osanneet sinneasti lähettää sähköposteja. Trafin äijät, lapin katsuri ja muut ihmetteli koko häslinkiä, kun asiaa käytiin läpi.
    Ko. auto on jo uudella omistajalla Rooman kehätien varrella, äijä onnellisena ajoi sen täältä alas Roomaan saakka. Viimevuoden 1932 roadster katsastin Hesan näyttelyn jälkeen ja auto lähti samana päivänä Ruotsiin, tästä eivät kerinneet asiamiehet/asiamies tehdä haittaa.

    Seuraavana tulossa 1kk päästä 1940 panel delivery ja HD sen jälkeen. Katsotaan mitä nyt joku yrittää sepittää, mutta turhaan.
    Tämmöstä Etelä-Pohjanmaalla.

    Aulis
    Sääli on ilmaista, mutta kateus pitää ansaita.
     
  16. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    ^ Tuohan on suorastaan vainoa. Kyllä täälläkin viidakkorumpu soi, mutta tuollainen on uskomatonta ja vielä ehjästä autosta. Tuosta pitäisi valittaa vainosta, mutta minne valitat?
     
  17. BBC

    BBC Guest

    Totta puhut. Joskus tuntuu näin "internetaikakautena" että ne entiset maltilliset "esson pöytäkeskustelut" saa käsittämättömät mittasuhteet ja kun monella on vain tärkeää saada tehdä tinkiä muille,.....

    No, en minä näistä yöuniani menetä. Autoja rakennetaan ja harrastetaan kuten edellisetkin 30vuotta. Omien asioiden hoitamisessa on minulla ainakin ihan tarpeeksi hommaa. Toki kantaa voi ottaa johonkin yleismaailmallisiin tai yhteisöjuttuihin, mutta eiköhän jokainen pese omat nurkkansa ja hoida omat asiansa.

    aulis
     
  18. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Voino kysästä yheltä tutulta katsurilta et muistaako hän tapausta ja haluisko vastasuudessa kattoa ettei tartteis lappiin ajella, vaan jos pohjosessa käyt niin poikkea raatteen lähellä juodaan kupit kaffetta ja ihmetellään vehkeitä
     
  19. El C

    El C 3rd gear

    Juuri katsastettu ilman mainintoja.

    Tai no, kyllä se katsastustyttö vähän kehui...
     
  20. C '70

    C '70 3rd gear

    Tän vuoden katsastukset menny kyllä nappiin. Kolme autoa leimalla käyttäny ja ei mitään sanottavaa yhdestäkään. Joskus näinkin eli laitteet kunnossa :lol: .
     

Kerro tästä muillekin!