440 rakentelu.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 5.9.2013.

  1. Mopar

    Mopar Gearhead

    Googlella pikasesti löyty:
    The passenger's side head recieved oil from about 30 to 10 degrees before TDC with #1 cylinder on valve overlap. The driver's side head recieved oil from about 30 to 50 degrees after TDC with the #1 cylinder on compression (#6 overlap).
     
  2. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Sieltähän sitä sitten alkoi öljyä tursuamaan 30 asteen jälkeen. Nyt kun sais vielä auton maalarilta niin voisi alkaa asettelemaan paikaleen.
     
  3. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Dampperiks käy mainiosti ehjä 383:en orkis tai tako-440:en orkis. Tai esim. sorsan repro tai fluidi. Nollaanhan se vetolevyn kanssa painotetaan jos 383 akseli. Jos vanhan vetolevyn kanssa ei halua ihmetellä niin uudenhan saa ihan parilla kympillä.
     
  4. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Kiitos tiedoista.
    Onko noiden alkuperäisten k-kangenpulttien korvaaminen ARP:in pulteilla kannattavaa, miten noi orkkispultit kestää?
     
  5. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Mä laittaisin ehdottomasti arpit kk pulteiks. Niistä vakiopulteista se yleensä ekana ratkee. Aika paljon saa jo tapahtua että kiertokangen muu rakenne pettää.
     
  6. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ja sitku vaihtaa niin samalla alapesien koneistus. Äkkii kyl ollaan taas kerran uusien veivien hinnoissa. Mut tollasta vehjettä tuli joskus muinoin rakennettua, orkkisveivit SPS pulteilla ja valuakseli sekä .030" ylikoon 440 magnumin männät. Tuli pikkasen dekin yli et joutu kulmii pyöristelee, mut puristusket tuli hitusen päälle kympin. 452 rautakannet isoilla venoilla, team G imusarja, terves rullanokka ja jotain muut aperuskamaa ja pientä niin kyl voi sanoo et toimi. 7800 tais olla maksimikierrokset eikä laite, kevyehkö 73 valiantti, koskaan postunu mitenkään häkellyttävän terhakkaasti viivalta. Meni silti 10.6 vartilla.
     
  7. kuula

    kuula Gearhead

    Ja radiaaleilla?
     
  8. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ei ku slikseillä, oli siihen aikaan kilpuri. Nyt taas katuauto ja esillä am car shoussakin blacklistin osastolla uudella tekniikalla. Pakosarjat oli kyllä samat!
     
  9. 440Mag

    440Mag Gearhead

    On niissä kk alapäissä ollu uusissakin sanomista. Sit jos niitä viel joutuu koneistaan niin taas nousee budjetti. Johonkin se raja on vedettävä kun resurssit ei aina oo loputtomia.

    Ihan mielenkiintonen tuo edellämainittu aikaisemminkin pohdittu (käytännöss kilpa auton) 7800 kiertävä valuakselikone, mut taitaa silti olla aika kaukana kaikilta osin aspenin pikkulohkon vakiohkosta korvaus isolohkosta.
     
  10. arskazone

    arskazone Double Gearhead

    Onx kokemuksia Sourcen 440.512.5060 kit .030 over sarjasta.Olis tarkotus
    stanu 77 trukkilohkoon laitella ens talvella.
     
  11. C-barge

    C-barge Gearhead

    No ei tosta varsinaisesta setistä oo kokemukisa, mutta 440 sourcen käyttämät kiinaosat on ihan yhtä hyviä tai huonoja kuin muutkin, Scat, eagle tai muut. Männät ja renkaat on ameriikan kamaa, varmaankin männät Iconin valmistetta, ja laakerit on clevitet. Noi on massatuotantokamaa joita tehdään halvalla eikä laatuvalvonta ole samaa luokkaa kuin kalliimmilla merkeillä. Yleensä ne toimii suoraan paketista, kiertokangen yläpäät voi olla tiukan puoleisia ja kmapuran kaulat ei välttämättä ole ihan suoria vaan reunoiltaan isompia. Eli sama tsekki ja korjaus mitä pitäis tehdä minkä hyvänsä osan kanssa. Kestoltaan nuo ovat ihan jees, ennemmin hajoo kamat niiden ympäriltä.
     
  12. jariha

    jariha Double Gearhead

    milläs ootte tulpannu imusarjan pakokanavan? vakio peltistä valleypania ei voi käyttää tässä tapauksessa käyttää :odroll: eli pahvit mä jouvun tekeen paksummasta metritavarasta ja tuskinpa sekään kestää ehjänä lämpöä? kannattasko laittaa pahvin alle joku pelti läimäre ja tulpata kanava imusarjasta vaikkas kem.metallilla?
     
  13. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Jos laittais sen kemiallisen metallin sinne pakokanavaan, eikä imusarjaan. turhaa ne kaasut sinne imusarjaan päin puskee ja sekottaa kaasujen menoo. No kuhan mietin itekseni.
     
  14. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Taitaa kemiallinen "metalli" sulaa siellä pakokanavassa. Parempi olis tulpata jollain muulla tavalla.
     
  15. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Useammankin imusarjan lämpökanavaan olen tunkenut pakoputkipaskalla kyllästettyä Termotec:iä. Nopea ja helppo keino, kestää lämpöä eikä liukene minnekään.
     
  16. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

    Sopiva peltilevy sinne kanavan sisään ja kunnon annos moottorisilikoonia sinne pellin/kanavan reunoille. Hyvin piti mulla.
     
  17. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Mitäs lähteä kaasarista(?) ekana sorkkimaan, kun kaasu pohjaan painettaessa moottori hyytyy ehkä muutamaksi silmänräpäykseksi, ja sit alkaa vetämään paremmin-->normaalisti.

    Kaasutin 850 tuplapumppu ja moottori 500cid rb. Kiihdytyspumppujen säätö on ainakin aikalailla kohdillaan.
     
  18. mopster

    mopster Gearhead

    Lupasin jossain toisessa topikissa laittaa max wedge victorien virtauslukemia näytille kun saan tehtyä, laitetaan ne nyt tänne.

    Vakio imukanavan tilavuus 290cc ja tossa portatussa 320cc. Hyvä ilman nopeus näissä kansissa ja jakautuu hyvin eikä ole mitään liian nopeita kohtia. Tehopotentiaali tulee siis virtauslukemien mukaan.



    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  19. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Noi taitaa olla mun kaverin kannet saas nähdä miten alkaa chargeri kulkemaan
     
  20. mopster

    mopster Gearhead

    Tossa vielä imusarjojen kanssa mitattuja lukemia.


    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!