G-bodyt Suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Supreme, 5.2.2012.

  1. elky

    elky Gearhead

  2. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    uusi talviseisonnassa ilmennyt vika..

    auto ei starttaa joka kerta kun avaimesta kääntää.

    pari kolme kertaa ongelmitta käyntiin.. ja sitten yhtäkkiä syttyy vain pari punaista valoa mittaristoon eikä muuta. vähän renklasin vaihdevipua ja avainta ulos ja sisään ja sitten jossain vaiheessa se starttasi taas ihan normaalisti pari kertaa.

    ideaa mikä vikana?
     
  3. Ville.

    Ville. 2nd gear

    Oliks toi se Antin myymä regali lahesta?
     
  4. Ville.

    Ville. 2nd gear

    Maat kunnossa?
     
  5. Substitute

    Substitute Gearhead

    Onnea hankinnan johdosta. Tuossa on varmaan vaihdevalitsijainen konsoli, noista oli ainakin 80 luvun alkupuolella sellainenkin malli jossa oli täyspehmeät etupenkit ja korkea non shifting -konsoli, eli keppi ratissa. Meillä on sellainen versio.
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Unohdin kerran laittaa sen tiltin "palautus"jousen :rotfl: . Parin päivän jälkeen se jo vitutti niin paljon että homma uusix.

    Siellä on neutral safety switch joka estää starttauksen vaihde päällä. Olisko pikkasen vain säätöä vailla.
     
  7. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Pitäs kans kiristellä noi tiltin pultit, vaikuttaa vaan melkoisen vittumaiselta operaatiolta ja vaatii vissiin jos jonkinnäköstä erikoistyökalua et sen saa läjättyä niin en oo viittinyt ryhtyä.

    Joku kumma tossa omassakin on, vaihdoin sen tulipellistä läpi tulevan ohjausakselin alalaakerin, niin ihan yhtä väljä sillä uudellakin laakerilla, ihan ku se tulipellin rööri olis väljä sille laakerille.
     
  8. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    Joo lahdesta tuli vaihdossa ja lattiakepillä on juu. Ameriikan g-ruumis veijarit ties kertoa facebuukissa että tää on designer series malli ja oli kuullema mielenkiintosta että sen lisäks löytyy vielä bucketit ja konsoli.
     
  9. pataatti

    pataatti Gearhead

    Vaihdoin just tohon 2d coupeen uudet ovien tiivisteet. Huomasin että jostain syystä kuskin ikkuna takareunasta ei nouse niin korkealle kuin apparin ikkuna. Jää hieman falskaamaan. Saranat ei roiku niin paljoa että aiheuttais ja mielestäni ikkunakaan ei pääse ylemmäs nousemaan. Vaatii parempaa tutkiskelua.
     
  10. pataatti

    pataatti Gearhead

    Ja tuli nyt myös huomattua että kuskin puolen takakulma on ainakin pari senttiä alempana. Jouset ainakin näyttäis olevan ehjät. Ehkä mä vaa painan liikaa ja jouset kuoleentuu.
     
  11. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    kyllähän jouset kuoleentuu. jos vaikka laitat sinne takajousien asetinkupin pohjalle pari shimmikiekkoa korokkeeksi niin saat asentoa korjattua hieman, ilman että tarvii uusia jousia ostaa heti.

    ootko jo ikkuna hommaa tutkinut saako sitä säädettyä oven sisältä?
     
  12. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Swappaa jouset päikseen niin kuoleentuu se toinenkin :D
     
  13. pataatti

    pataatti Gearhead

    En ole vielä tutkinut ikkuna hommaa. Just tais käyttöautosta haleta vaihdelaatikko tai jotain. Eli Nyt tuli Cutlasista täyspäivänen käyttöauto...
     
  14. elky

    elky Gearhead

    Takakulma voi olla alhaalla senkin takia että etujousi on poikki. Yleensä katkeaa ensimmäisestä kierteestä alhaalta ihan tukivarren kupista.
     
  15. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    löydän kai tämän täältä itsekin helpoiten tulevaisuudessakin jos tulee tarpeen.. eli ikkunan säätämis ohjeita (englanniksi).

    http://www.elcaminocentral.com/archive/ ... 49658.html

    -----

    kokeilin asentaa pari palasta vaimennusmattoa asentaa lattiaan äsken. aika nöyrästi tuntui taipuvan tuo silent coat lattiaan noin niinkuin kylmiltäänkin viileessä illassa ulkona.

    eka kerta kun kokeilin tollasta butyylimattoa.. joskus aikoinaan vain kokeillut bitumia joka oli aivan liian rasittavaa lämmitellä paikalleen. tämä ei ollu paha asennettava ainakaan tasaiselle ja isolle alueelle laittaen.. sitten kun joutuu alkamaan saksimaan piempiin palasiin ja oikeasti muotoilemaan joka koloseen ja kaariin niin sitten voi olla eri mielipide helppoudesta.

    käytännössähän tuollaisen massamaton asentamiseksihan riittäisi kyllä sekin että tosiaan lätkisi vain muutaman helpon palan keskelle isoimpia peltisiä kohtia lisämassaksi ja vaimentamaan värähtelyjä. ei tarvisi ihan joka paikkaa ja koloa täyttää matolla niinkuin hifistit tekevät.

    ja kyllä. heti huomasi eron äänessä kun lattiaa kopautti ennen ja jälkeen (ja vain parin vaimennusmaton palan ansiosta). apukuskin takalattiaa kopauttaessa se puoli "soi" ja kuskinpuolella kumahtaa vaimeammin jo nyt.
     
  16. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Tollanen G-katiska on saatettu kilpiin...
    [youtube]OMX1ghkBVZw[/youtube]
     
  17. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    här + ski!
    här +re gud!
    här +istin ja hulppea sellanen, onnittelut.
     
  18. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead


    Hieno laite! Minkälainen moottori, ja muu tekniikka?
     
  19. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Skuupista päätellen sama laite jolla tahkottu fyyran striittikisoja?
     
  20. G20

    G20 Gearhead

    Aikas seksikäs G-body ja samat kysymykset tuli täälläkin ensimmäisenä mieleen.. 8)
     

Kerro tästä muillekin!