Konehuoneeseen ilmanvaihtoa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja ViLU, 12.5.2005.

  1. Ylli

    Ylli Gearhead

    Ja kas kummaa "kirjautuminen" hävis...eli tuo olin mie ;)
     
  2. timppa

    timppa Gearhead

    Flektin siipien muoto on monesti sellainen että imeväksi tarkoitettu ei puhalla kunnolla ja päinvastoin... Jäähtyy se konehuone siitäkin että puhallin painaisi normaalisti ilmaa jonkun aikaa sammutuksen jälkeen...
    Ja syylari jäähyy paremmin kuin kone+putket (kun vesi ei kierrä ei lämpö johdu lohkosta syylariin kauhean nopeasti...) ja siten myös "korvausilma" on viileämpää ja konehuoneen jäähtyminen saattaa tapahtua äkimmin...

    ...tai jos tohauttaa konehuoneeseen halonisammuttimella niin johan viileni ja sitten voikin lähteä kepöstä kattelemaan valuraudan kilohintaa... :odroll:
     
  3. Ylli

    Ylli Gearhead

    Jeps..juttuja on aina liikkeellä...

    Itekkin oon miettiny just tota, ett imetään konehuoneesta lämmintä ilmaa syylärin läpi pois, ett onks siin edes mitään järkeä!

    Se tuntuu kuitenkin fiksulta, ett vedetään viileää ilmaa syylärin läpi konehuneeseen ;), jolloin edes syyläri jäähtyy....


    PS. Toisaalta tolleinhan vois lämmittää tallia talvella..tosin hyötysuhde ei oo oikein järkevä ;)...tää oli sit vitsi...ei aloite!
     
  4. Ajaja

    Ajaja 2nd gear

    kyllähän muovisisälokarit saa ottaa pois jos ne ei ole NS tukevaa rakennetta.
     
  5. Substitute

    Substitute Gearhead

    Yksi tehtaan insinöörien keksimä ja tietyissä malleissa käytetty juttu on laittaa syylärin alakehikon alle ilmanohjain. Näitä löytyy usein G-bodyista, isommista sedaneista ja piilofarkuista.
    Eli jos se puuttuu niin sinne voi tehdä jonkun noin 10cm korkean lipan auton alle. Tämä muodostaa ajoviimassa imun taaksensa ja se poistaa konehuoneen ilmaan etenkin syylärin takapuolelta.
    Mulla loppui omasta lämpöongelmaisesta autosta ongelmat jopa kaupunkijaossa kun tuollaisen sinne tein.
     
  6. three hundred

    three hundred Gearhead

    Re:

    Tarkoitit varmaan CO2 sammutinta ei haloonia? Ja halonia voi olla vaikea löytää koska käyttö kielletty... :D
     

Kerro tästä muillekin!