ACS 2015

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja RS23V0E, 11.2.2015.

  1. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Mä kattelin Changeria kans pitkään ja ihmettelin ja ihmettelin... sitten tuli joku kaveri hieman maisteissa selittämään kuinka chargeri on hieno auto. Sanoin että niin on mutta tää ei oo chargeri. Se sano että onpas, siinä jopa lukee niin. Sanoin ettei ole eikä lue. Se yritti lukee tekstiä ja tutkia auton koria, mutta ei tainnu päästä jyvälle mikä se oli. :rotfl: Varmasti löytyy kuvia noista kuvagallerioista, mulla ei oo kuin muistikuvia.
     
  2. Bighouse

    Bighouse 3rd gear

    Virallisesti se on.
    Studebaker
    Wagonaire Daytona 8 Farmari (AC) 5ov 4640cm3 A :eek: Oho. tarkoititkin sitä toista Daytonaa.....Se on tuollainen virallisesti. Dodge2D CHARGER-XP29H9/2970Coupé (AD) :eek:
     
  3. Patsi

    Patsi 3rd gear


    Jaa niin taidatte puhua tuosta Daytonasta? Jos puhutte niin ihan alkuperäiselle Daytona/Charger 500 takalasille tuo näyttää. Ei siis mikään itse tehty customointi.
     
  4. Mopoilija

    Mopoilija Gearhead

  5. Rabantti

    Rabantti Gearhead

    http://aijaa.com/UlnlCP
    Viereisellä hotellilla on harrastajahenkisiä lentokenttälimusiineja. Tiedoksi vaan ensikertalaisille...
    http://aijaa.com/fdlp9c
    Tosi harrastajat tulevat aidoilla amerikanraudoilla tapahtumaan.Kuva parkkipaikalta. Tarjoan kahvit, jos joku löytää kuvasta yhdenkin japanialaisen kulkineen!
     
  6. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    No ei! Vaan Challengerista johon on leivottu chargerin maskia ja takavalopaneelia ja sitten rakennettu 68-70 tyylinen "upotettu" takaikkuna. Siis semmonen customi joka on tehty kahen tehdas pelin osia ja ideoita yhdistämällä. Chargerin kokopeittävät pöläritkin oli siinä hämäämässä. Ja se oli duunanu Changer tekstit maskiin ja takatolppin ja perssiiseen ja neki oli ihan tehdastekoisen näköiset.

    Kyltin mukaan rakentaja halus chargerin, mut se ei mahtuis sen talliin niin sitte se duunas challengerista chargerin näköistä. Suunnilleen abaut näin. Kuvia en löytäny äkkiseltään vielä noista kuvagallerioista.
     
  7. Patsi

    Patsi 3rd gear

    Ahaa! Eipäs ollut tarttunut vielä kenenkään kameraan..
     
  8. ata

    ata Gearhead

  9. SK

    SK Gearhead

    Changer R/T on vähän huomaamattomassa paikassa. Samassa aitauksessa on mm. kullanvärinen 66 avo Chrysler 300, 70 avo GS. Vieressä taisi olla valkoinen gen3 FB ja vaaleanvihreä 64 avo-Olds.

    Itsekin hetken ihmettelin, että autossa on jotain outoa. Musta Challenger, jossa on 68 Chargerin takavalot, maski, kojelauta, konsoli, pölärit JA takalasi. Todella hienosti toteutettu, ja omaperäinen idea. Aihiona kolhittu 73 Challenger. Omistaja B/E-body fani Erkki Ots.
     
  10. renezz

    renezz 1st gear

  11. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Itelle oli kyllä pettymys. Se Yenko tribute Nova oli todella hieno, nyt ehkä hienoimman mainitakseni.

    Sit siellä oli tuuninki ja driftinki autoja jotka ei itseä oikein innostanut. Kaikista tylsimmät nähtävät oli kyllä niitä jotka oli täysin kesken, kyllä nyt auto pitäisi olla edes suurinpiirtein ajokunnossa kun messuille tuodaan.
     
  12. Elky70

    Elky70 Gearhead

  13. ata

    ata Gearhead

    Täältä löytyi kuvia sitten siitä Dodge Changeristakin.

    Kuten myös Elky70:n kuvissa yllä.

