Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. jorkki107

    jorkki107 Gearhead


    :rotfl: :poff:
     
  2. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Kyllä mulle kelpais... Saappikin varauksin. ;)
     
  3. 1960

    1960 1st gear

    Saap edestä ja saap takkaa.
     
  4. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Kuka siellä saapin alla makkaa?
     
  5. jariha

    jariha Double Gearhead

    kaennuulaesena sanosin jotta suap ei saap :eek: (suap sannoo muute savossaki elänneet) kyllä niin mielenipahotin :rotfl:
     
  6. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

  7. Jakkehh

    Jakkehh 2nd gear

  8. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    Minä oon Suomussalamelta lähtösin ja Ylä-Kaenuussa se on soapi.
     
  9. Siige

    Siige 3rd gear

  10. Jupe

    Jupe Gearhead

    Notta joo, mutta toi turbo on peräloosterissa? Luulisi että pakokaasujen lämpötila / virtaus olisi tuossa vaiheessa jo vähän laantunut. Ei ehkä vastaa pyyntöön kovinkaan rivakkaasti?

    Jännän näköinen kone, onpi paikallansa pitkittäin, mutta imusarja on poikittain? :-?
     
  11. rb

    rb Double Gearhead

  12. Substitute

    Substitute Gearhead

    Ilmanvaihto toimii tuossa autossa poistoliman puoleen samalla tavalla kuin puukiukaalla varustetuissa saunassa, sekin hyvä puoli tossa peräkonttiturbossa on. Mutta jos on kabiini täynnä kyytiläisiä, niin moottorin saaman ilman happimäärä voi toki olla silloin pienempi. :eek: Ainakin periaatteessa.
     
  13. Lyijykelkka

    Lyijykelkka 2nd gear

    Jos pakoputkisto on ehjä, niin mihin se virtaus häviää? Eiköhän kaikki pakoventtiileistä ulostunut krääsä tule putkesta ulos... Eikä sitä lämpöäkään siinä ahtamisessa kaivata - ahdettua ilmaahan yritetään päin vastoin jäähdyttää inter- tai arftercoolereilla…ja ksa…niinhän tässä käykin... :eek:
     
  14. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Nojoo, oli tyhmä kysymys. Katsoin että ihan niinkuin turbo mutta ei kai kukaan sitä 3 m päähän pakosarjasta vie? Tilanne on jo ohi kun voimaa olisi tarjolla. Viileetä imu (tai tässä tapauksessa puhallus-) ilmaa on kyllä tarjolla.
     
  15. Lyijykelkka

    Lyijykelkka 2nd gear


    :D Joo…ehkä turboviive on näin haluttu jalostaa huippuunsa.
     
  16. Mika.V

    Mika.V Gearhead

  17. Muurahainen

    Muurahainen Gearhead

    Mahtuu niin vähän ilmaa tuohon putkeen ettei pahemmin ole merkitystä viiveeseen. Vaihdellaanhan coolereitäkin isomiksi eikä se aiheuta viivettä.

    Ajattelee nyt äkkiseltään paljonko kone hörppää ilmaa kierroksilla niin voi miettiä siitä.

    Tästä saadaan aikaan vielä hyvä keskustelu :rotfl:
     
  18. Make.S

    Make.S Gearhead

    Eiks vetteen ym. oo saatavana samoja turbosarjoja?
     
  19. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Kyllähän nuo taakse asennetut turbot tuntuu toimivan jenkkiläisissä ja ruotsalaisissa rakennelmissa. Suomessa ei vissiin olla edes tosissaan koitettu?
     
  20. Larry

    Larry Double Gearhead

    Eikös siinä Tappajamossessa ole kaksikin turboa kontissa ja kulkee vielä niin perkaleesti.
     

Kerro tästä muillekin!