Renkaat -91 Capriceen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja 71, 20.4.2015.

  1. 71

    71 1st gear

    Näyttää heikolta tilanne 225 tai 235/70R15 renkaiden kanssa. Jotain halpiksia löytyy mutta ei edes Cooperin Cobria. Ja jos löytyy niin hinnat taivaissa. Sopiiko alkuperäisten aluvanteiden kanssa 255/60 R15 vai tuleeko takana sivusuunnassa ahdasta ? Kapeet ja matalat menee turhan alas ja taasen 235/75 on turhan korkea eikänäytä enää hyvältä...Vai ollaanko vaan liian vaativia ;-)
     
  2. mopperi1970

    mopperi1970 3rd gear

    Ei taida mahtua 255/60 taakse. 235/75/15 saa just ja just menee. Mä laitoin viimeksi suosiolla 225/70/15 ja hyvä tuli. Vakioalut on 7 tuumaa leveät.
     
  3. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Mulla on 255/60-15 ja pyöränkaareen on matkaa vielä useampi milli. En kuitenkaan suosittele 235 leveämpiä kun ovat lokasuojan muodon vuoksi hankalat ottaa irti = kumi tyhjäksi tai iskari irti. Hauskaa tienpäällä? :rotfl:
     
  4. osku12

    osku12 3rd gear

    mulla on 1992 caprice ja alla on cooper cobrat, takana 255/60R15 ja edessä 245/60R15, sopivat hyvin ja renkaanvaihtokin onnistuu normaalisti, coopereita saa suomesta seppo niemensivu oy:ltä tai virosta / tallinnasta tyresto:lta, hinta sama, n. 180,- / kpl. tv. osku.
     
  5. torino 72

    torino 72 3rd gear

    edessä 235/60r17 takana 255/60r17 takana ok sivuilla tilaa n,15mm edessä sivuilla tilaa riittävästi korkeussuunnassa ottaa hiukan kiinni isossa töyssyissä,eipä ole menoa haitannut.... http://www.rengas-online.com/ tuolta renkaita
     
  6. Lyijykelkka

    Lyijykelkka 2nd gear


    235 / 70 Continentalin karvapallo piti tyhjentää, että sai taka-akselilta pois - mutta vain repsikan puolella oli ahdasta. Koppa ei taida olla ihan tarkasti rungolla. 8) Iso maa - isot toleranssit.
     
  7. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Kohtalon ivaa tai mitälie, mutta tänä aamuna toinen takakumi litteänä kun töihin piti lähteä... terävä kivi oli porautunut syvälle renkaaseen, sai kuitenkin omin neuvoin paikattua vielä. Mutta seuraavaksi taakse tulee kyllä 235:set.
     
  8. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Miten se voi takana onnistua normaalisti..? '92:ssa on kuitenkin vielä tuo sama lokasuojanmuoto kuin '91. Eikö se pyöreä pyöränkaari tullut vasta '93. Minulla tuo 255/60R15 on TODELLA nahkea tulemaan välistä pois vaikka päästää ilmat pihalle. Ja akseli roikkuu vapaasti.
     
  9. Lyijykelkka

    Lyijykelkka 2nd gear

    Ihan samaa ihmettelen. Mulla 91 Sämpylä ja tosiaan repsikan puolella ei ollut tyhjänkään 235:n kanssa liikaa tilaa. Jatkoa varten pitää kehitellä joku tunkkisysteemi, että saa vivuta vähän lisää ulosjoustoa gummeja vaihtaessa... :-?
     
  10. osku12

    osku12 3rd gear

    mun capricessa -92 on nämä nk. fender skirtsit takana kuten -91, ja cooper cobrat 255/60R15 todella mahtuvat ihan ok. tulemaan pois, ei tarvi erityisemmin ponnistella, aiompa hankkia myös uudet samanlaiset tälle kesälle, edessä olen kokeillut myös 235/60R15 cooper cobria ja nekin on aivan ok eteen. tv. osku.
     
  11. 71

    71 1st gear

    Mahtuuko eteen myös 255/60 ? Vanhakoppasessa mulla oli sellaset ja toimi ihan hyvin.
     
  12. mopperi1970

    mopperi1970 3rd gear

    Onko teillä muuten erikokoiset jarrurummut autoissa? Mulla nuo isot 11 tuumaiset ja ne vissiin laittaa hanttiin. Kaaret on samat -91 - 93
     
  13. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Pikku kommentti tohon renkaanvaihtoon, vaikka mulla ei ihan sama auto mutta sisarmalli roadmaster ja siinäkin matalat lokarin kaaret. Ja siinäkään ei meinaa vakiokokoinen rengas tulla pois paikaltaan jos nostaa koko auton ilmaan vaikkka kakspilarinosturilla. Eli suunnillen samankokoista lokarin aukkoa kyseessä.

    Mutta hallitunkilla rungosta nostettuna yks puoli kerrallaan onnistuu 275/60/15 8" vanteella vaihtaminen ihan vaivatta. Akseli menee niin vinoon kun toinen puoli joustaa sisään niin se pakottaa vaihdettavaa puolta ulospäin. Luulis sama ilmiö olevan liki identtisessä kapraississakin. Akselista jos tunkkaa niin ei varmasti mahtuis rengas ulos..
     
  14. Lyijykelkka

    Lyijykelkka 2nd gear

    Voe helevettiläenen….näinhän se tietenkin menee. Hyvä, että joku viisaampi ymmärtää asiat, joihin ei oma kapasiteetti riitä… :odroll:
     
  15. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Totta helkatissa se menee noin..
     
  16. Lyijykelkka

    Lyijykelkka 2nd gear

    No totta helkatissa…eipä oo vaan tullut mieleen, kun siellä ahtaassa välissä oon pusannut ja venttiilin sieluja irroitellut… :-?
     
  17. 71

    71 1st gear

    Mites se etupää mahtuuko 255/60 R 15 kuten vanhakoppasessa ? Ei viittis ostaa renkaita ilman "kierrätysmahdollisuutta".
     
  18. Lyijykelkka

    Lyijykelkka 2nd gear

    Mulla edessä jo 235/75 R 15 kahisee ääriasennoissa, mutta piruko sitä käskee niin tiukkaan kääntämään...
     
  19. 71

    71 1st gear

    Katselin et Impala SS:ssä oli alkuperäiset kummit 255/50R17 ja laskurin mukaan sen halkaisija on sama kuin 255/60 R15 koossa. Toi ongelma 235/75R15 on tuttu kun nokian talvirenkaat on tota kokoa ja halkaisija on 5 senttiä enemmän kuin noissa 255 levysissä eli siinä mielessä eteen pitäisi mahtua 255/60 mutta meneekö alkuperäsellä aluvanteella ?
     
  20. adheesio

    adheesio 3rd gear

    Hassu juttu, mutta sama täällä - apparin puolelta piti kanttia ohentaa pikkuvingulla. Sen jälkeen sopi hyvin vakiokoko, aiemmin olin tyytynyt kapeimpiin.
     

Kerro tästä muillekin!