    Täytyy huomenna koittaa kuvata itsekin sitä ja katsoa tarkemmin!
     
  14. kaierkki

    kaierkki Gearhead

  15. ata

    ata Gearhead

    Siitä olen samaa mieltä, että Yenko tribute Nova oli hieno, mutta muusta sitten eri mieltä...

    Monet tuning-autotkin olivat tasokkaita (kaikki eivät) ja mielenkiintoisia, monet drifting-autotkin innostivat, olihan siellä esillä mm. kaverini drifting-auto joka on samanmallinen kuin omani (sen innostama) ja siitä toki olen innostunut...

    Samaten muutama koko näyttelyn mielenkiintoisin laite oli nimenomaan "kesken" eikä valmiita autoja, mainittakoon erityisesti tuning-hallissa ollut Corvette C6, jossa kori, moottori ja voimansiirto erillisinä esillä, pääsi hyvin näkemään mitä kaikkea sinne on tehty. Ja sitä oli aika paljon. Samaten "metsälöytö"-Buick oli aika vaikuttavan näköinen. Myös Mazda RX-7 jonne oli menossa Chevyn V8-voimaa keulalle.

    Toki se on fakta, että varsinaiset super-showstopperit puuttuivat. Esimerkiksi samaan aikaan Ruotsin Elmia-showssa oli ollut esillä esimerkiksi viime vuoden Ridler-palkinnon voittanut Riviera joka oli sinne tuotu Kanadasta näytille.

    Toisaalta itse viihdyin tuolla Helsingin ACS:ssä ihan yhtä hyvin kuin viime vuonna Jenkeissä Detroitin ja Clevelandin isoissa harrasteautonäyttelyissä (joista siellä Detroitissa mm. valittiin se Ridler-voittaja) vaikka siellä taso oli todella käsittämätön näin suomalaiselle, tuli melkein ähky... Kyllä tällainen pääosin kotimaiseen kalustoon keskittynytkin näyttely minulle kelpaa.
     
  16. jknR

    jknR Gearhead

    Mitä? Eiks kaikki autot olekkaan samassa hallissa niinku joku täällä aikaisemmin väitti? :rotfl:
     
  17. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Keskeneräisyyksillä tarkoitin lähinnä sitä kun muuan volvosta esimerkiksi puuttui tuulilasi, tuulilasin kehys oli maalattu mattamustaksi. Pään kokoinen turbo oli lyöty paikoilleen mutta konehuonekin oli vielä täysin kesken.
     
  18. Sumo

    Sumo 1st gear

    Emmä tiedä kandeeks sitä Elmiaan asti ajaa jonku laitteen takia. Olin siellä viime vuonna (ACS jäi siis väliin) ja jotenkin odotin enempi. Se oli TODELLA Volvo-voittoista ja jotenkin sellasta "tuttua ja turvallista" ruåtsalaiseen makuun.

    Erittäin korkeatasoisia laitteita siel toki oli. Jotenkin nää rosoiset ja karvaset suomi-rottelot puhuttelee enempi.

    En mee Elmiaan kyl piiiitkään aikaan enää.

    ACS:n hienoimmat laitteet oli mun mielestä 2 rotkea :eek: , Changeri ja Daytona (vaikka ne ei kovin rosoisia ja karvasia ollukkaan :D )
     
  19. boogieman

    boogieman Gearhead

    Siel oli semmonen Fiat 133 tai 126 punainen. Hemmo joka sitä oli rakennellut tuli itse kertomaan hieman keskeneräisestä rojektista.
    Yritys oli saada auto leimattua muistaakseni Hayabusan koneella.
    ASIAA!
    Tunabusa, ASIAA!
    Chevy delivery ´58 Verhoomo Salo tms. Hieno Sleeper! ASIAA!

    Innovatiivisimmat rakentelut mielestäni löytyivät lippisamis puolelta.

    Anteeksi jo etukäteen.
     
  20. perzza

    perzza 3rd gear

    Kyä oli meikäläisen viimeinen American car show. Siellä on pikku hiljaa kaikkee muuta kun niitä Amerikkalaisia, jotka on ainoita mitä käyn kattomassa. Juustokauppiaat valtaa alaa ja niitä on tua citimarketissakin ... HUOM tämä on mun henk koht miälipire jokainen tavallaan ...
     

Kerro tästä muillekin!