Tapahtui Vallilan Takomossa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Miksu, 1.10.2003.

  1. Miksu

    Miksu Gearhead

    Vein keväällä 2003 Vallilan Takomoon 1950-luvun loppupuolella valmistetun GM:n. Tarkoituksena oli vaihtaa taakse kierrejouset, koska auto kulki hieman perä alhaalla ja jousista oli muutenkin paras puhti poissa. Työstä annettiin kustannusarvio ja samalla sovittiin mikä on jousituksen sopiva korkeus. Kaksi päivää myöhemmin hain autoa pois ja silloin työn tehnyt asentaja ilmoitti, että auton runko on hieman taipunut ja tämän takia toisella puolella on jonkin verran pidempi jousi. Samasta syystä auton saaminen suoraan oli hiukan vaikeampaa. Sovittiin vielä, että jos jousituksen korkeus ei miellytä tai on jotain muuta kysyttävää niin voin tulla asiasta ilmoittamaan.

    Ajelin autolla kesälomareissut ja pakolliset huviajelut. Kiristin jouset noin 1000 km:n jälkeen ja silloin en vielä huomannut mitään erikoista, mutta noin 1500 km myöhemmin alustasta alkoi kuulumaan epämääräistä kolinaa. Ajoin autolla töihin ja ennen kotiinlähtöä päätin tarkistaa äänen aiheuttajan. Vasemman takaiskarin yläpään kiinnityskorvan toinen pultti oli kokonaan poissa ja jäljelle jäänyt pultti oli kiertynyt melkein kokonaan auki. Tästä syystä iskari oli päässyt aavistuksen taipumaan jolloin yläpään kiinnityskorva hakkasi koriin aiheuttaen kolinan. Hyvällä tuurilla löysin töistä kadonneen pultin tilalle uuden ja sain yläpään kiinni, mutta seuraava yllätys oli odottamassa alapäässä. Siellä ison aluslaatan ja tavallisen prikan paikat olivat vaihtuneet ja lähellä oli, ettei pultti päässyt luistamaan iskarin kumien läpi. Tämä kaikki oli siis auton vasemmalla puolella. Oikea puoli olikin paljon helpompi tapaus. Siellä iskarin yläkorvake oli ainoastaan löysällä eli niihin riitti pelkkä kiristys. Alapää olikin sitten niputettu yhtä päin mäntyä kuin vasen puoli. Näistä kaikista selvittyäni en jaksanut enää innostua siitä, että jousen ja korin väliin tarkoitettu kumin pala oli laitettu mutterin alle, jolloin siitä ei ole mitään apua ehkäisemään kitinöitä.

    Mistä sitten tiedän, että tämä kaikki oli saanut alkunsa jousien vaihdon yhteydessä? Itse useita kertoja takapään kasanneena tiedän, ettei jousia mahdu asentamaan ellei oteta ensin iskareita pois. Myös iskareiden kiinnitys on kestänyt omissa asennuksissa paremmin. Ei kunnolla kiinnitetty iskari irtoa 2500 km:n jälkeen.

    Kuten kyseisen firman töiden vastaanotossa todettiin: 99% heidän asiakkaistaan on tyytyväisiä ja minä osuin nyt sen 1% kohdalle.
     
  2. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    Samoin tohon 1%:iin..
     
  3. Meitähän on vasta kolme. Joten 297 harrastelijaa on vissiin tyytyväisiä kyseiseen pajaan?
     
  4. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    300? asiakastako vaan? vuodessa/kk:ssa ?
     
  5. Adam

    Adam 1st gear

    Ei, vaan kolme on prosentti kolmesta sadasta. Jos löytyy vielä yksi tyytymätön, silloin heidän määränsä nousee neljään. Sitten pitäisi löytyä 396 tyytyväistä. Eli se 99 prosenttia. 8)
     
  6. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

  7. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    ilmankos kyseisen firman tarvii mainostaa näkyvästi...
    asiakastyytyväisyys taitaa olla huipussaan :oops:
    ydintoiminta-ala taitaa sittenkin olla raskaan kaluston jousissa. :soosoo:
    t: ei omakohtaista kokemusta, sivusta seuraten...
     
  8. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Todennäköisesti Punkan asiakastyytyväisyssarvio on ihan kohdallaan. Paikka jossa on kymmenkunta duunaria tekemässä käsityötä tekee väkisinkin virheitä. Yleensähän tyytymättömyyttä aiheuttaa lähinnä ajatusten kohtaamattomuus, mutta tässä ekassa tapauksessa on sattunut selvä virhe. Liekö yks asentaja alottanut, jäänyt pois ja toinen jatkanut?
     
