G-bodyt Suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Supreme, 5.2.2012.

  1. Ville.

    Ville. 2nd gear

    Onkohan kellään mitään tietoa missä toi mun cutlass on aikasemmin majaillu? Nykynen rekkari on jnt-99, kouvolasta ton hain.
    Lähinnä kiinnostaa et mitä toi pata on syöny
     
  2. G20

    G20 Gearhead

    Tälle iltaa meni Caminoon taakse Buick GN vakaaja kiinni. G-body on täysin ajokunnossa ja odottaa parempia kelejä! 8)
     
  3. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Cutlass haettu talvisäilöstä....
     
  4. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    kävi autoa katsomassa. ja kokeilla josko sen saisi ulos tallista omin avuin vaikka työntämällä. (sisäänhän ei oikeen mahdu edes menemään)

    ja jos olisi saanut ulos olisi voinut kokeilla ihan startatakin autoa ekaa kertaa talven jäljiltä.

    mutta jäi sitten kokeilematta kaikki kun huomiseksi ja alkuviikoksi lupasivat kylmää ja sadekeliä. (ei ollut teippiä mukana jolla varmistaisi takaikkunan vesitiiviyden kun auto olisi pitänyt jättää sitten taas ulos koko viikoksi.)

    katsotaan josko ensiviikonloppuna jo luvattaisiin kunnolla keväistä keliä eteenpäin ja voisi auton ottaa ulos.. ja ehkä jopa ajoon siitä eteenpäin. (vappu olisi se virallinen toive auton liikkeelle ottoon)

    ------------
    sen verta auton alle ryömin että kävin katsomassa ja miettimässä miksi se takapuskuri on toiselta puolelta matalemmalla.. ja saisiko sitä millään säädettyä niin että olisi suoremmassa. säädöt on jo maksimissa ja yhä on senttejä alempana apukuskin puoli.

    siinä auringon lämmössä makoillessa mittasin sitten runkoakin.. toinen takarunkopalkki on tosiaan noin 3 senttiä matalemmalla maasta mitaten. (puskurinhan kiinnitykset ovat rungon päädyssä) eli siinä kai syy notkahdukseen. onkohan joku aiempi omistaja hitsannut ja korjannut pehmeää runkoa niin että jäi väärään kohtaan tai kieroksi?

    jotenkin outo kun auton kori ei tuntuisi olevan niin paljoa notkollaan alaspäin siltäpuolelta.. vain se puskuri roikkuu.

    pitää saada auto kai nosturille jossain vaiheessa tarkempaa katselua varten. ja etsiä jostain alkuperäiset rungon mitat että näkisi missä kohdassa alkaa mitat mättämään.

    sitten voisi nähdä saako sitä runkoa muokattua järkevästi lainkaan niin että saisi oikastua.. vai pitääkö vain yrittää viritellä kiinnityskohtia hieman että saa silmää huijattua paremmin vaakatasoon saadulla puskurilla.

    ------
     
  5. maddis

    maddis Gearhead

  6. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Noni, sehän kuulosti hyvältä :)
     
  7. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    onnittelut! hieno tunne varmaankin.

    ja kannettava tietokonekin löytänyt oman paikkansa konehuoneesta. ;)
     
  8. maddis

    maddis Gearhead

    Ne on nämä nykyajan autot, että tietokoneellahan niitä säädetään vaan. ;)

    Ja joo. Kyllä oli hymy herkässä eilen.
     
  9. DX

    DX Double Gearhead

    jahas maddiksen verstaalla on savut otettu, lienee onnittelun paikka.
     
  10. Jupe

    Jupe Gearhead

    Minkäsmoinen nykytekniikka tuossa uuden ajan Frankensteinissa oikein on, kun se oikein tietokoneenkin tarvitsee?
     
  11. maddis

    maddis Gearhead

    Koneena on 350CID TBI jossa megasquirt ohjaa ruiskua ja sytytystä. Vanha virranjakaja on siellä vaan sen takia, että öljypumppukin pyöris.
     
