Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Eikös jotkuin tarinat ole kertoneet että takapenkkejä olis revitty irti jo amerikan mantereella ja amerikan pojat olleet ihmeissään et hullu maa se suomi :D
     
  2. Hai

    Hai Double Gearhead

    No, ei ihan ilman veroja sentään.
    Vaan vastaavin veroin mitä vastaavassa käytetyssä olisi jäljellä.

    Mielestäni tämä on loistavaa verokehitystä. Verottajan viimeinen iltalypsy näistä piilofarmeista. Enempää kun ei heru. :lol:
    Mietitäänpä

    Vaihtoehto 1.
    Ei tehdä mitään. Piilofarkut romutetaan, pysyvät loppuun asti aliarvostettuina rupuluokassa.
    Seuraus: Ei uusia verotuloja.

    Vaihtoehto 2.
    Mahdollistetaan muutos PA-HA.
    Jokainen laskee itse kannattaako.
    Jotkut päätyy muuttamaan.
    Seuraus: Uusia verotuloja, iloisempia autoilijoita.

    Kuvio pitää tietysti puntaroida kaikilta kanteilta.
    -Polttoaine bensa/diesel. Käyttövoimavero voi pompsahtaa.
    -Käyttömaksu pysyy samana.
    -Vakuutus voi jopa laskea.
    -Farmin voi saada jopa museoautoksi kuten Bremerin auto. Lankkupenkkinä taisi olla NOGO-juttu. Ei ollut tehtaan kuosissa.
     
  3. saresks

    saresks Gearhead

    :odroll: TOSI VIRKAMIES tulee tuskanhiessä kiehnäämään yöt läpeensä kantaen huolta hallintoalamaisten hengestä ja terveydestä kun saavat luukuttaa sataakahtakymppiä autolla, joka vielä äsken oli soveltuva vain kasikympin nopeudelle.
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Niin ja paljonko niitä vituttaa vähenevät liikennekuolemat kun ohitus"tarve" vähenee :soosoo: .
     
  5. Ville.

    Ville. 2nd gear

    Tarviiks sen jakkaran olla alkuperänen?
     
  6. Holley

    Holley Gearhead

    Eihän henkilöautoksi muuttamiseen mitään alkuperäistä jakkaraa tarvitse olla! Ihan varmasti olisivat lätkäisseet sen 20'000 eur veron, jos olisit laittanut 20 cm paksun superlonipatjan naulapyssyllä kiinni, eli auto olisi todettu henkilöautoksi. Miksei se toimisi muka nytkin niin!

    Olen eri mieltä tuosta museoleimahommasta ja pakettiauto-statuksesta KLB:n kanssa. Eikös museosäädöksissä todeta, että jos auto on ollut yli 30 v sitten jossain tietyssä asussaan, sen voi museoleimata siten. Eli nämä ralli- ja muut autot. Tai puukaasulaitteet! Toimittiko joku Cheverolet suoraan GM:n tehtaalta autonsa puukaasulaitteilla ja luuletteko, että joku '40 Chevrolet mustana 4-ovisena tulee hylätyksi esim. puukaasulaitteiden takia? Toisaalta MR-tarkastajia on kyllä moneen lähtöön...
    Lisäksi jos yhtään miettii nimenomaan suomalaista ajoneuvohistoriaa, niin eivätkö nämä "lankkupenkit" ole se täkäläinen juttu vuosilta 1989-1990 paljon enemmän kuin mikään alkuperäinen pehmeäpenkkifarmari?!
    Mutta periaatteessa raja "lankkupenkissä" on silloin vuosi 1989, kun näitä muutoksia tehtiin.
    Lopuksi vielä yksi argumentti: Chevrolet myi ihan uutena kaupasta näitä kovapenkkiautoja. Miteh helkkarissa muutat "alkuperäiseksi" auton, joka on uutena ostettu kaupasta?

    Mikä muutenkaan on "alkuperäinen takapenkki"? Minulla ainakin on molemmissa Buick-farmareissani alkuperäisten penkkien rungot sekä verhoilut, toisessa jopa selkänojan toppaus on alkuperäisen paksuinen - ainoa ero AITOON Buickiin on istuinosan toppaus.

    Minä en aio enää museoautoksi omaa farmari-Buickia muuttaa, sillä kaksi museoautoa on jo ja jollain pitää pystyä ajamaan enemmänkin, mutta henkilöautoksi muuttaminen toki kiinnostaa 120 km/h moottoririellä laillisesti -syyn takia. Odotan joka tapauksessa KLB:n Bucikin veropäätöstä, sillä vähän pelkään veron voivan olla vieläkin ihan paperirahaa 1987 -vuoden autossa - ja olen huomannut, että mikäänhän ei estä silti ajamasta autolla 100 alueella 100 km/h. En usko nuorempien poliisien edes tajuavan, että tuolla joku rikollinen ajaa ajoneuvolle sallimatonta nopeutta. En aja 100-alueella kuitenkaan ylinopeutta.
     
  7. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Mielenkiinnolla odotan tuota päätöstä itsekin. Ei ole hirveää hinkua kokeilla kepillä jäätä koska hintalappu voi olla "ihan kiva". Jos nyt kuitenkin käy niin että tuosta buikista riistetään täysi vero niin mikä helvetti oli tuon lakimuutoksen pointti?
     
