Saab v-4

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Kähmy 545, 30.3.2015.

  1. Kähmy 545

    Kähmy 545 Gearhead

    Kaveri rupes tänään puhumaan, että vanhan sonetin nokalle,
    tiseempi vee nelkku turbolla ja nossilla....
    ollaanko menossa ihan mettään???
     
  2. golden rocket

    golden rocket Gearhead

    en mää saabista mitään tiedä ja pysyn kaukana mutta fordin taitaa tuokin tekniikka olla ja tuohon laatikkoon menee sitten vaikka fordin v6 jos pitää saabilla elvistellä :lol:
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Juu en tiedä noista juuri mitään mutta just kortin saaneena vietin paljon aikaa saman moottorin sisältäneessä 12metrisessa taunuksessa :rotfl: . Se ei mikään raketti ollut ja mahtaako sama laatikko kestää paljon isompaa konetta? Veenelkkua tais saada 2litrasena.
     
  4. -TH-

    -TH- Gearhead



    Sinnepä juurikin, ja syvälle. Paskasta ei tule konvehtia, ei millään, ei etes kromipaperilla.

    Sonet :wc:
    V4 :wc:
    Turbo ja nos :rotfl: :rotfl: :rotfl: :wc:
     
  5. kotr

    kotr 3rd gear

    Mää oon kans puljannu v4 kans aikalailla. Ajoin jäällä "kilpaa" syöksysämpylällä.

    Puristuset nostettiin,niin ylös,ku vaan höyläämllä sai.Mäntinä oli tasalakiset 030. Nokan teki joku jokkis velho. kansia avarrettiin kohtuu paljon.Putkisto tietty parempi. tasapainoakseli pois käytöstä ja vauhtipyörän kevennys.Imusarjana oli superin ja kaasarina weperin tupla.Hienostihan se pelas ja varsinki yläkierroksilla raikas oikeenki mukavasti vakioon verrattuna.Ainaiset laakeri ongelmat vaan sävytti ajamista.kiertokangen laakerit oli melko usein huonona vaikka öljynkierto ym muu pelas.Johtuko sitte puristusten nousemisesta. Syyläreitä siinä oli kaks ja lämpö ongelmat loppu,ku nakkas mittarin lepikkoon.
     
  6. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    ransiitin 1.7 l riittää hyvin ja jos epäilee niin v kuutonen pellinalle. vähän vaan tulee ahdasta.
    [​IMG]
     
  7. hantta

    hantta Double Gearhead

    Noissa rallisämpylöissä oli aika eksoottinen imusarja, eli olisi moni veekasirakentaja tuosta ihmeissään. Oli muuten veenelkkua kaksilitraisena Caprissa!

    Hantta
     
  8. ramman

    ramman Double Gearhead

  9. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead


    eikös 2L v4 ollu essex ja eri kaaveli?
     
  10. maxy

    maxy 3rd gear

    Jos tosiaan haluaa erottua massasta ja ajaa paheksutulla syöksysämpylällä niin minä kyllä nostan peukkua! Ei nuita ennää liiemmin nää katukuvassa. :D
     
  11. kotr

    kotr 3rd gear

    Näin viime kesänä weteraani konepäivien parkisa #customi# saappaan.Oli skalloppia ja muuta hienoutta.Musta valkonen pyöreillä etuvaloilla.

    mulla oli 96 aikonaan ruutulippu katolla ja liekki teemalla.Mukava custom aihio mutta vetovammasuus iso miinus
     
  12. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead


    Mikäs siinä Sonett:ssa niin kamalaa on?
    Pieni ihan kivannäköinen "urheiluauto"
     
  13. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

  14. pulttirengas

    pulttirengas 3rd gear

    Sonetti on vääräveto ni ei mee lintas, ei hjuva. :lol:
     
  15. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Mitä itte olen tuota v4 viritystä kattonut niin aika hankala mosa on viritellä. Kustannuksiin nähden tehoa ei kauheesti saa ulos ja mun muistaakseni noissa kansissa oli joku pykälä vesitilaan mikä halkee jos laskee liikaa. Eikä noi saabin vaihteistotkaan ole mitään ihan huippuja.

    Kauheen taloudellinen tollanen ysikutonen on, itte pääsin 6,5 litran kulutukseen omalla ja nyt se vasta taloudellinen onkin kun moottori on pukissa ja tarttis saada tuulettimeen uusi laakeri. Täytys jostain löytää tollanen niin pääsis taas päristelemään kuupalla.

    Kyllä mua on hullumpana pidetty ja paheksuttu kun näillä amerikkalaisilla ajan kun "ne kuluttaa niin vietävästi". Kun olen taas noilla Saabeilla ajanut esim. Turbo+k jet kulutus 11-13 ei kukaan ole mitään ihmetellyt tai paheksunut, ehkä vähän outona ovat pitäneet. Ehkä tolla saabilla kulutettu bensa on vaan sitten sosiaalisesti hyväksyttyä kun taas jenkillä ei...
     
  16. -TH-

    -TH- Gearhead


    Kaikki on kamalaa. Rumempaa tekelettä saa jo hakea. Sonetista tulee mieleen ne neukkujen kopsaamat usa vehkeet, kehitysmaatason vakoilusatelliitilla kuvatut esikuvat muotouvat sitten siihen mitä olemme nähneet. :rotfl: jos on tylsä terä, niin tulee kolho jälki.
     
  17. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Täytyy varmaan ostaa moinen antikliimaksi kiila... ja herättää pahennusta muissa... hah...
     
  18. kustomkuuppa

    kustomkuuppa Gearhead

    Saab-klubin foorumilta luin joskus että vanhan Ladan (Samara tai takaveto) vesipumpun laakeri käy.

    Alkuperäisosana saa tuolta Ruotsin klubikaupasta:
    https://svenskasaabklubben.nordicshops. ... egory_id=9

    Ihan englanniksi käy viestittely, itse tilasin sieltä etutukivarsien puslat.

    Saksassa on myös joku firma josta saa osia noihin V4:iin, sehän on alunperin Taunuksen moottori.
     
  19. Kamakaze

    Kamakaze 1st gear

  20. Porvoonlankku

    Porvoonlankku 3rd gear

    Eiköhän tuolta kajakkiinkin osaa löydy:

    http://www.skandix.de/en/
     

Kerro tästä muillekin!