6,2D ja poksuttelu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja tabs, 31.3.2015.

  1. tabs

    tabs Gearhead

    Tuli taas hommattua yksi Vani ja kummaa vikaa pukkaa. Kyseisellä yksilöllä on ajettu n.30-35tuh kilsaa täyden konerempan jälkeen(Koskinen, Hartola)
    Mutta sen jälkeen oli unohdettu konesuojaan kymmeneksi vuodeksi ja vähän käytelty silloin tällöin.

    Sain vekottimen siirretyksi pihaan ja pientä perushuoltoa suoritettuani auto kävi kuuskakkoseksi todella nätisti.

    Sunnuntaina ekalla kylmäkäynnistyksellä alkoi poksuttamaan imusarjaan, kävi pari minuuttia ja käynti tasottui sekä ääni hävisi.
    Tänään ekalla startilla sama juttu, 1-2min plop,plop,plop...ja hiipuu pois. Ei sitten mitään, uusinta starteilla käynti normaali ja samoin tyhjäkäynti vaikka käytin pari tuntia yhteen soittoon.
    Vaivaan ei auta vaikka polkasisikin kierroksia vian ollessa päällä, vain hetken käynti ja ääni häipyy.

    Ymmärtäisin jos olis huono nostaja, taipunut tönäri tai venajousi poikki, mutta nuot vaivat eivät korjaannu parin minuutin käynnillä, eihän??
    Voiko venttiili jumia tuolleen hetkellisesti auki? Tai mikä vitt?

    EGR deletoitu, venttiili korvattu peltilätkällä, EPR(pakokaasu läppä) liitin pois paikaltaan eikä alipaine pumppukaan tunnu pelittävän. Nappasin vielä tänään kuitenkin EPRn alipaineletkun irti, katsotaan vielä kerran huomenna kylmäkäynnistystä.

    Tässä samanlainen käynti kun mulla. https://www.youtube.com/watch?v=p6y_N0wLTq8
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kyllä jumiutunut nostaja aiheuttaa tollasta ääntä.
     
  3. tabs

    tabs Gearhead

    Eli nostaja tyhjenee yön aikana ja ottaa oman aikansa täyttyä uudelleen? Toivottavasti aika ja öljynvaihto auttais, nostajia ei ilmeisesti saa pois ottamatta kansia irti? Täytyy koittaa heittää jotain motor uppia joukkoon...
     
  4. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Mun Chevy teki tuota kans aina pidemmän seisokin jälkeen. Ajamalla korjaantuu.
     
  5. hantta

    hantta Double Gearhead

    Eikös nostajat tule pois kansi paikallaan? Muistanko väärin?

    Hantta
     
  6. Kosusenpertti

    Kosusenpertti 1st gear

  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Yes, kaikki nostajat saa vaihdettua venakopan kautta.
     
  8. hantta

    hantta Double Gearhead

    Olen joskus vaihtanut nostajat yläkautta, ja hyvä magneetti ansaitsee hintasa takaisin tuossa hupuloinnissa ja tupuloinnissa.

    Hantta
     
  9. piiparinen

    piiparinen Gearhead

  10. jype

    jype 3rd gear

    Ajelin joskus kuuskakkosella katkenneella venajousella , piti lämmitellä ja herutella kaasulla että loppui imusarjaan lupsutus..
     
  11. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    ^Yhdellä tutulla oli kans joku kymmenen vuotta takaperin vastaava ongelma, venttiilin jousi poikki. En kyllä sitä tajua että miten se poksutus esiintyi vaihtelevasti mutta sen jousen vaihto paikoillaan(muistaakseni) sai laitteen toimimaan...
     
  12. DX

    DX Double Gearhead

    mulla on oldsrieselissä ykkösen imunostaja sanonut käynnistymisen yhteydessä plopplop koko sen ajan kun kosla on mulla ollut, eli yli kymmenen vuotta, kosla on päivittäisessä aktiiviajossa eikä tuo kusemisvika oo muuttunut koko aikana miksikään, nostaja oli mulla joskus aukikin kun kansirätit vaihdoin mutta ei siinä mitään silmällä havaittavaa skraidua tms. ollut joten nakkasin takas paikalleen ja hyvin toimii.

    muijan bensapletukan rullanostajat sälkättää muutaman sekunnin tosi rumasti jos erehtyy laittamaan ralliformulaa koneeseen, kaikki muut öljyt käy.
     
  13. jype

    jype 3rd gear

    Kansi paikallaan pystyy jousen vaihtamaan
     
  14. Kosusenpertti

    Kosusenpertti 1st gear

    Oikeassa olette näköjään taas, pystyy ne näköjään sieltä nostamaan pois. :lol:
     

Kerro tästä muillekin!