Vanin koneen poisto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja neppari, 5.4.2015.

  1. neppari

    neppari Gearhead

    Mitenkähän kaikkein helpoiten saisi vanista koneen pois? Edestä on rälläköity vaikka miten paljon peltiä pois muutta ei mahdu vielä pihalle. Pitääkö kaikki mahdollinen irtoava iroittaa ensin vai onko kikka kolmosisa?
     
  2. mustonen

    mustonen 1st gear

    Voin olla väärässä, mutta itse yrittäisin alakautta kaikkine etupalkkeineen.
    Etu ripustus auki ja palkki on korissa kiinni muutamalla pultilla per puoli.
     
  3. solar4

    solar4 2nd gear

    Kasikytlukunen vani? Ite en rälläköinyt mitään, ketjut kansien päihin kiinni ja moottoripukit irti heti kun mottia saa vähän kevennettyä. Sieltä se tuli imusarjoineen vaihteistoineen.. Tosin bensakone ja koska auto meni muutenkin purkuun, tuli pultattua kaikki irtoava ympäriltä pois. Ahdas väli se oli moottorinosturia vielä väliin tunkea, mutta ei silti järin paha rasti.
     
  4. spinneri

    spinneri Gearhead

  5. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Edestä se täällä Härmässäkin kaverille vaihdettiin 350 305:n tilalle 80-lukuiseen Vaniin. Maski ja muut roippeet ton viteon mukaisesti pois ja kyl se siitä mahtuu.
     
  6. hantta

    hantta Double Gearhead

    Pakosarjat irti ja koneenkorvat pois.

    Hantta
     
  7. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Joo, helpompihan se on hitsata ne pellit takaisin, kuin ruuvata... Voi jeesus näitä turakaisia.
     
  8. Timmo

    Timmo 1st gear

    Rälläköidä? Eikös lukkopelti ole pulteilla kuitenkin kasattu?
     
  9. ramman

    ramman Double Gearhead

    http://www.vtcf.fi Löytyy aika monta vanin koneen vaihtanutta :D ja juu etukauttahan se kone sieltä lähtee vaikka onhan niitä joku sissi ottanut jopa sisäkauttakin pois :rotfl:
     
  10. paja1

    paja1 Double Gearhead

    joku parikymmentä vania purkanu tai koneen vaihtanu niin eipä ole vielä tähänpäivään mennessä rälläkkää tarvinu. imusarjan kun ottaa pois niin antaa tilaa kummasti ja norsuun kun tekee sellasen varren joka on vähän kulmassa niin ei ota sekään tulipeltiin kiinni.ja mahollisimman lyhyeksi ketju vielä keskimmäisistä imusarjan pulteista niin roikkuu suht balanssissa. koneenkorviakaan ei tartte lohkosta irrotella,mahtuu kyllä.
     
  11. paja1

    paja1 Double Gearhead

    on varmaan leikelty sitä alapalkkia tässätapauksessa.
     
  12. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ei tarvi rälläköidä mitään. Imusarja pois, niin on enemmän tilaa.

    Hantta
     
  13. hantta

    hantta Double Gearhead

    Anteeksi tahaton toisto.

    Hantta
     
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mulla on sellainen kärsänjatke jonka pulttaan lohkon etualhaalla oleviin 3/8" jenkalla oleviin reikiin bensakoneen vaihdossa. Rieselin vaihto on helpompi kun antaa pikkasen rällää siihen alapalkkiin.
     
  15. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Rälläkällä vaan
    on sellainenkin turakaisen turaus tullut vastaan, et oli kone vaihdettu ja rälläkällä lukkopelti pois ja syylarin tukirauta alta poikki, sit kasatessa räitty ilman kaasua kieroon se hemmetin pelti, noh se pelli piti vaihtaa kunnei konepelti mennyt kunnolla kiinni, niin siinä katkasun vieressä 10cm päässä oli ruuvi-pultit.
    Puskuritkin oli muistaakseni ensin revitty irti ja sit todettu, et josko ne pultit ois sieltä kilven alta voinu irroittaa, sit vielä oli murjottu se väärin liian sisälle paikalleen ja hirveesti peltiruuvilla kiinni sekä ylijäämät rautasahalla "siistien" rengaskoteloista pois.

    Ihmeellisin oli, ettei se edes ollut kolariautokaan :eek:
     
  16. Vuokralainen

    Vuokralainen Gearhead

    ^Normimenoa suomalaismetsissä.
     
  17. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Kaveri otti aikoinaan 6,2d:n sisäkautta. Hantin ovesta ulos.
     
  18. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    Aivan jokapäiväistä toimintaa metsäpajalla...
     
  19. Chevypu83

    Chevypu83 1st gear

    Dieselin otin etukautta,imusarja pois niin ei tarvittu rälläkkää.Bensakone sivuovesta,oli aika työläs homma,olisi ehkä ollut helpompi etukautta.
     
  20. Hävittäjä

    Hävittäjä 2nd gear

    Töissä noita muutamia irroitellut ja useammalla lailla tullut kokeiltua, Omasta mielestäni alakautta nopein ja helpoin, varsinkin kun ei tarvi takaisin kasaan laittaa :) Muut etupalkin pultit lähtee hyvin, mutta moottorista päin aisan läpi etupyörään päin olevat kaksi per puoli menevät semmoseen kurapoteroon ylätukivarren alapuolelle, että tarvii vetää punaiseksi että saa ruuvattua pois. Puskurin takana olevan palkin jos katkaisee niin ei tarvi nostaa koria niin älyttömän ylös/pystyyn, iso 2-pilari nosturi olis tietysti tossa hommassa aika helmi. Etujarruputkessakin mikä menee palkin kautta on tehtaan jatkokset palkin ja aisan sauman kohdilla.
     

Kerro tästä muillekin!