  9. Fastback

    Fastback Gearhead

    Jenkkien kanssa hieman toimineena on oppinut sen, että kaikki on todellakin väännettävä rautalangasta varsinkin kun ei kohtaa naamakkain. Kun sanoo tarkalleen kaiken mitä haluaa, niin on pieni mahdollisuus, että saa myös mitä tilaa. Esim. BG halusi lähettää vallan väkisten 650 demonin, vaikka miten yritin kertoa koneen todellisesta luonteesta, sitten tarjottiin vielä jotain 725 modifioitua demonia. Lopulta tajusin, että yrittivät tarjota mulle malleja missä on fordin kick-down vivusto. Kun vastasin, että vivustot hel#ttiin, niin johan alkoi lyyti kirjoittaa ja heti tarjottiin paljon paremmin käyttötarkoitukseen sopivaa 850 mighty demonia. Rautalanka on kova sana niin kaupanteossa kuin musiikkialalla :wink:
     
  10. Hd-hippi

    Hd-hippi Gearhead

    Tilasin tossa kesällä jouset puhelimitse, niin justiinsa tuli sellaiset kuin pitääkin. Eli olen täysin tyytyväinen.
     
  11. Anti-Midas

    Anti-Midas Gearhead

    Vallilan Takomo

    Tudor madaltui 400 eurolla edestä ja takaa heinäkuussa, auto sisään ja ulos. Kaverini 55 PU letukka 15v sitten sama juttu. toisen kaverin musse sai siellä uusia jousia 80-luvulla. Kaikki onnistui toivotulla tavalla.
     
  12. Piitsi

    Piitsi 1st gear

    Firebird taottiin suoraan Vallilan Takomossa viime kesänä : korotettu perä orggiskorkeuteen 250€. Hyvä tuli.
     
  13. mörkö

    mörkö Gearhead

    Tekivät kolme vuotta sitten Mörön Aspenin takajouset. Niihin laitettiin uudet norrat ja muitakin lehtiä+ vaihdettiin samaan syssyyn takaiskarit.
    Kaara valmistui aikataulussa ja maksuaikaakin järjestyi kaiken lisäksi kohtuulliselle 300e summalle. Mörkö vie Volarensakin saamaan saman käsittelyn jos tarvetta ilmenee, eli oli hyvin hoidettu homma ja auton takapää tänä päivänäkin hyvä. 8)
    Ei näitä tämänkään alan puljuja taida niin hirveesti olla....
     
  14. speedy

    speedy Double Gearhead

     
  15. Tupperware

    Tupperware 3rd gear

    Sisun käytin etujousen vaihdossa, ei valittamista! Itse en tosin maksanut joten puhun vain käyttäjän ominaisuudessa.

    Jälkikirrauksen tullessa ajankohtaiseksi ei pulteissa ollut huomattavaa löysyyttä, tällanen kukkakeppi sai naama irvessä vääntää :oops:
     
  16. signet

    signet Gearhead

    Olen käyttäny kans paljo raskasta kalustoa Punkalla ja aina oon ollu tyytyväinen;tuotteisiin palveluun ja myös hintoihin.Lähes 10vuoden kokemuxella ko. firmasta voin kertoa että muut jousentekijät eivät pysty samaan hinnoissa eikä etenkään asiantuntemuxessa koska muut firmat jotka toimittaa jousia tekevät paljon muutakin.Punkalla kun on erikoistuttu vaan jousiin jatuntuvat tietävän mitä tekevät. :) Mun kokemuxet perustuu 95% raskaan kaluston jousiin.
     
  17. Timmo

    Timmo 1st gear

    Onkos tämä firma enää pystyssä. Nettisivuilla usutetaan laittamaan tarjouspyyntö sähköpostilla, vaan eipä tuolta kukaan ole vaivautunut vastaamaan, vaikka aikaa on kulunut jos toista viikkoa ylikin.

    Jos on vielä puhelin/faksi-ajassa niin ei pitäisi laittaa tuommoisia tekstejä, missä usutetaan sähköiseen asiointiin...
     
  18. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Soittamallahan tuo selviäisi nopeiten.
     
  19. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    On ne siellä vielä. Just hain Ramiin uudet U-pultit ja mutterit kun takajositusta hieman muutan. Minun mitoilla tehtyjä, toimitusaikaa 2 päivää, hintaa maltilliset 120,-
     
  20. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Itse laittanut k.o.firmaan kaksi tai kolme sähköistä kyselyä myös, enkä saanut yhtään vastausta. Ensimmäiseen soittoon ei vastattu, mutta toisella kerralla puhelimessa Punkka ja osasi antaa melko nopean ja asiantuntevan arvion tiedusteluuni.

    Mielestäni saisivat ottaa sivuiltaan kokonaan pois tuon sähköisen asioinnin vaihtoehdon, jos eivät asiaa tätä kautta edes viitsi/kykene hoitamaan.

    Sähköisellä asioinnilla on etunsa vrt puhelinkeskusteluun ja itse yleensä aina hoidan asiat sähköisesti.
     

Kerro tästä muillekin!