  8. Holley

    Holley Gearhead

    Ei ne millään sitä täyttä veroa, mutta joku "käypä arvo vastaavanlaisesta" voi olla kuitenkin jollain 46%:lla väärin tulkiten johonkin sedan electraan tai coupe-electraan tms. jotain 2000 eur luokkaa taikka ikälaskurilla uuden vastaavan auton - joku kallis E-mersufarmari tai A6-farmari - aika napakka vielä jollekin 1987:lle kuten itselläni autoni on. Jos olisi itsellä joku 1981 tai vastaavanikäinen, en yhtään olisi miettinyt, vaan olisin tammikuussa jo lähtenyt tätä vetämään.
     
  9. JS78

    JS78 3rd gear

    Tä? Kenelle niitä tehtiin, ei kai vain muka "suomen tarpeisiin" ?
     
  10. Holley

    Holley Gearhead

    Kirjoitin vähän huonosti ja tarkoitin, että nimenomaan Metro-auto myi uutena autona Chevrolet Caprice "vania", 132'900 mk, jollen ihan väärin muista tuonaikaisten v8-magazine-lehtien takasivun ilmoituksia (ei yhtään nyt tässä käsillä),
    ja siis jos joku ostaa uutena auton kaupasta, niin kai se on niin "alkuperäinen" kuin auto voi olla?! Eikä siis tietenkään Chevrolet itse siis varmastikaan sellaista valmistanut. Vähän kuin vaikkapa lohkolämppäri tai joku muu "diileri-optio" siis kyseessä: puritaani mr-tarkastajahan voisi hylätä auton jo sellaistenkin takia, mutta järkevä mr-tarkastaja ei hylkää. Pakuiksi muutetut autot olivat siis lähestulkoon uusia tai pari kolme vuotta vanhoja kaikki muutenkin, kun niitä muutettiin. Kyllä vuonna 2019 ja 2020 on kulunut 30 vuotta siitä, kun niitä on muutettu => miksei kelpaisi mr-kilpiin? '60-'70-luvun taitteen "piilofarkut" taisivat olla oikeasti tehtaan tekemiä autoja, kaikki 404 Pösöt, 1500 Mazdat jne. mitä niitä oli, mutta painomerkinnät lokareissa ja 80 (tai 90) -lätkät olivat suomi-lisää eikö totta? Ei kai kukaan kyseenalaista sellaisten museoleimausta nykyään?
     
  11. caprice307

    caprice307 Gearhead

    .
    .
    .
    Missä kaikki jenkkifarmarit?
    Täällä yks. Tänään liikennekäyttöönotettu ja leimattu. Kohti kesää 8)

    [​IMG]
     
  12. Holley

    Holley Gearhead

    Tuo väri / vannekombinaatio näyttää ihan mukavalta, ehdottomasti.
     
  13. hevimies

    hevimies Gearhead

    on kyllä komio pitkis. Omakin pitkäkatto heräteltiin tänään talviunilta ja akkujen laiton ja buusterin kanssa hörähtikin kauniisti käymään. yks vilkun kanta piti vaihtaa. ja muuten perus katsastus tarkistus ennenkuin aletaan leimaa hakemaan.
     
  14. bblock

    bblock 3rd gear

    Kaverilla ongelma..ei ole itsellekkään vastaan sattunut eli onko GM:ällä kolmenlaisia valokatkaisijoita. Nuppi pitäisi saada irti mutta tässä mallissa ei ole lukitus ruuvia, ei lipsua..ei kait se voi kierteellä olla(kuitenkin siinä on mittarivalojen himmennin)?..ei uskaltaisi vaan repäistäkkään irti ettei hajoo..
     
  15. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    se metsäsuomalainen kateus estää muissa tapauksissa sallitun aikakautensa muutoksen. Eihän puupenkki lankkukylki ole enää entisellään jos siihen on lunastettu pehmiä penkki. Alkuperäinen ajankuva suomihistoria tärvääntyny.

    Samaten urheilupickupit camaro firebird. Miksi museoautoon saa laittaa taksikuvun ja haldan ku eihän tehdas sitä o laittanu eikä kuulu maahantuojan valikoimaan, verojahan niillä vaan on kierretty
     
  16. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Siis nuppi irti karasta vai passaako nuppi ja kara irti itse katkaisijasta? Se kara irtoaa katkaisijasta kun painaa nuppia sen katkaisijan kyljestä ja vetää nupin ja karan pihalle.
     
  17. janiluo

    janiluo Gearhead

  18. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    Pitäsköhän soittaa tätille et oot tulos keravalt keski-suomeen,otas peräkärrillinen osaa mukaan.
     
  19. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Ei näitä herkkuja saa paalata menee hyviä varaosia ihan hukkaan, nytkin sain todeta ettei th200r4 löydy enään uutta 13 hampaista valkoista ratasta joka tuolla reijässä pilkistää.

    http://aijaa.com/JiFYIs

    Onneksi sentään löytyi ruskea 26 hampainen ratas Jari Mäki Oy:tä niin nyt loppui nopeusmittarin neulan pilkkiminen, neula pysyy täysin vakaana :)

    http://aijaa.com/lygEI7

    Vanha ratas oli aika huonona, just näkyy kun zuumaa kuvassa ylimpään hampaaseen.

    http://aijaa.com/dNfaT3
     
  20. jariha

    jariha Double Gearhead

    mite must tuntuu et noi rojut oo keravalla??
     

Kerro tästä muillekin!