  12. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    cutlass työnnetty ulos talvisäilöstä. startattu. ja ajettu muutama metri.

    pinnat suihkittu etikkalioksella ja pyyhittyä jos sillä saisi talven aikana ilmestyneet hometäplät tapettua. penkit ja lattiamatto purettu pois. (paitsi takapenkin selkänoja. millä vitulla sen pultit saisi auki.) lattiamatto on myös kasteltu etikkaliuoksella ja mäntysuovalla ja katuharjalla pesty.

    lattiamaton alla ollut litimärkä vaimennusmatto revitty pois. ja heitetty roskiin. auton lattiassa olleet ruostekohdat on nyt "somalitukalla" kiillotettu puhtaammiksi ja päälle maalasin sudilla hammeritea kerroksen.

    sillä, koska kun kaikki muut maalit jotka olin ottanut mukaan olivatkin käyttökelvottomia. ei pitänyt hammeritee sinne laittaa mutta jollain se auki revitty pinta piti suojata, kun ei tiedä kerkeekö viikkoon tai kahteen jatkamaan sen auton kanssa. ja hammeritea sattui löytymään vajaa purkki varaston pohjalta.. vaaleen sinisenä sentään ettei kauheesti väri silmäänkään sattunut sinisessä autossa.

    sieltä lattiasta löytyneiden itse ruostereikien kohdat ovat pelkällä kilikalipullomaalin jämillä suihkittu vedeltä suojaan, odottamaan hitsauspaikkoja.

    jos joskus tarvii paremmin se pohja joskus korjata sitten vaikka hiekkapuhalletaan se hammeritekin pois. että saisi kunnon maaleilla sen maalattua. mutta kai se hammerite tuolle autolle välttää lattiaan.
     
  13. pataatti

    pataatti Gearhead

    Miten onko kellään 2D coupea rekisteröity 6 paikkaseks? Omassa on kuudelle turvavyöt, mutta otteessa on 5 istumapaikkaa. Jos sen sais muutosleimattua kuudelle. Äsken kävin konttorilla, mut niil oli niin kiire että eivät kerenneet siinä asiaa alkaa tutkimaan.
     
  14. Ajaja

    Ajaja 2nd gear

    Hei mikäs tuoreimmassa caminossa on painvaa? jos haluu keventää.
     
  15. saresks

    saresks Gearhead

    Puskurit, ovet, konepelti..
     
  16. DX

    DX Double Gearhead

    Tein caminoon ohkasen keväthuollon, suodattimet, mosa- ja perärasvat, meinasin rasvat jortaaninkin, mutta en jaksanutkaan koska "joku" ajatusvirheillyt molemmat ristikot niinpäin ettei prässi sovi jortaania irrottamatta.
     
  17. Dragoon

    Dragoon Gearhead

    LS otettu kesäkäyttöön pari päivää sitten. Ajettu sillä töihin tällä viikolla, toimii tähän asti kuin unelma.
     
  18. Ajaja

    Ajaja 2nd gear


    kaikki muut paitti ovet hoidettu, mikä noissa ovissa painaa mitä niille voi tehdä?
     
  19. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    eiköhän se ole niiden koosta johtuva kokonaispaino.. eli vaihtaa sen(kin) lasikuituisiin versioihin.


    taikka: poistaa ikkunat ja avausmekanismit, vaihto kiinteisiin pleksi laseihin. tukirakenteesta osa pois ja kevyempää (alumiini)rakennetta tilalle.

    ------------
    ilmastointi systeemi tietenkin painaa jos sellainen on ja se ei toimi tai ei tarvitse. startin voi vaihtaa ministarttiin. istuinpenkit kevyempiin. etuakseliston tukivarret putkimallisiin. takaluukku lasikuituiseksi. alumiini syyläri kannet imusarjat vesipumppu jne.

    ja tietenkin lähes parikymmentä kiloa voi säästää jos vaihtaa akun kilpa-autoakkuun (http://www.racingbatteries.co.uk/index. ... ng-battery) käytettävyys tietenkin hieman kärsii ja lompakko. ;)
     
  20. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Ite ehkä miettisin liikenneturvallisuuden kannalta, kantsiiko esim. ovia vaihtaa pelkkiin kuttaperkka versioihin? Vaikka ihan kaupunkinopeuksissa, se peruspentin volle voi tulla yllättävän syvälle kun ovet ei ookkaan ihan niin jäykät kun ennen?

    Omakin alkaa pikkuhiljaa olemaan toimintakunnossa. Kulkupuolta pitäs kyllä saada lisää. Tuo nelivaihteinen aski on kyllä jees, satasessa 2000rpm:ää, ja 80:ssa vaan jotain 1600rpm:ää. 3.08 ruuvin tilalle ajattelin tiuhempaa, jotain 3,73:sta, niin vois ehkä poistua vähän kivemmin.
     

Kerro tästä muillekin!