Ilmastointiasiaa !!!!!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja sibe70, 30.12.2010.

  1. pujar

    pujar 1st gear

    Vaihdoin Astroon viskon tilalle sähköflektin.Miten tai mistä ohjaus flektille kun ilmastointi on päällä?Jos flektin laittaa pyörimään koko ajan ilmastoinnin ollessa päällä,tuleeko ongelmia?Alkuperäisessä tilanteessa visko on vesipumpun päässä eikä ilmastointi pysty ohjaamaan sitä mitenkään.Tämä asia tuli vaan eteen kun laitettiin kylmäaineita sisään ja järjestelmä jäi vajaatäyttöiseksi noin 300g.Asentaja sanoi että alkaa jäätämään kuivainta ja lauhdutusteho ei riitä.Heräsi vaa kysymys miten lauhdutus on riittänyt tolla viskolla joka on yhteydessä vain jäähdytysjärjestelmään.Kabiinin saa kyl viileäksi mut menee vaan aika kauan.Sekava sepostus mut pointti ois tuo flektin ohjaus.
     
  2. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    yleensä ilmastointi asennossa lisä flekti pyörii koko ajan,sinun tapauksessa pitäisi ohjain tulla sekä koneen lämmön mukaan ja ilmastoinnin,ei ole mallista tietoa mutta uudemmissa sammuttaa kompuran kun alkaa jäätämään/lämpö laskee liian alas,voithan ottaa kompuralta ohjarin,miksi vaihdoit sähköiseen,nyt kuumalla kaupungissa kaikki puhaltimet täysillä ja laturi tyhjäkäynnillä.
     
  3. pujar

    pujar 1st gear

    Alussa ohjaus oli suoraan kompuran magneetilta,ei ollut hyvä ratkaisu.Jäähdytysjärjestelmän kautta on kyllä ohjaus,kysymys koski vain ilmastointia.Täytyy sanoa et en ikinä takaisin viskoon.Nyt konehuone näyttää jopa tilavalta huoltohommia varten.Viskon humina ei häiritse enää,en tiiä sit onko hallusinaatio mut tuntu jotenki tehoissaki.Eli siitä ei ole ilmastoinnin tehon kannalta mitään haittaa, vaikka pyörii aina kun ilmastointi päällä?
     
  4. Jape105

    Jape105 Gearhead

    Onko kellään ideaa miks ilmastointi menee päälle ittestään semmosia 5sek. jaksoja kompura käy ja flektit pyörii. katkasija ei ole AC asennossa.
     
  5. kapa73

    kapa73 2nd gear

    Puhallusta tuulilasille? Kuivattaa ilmaa ilmastointi
     
  6. sibe70

    sibe70 Gearhead

    Korkeapainepuolelle painekytkin joka ohjaa sähköflektin relettä.

    Esim. korkeapainepuolen täyttöliittimeen hankkiin painekytkimen joka laittaa puhaltimen päälle noin 16-17bar ja sammuttaa jossain 10-14bar.

    jos haluaa tehdä kunnolla, alan liikkeeseen jossa alumiiniputki katkaistaan ja laitetaan väliin jatko missä suoraan paikka painekytkimelle.

    Matalapainekytkin kuivaimella pitäis hoitaa kompuran pätkimisen mikä estää taas kuivaimen/höyrystimen jäätymisen.


    Ainakin kaikki GM tuotteet(liki kaikki muutkin) käyttää kompuraan aika ajoin poistaakseen kosteuden kaikilla muilla asennoilla kuin lämmitys(muistaakseni).
     
  7. Jape105

    Jape105 Gearhead

    Juu tuulilasipuhalluksella.
    Eikö sitä saa millään pois?
    Otin painekytkimen liittimen irti nii ei mee päälle.
     
  8. Timmo

    Timmo 1st gear

    Miksi se pitäisi saada pois?
     
  9. Jape105

    Jape105 Gearhead

    Syö tehoo, eikä se kompura lähe pois päältä vaikka ajaa kaasupohjassa.
     
  10. Timmo

    Timmo 1st gear

    Laita sinne ylimääräinen TPS tms tunnistin joka katkoo painekytkimen piuhaa täyskaasulla.
     
  11. pujar

    pujar 1st gear

    oisko sibellä antaa vinkkiä mistä sais sen painekytkimen täyttöliittimeen?
     
  12. sibe70

    sibe70 Gearhead

    Voi olla , että joudut etsimään jenkkilästä (ebay) koska se nippa painepuolella on vähän erikoisempi kuin normi kylmäliitokset.

    Tosin meiltä varmaan on työmaalla adapteri ja siihen sopivia painekytkimiä.
     
  13. wql

    wql 1st gear

    Aloittelijan tyhmä kysymys..

    Mistäs tiedän onko autossani takailmastointi? Mitään räppänöitä ei kontissa kyllä ole. Missäpäin alustaa niiden pitäis mennä, jos lähden könyämään ja etsimään? Yksi paja nimittäin väitti, että takailmastoinnin putket vuotaisivat. Ehdottivat tulppausta..

    Ymmärtääkseni ne putket (jos ne sieltä löytyy) sais korjattuakin kohtuu kustannuksin..

    Auto on -00 Starcraft vani
     
  14. sibe70

    sibe70 Gearhead

    Ensinnäkin pitäs löytyä sisältä käyttökytkimet takailmastoinnille.( ne on kojetaulussa tai katossa)

    Putket menee jommallakummalla sivulla lämmitysputkien vieressä.
    Konehuoneesta kompressorin perästä tai kuivaimelta lähtee kolme putkea(tai siis kaksi mutta paksummasta on haaroitettu yksi lisäputki)
     
  15. wql

    wql 1st gear

    Ei näy mitään käyttökytkimiä, jotka liittyis tuohon..
     
  16. sibe70

    sibe70 Gearhead

    Ei takalaitetta...
     
  17. wql

    wql 1st gear

    Ota tästä ny selvää..
    Tänään käytin toisessa huollossa ja sielä sanoivat, että höyrystimestä vuotaa! Eli täysin eri diagnoosi kuin aiempi! (Ks. pari viestiä taakseppäin..)

    Tämä höyrystin löytynee keulalta jostain? Mistä kautta kannattaa alkaa lähestymään ja onko ylipäätään hankala homma saada käsiin? Mistä kannattaa kattella uutta jos se pitää vaihtaa?

    Thänks..
     
  18. Hai

    Hai Double Gearhead

    Keulalla on "tiivistin" eli lauhdutin eli condensseri. Lämppärikoteossa on höyrystin, eli evaporaattori.
     
  19. wql

    wql 1st gear

    Great. Nyt on pienen miehen pää taas pyörällä...
    Pitäisköhän suosiolla tulla käymään sielä "Siben huollossa", ni loppuis tämä veivuu...
     

Kerro tästä muillekin!