440 rakentelu.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 5.9.2013.

  1. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Minkälaisia ilmanottosysteemejä ootte rakennellu noihin ahtaisiin väleihin, joissa konepelliä ei voi reijittää?

    Mulla nyt allekirjoituksen autossa RB, torker II imusarja, normi 4150 holley ja pellin alle ei mahdu yhtään mitään. 1" korokepala kaasarin alla ja niin paljon kuin äkkiseltään mahdollista droppaava pohja, ja KN:n flow top ei mahdu 2" paperisuodattimen kanssa paikalleen. 1" korokepalaa ei oikein viitsisi poistaa, mutta tosin ei siitäkään hyötyä ole jos kone ei saa ilmaa. Umpipäällisen 2" putsarin kun ottaa pois ja ajaa ilman, auto toimii noin 107% paremmin.
     
  2. 66monaco

    66monaco Gearhead

  3. 4spdBcuda

    4spdBcuda Gearhead

    Oisko moparin oma ovaali air grabberi-putsari mitään?
     
  4. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Sitä mietin kans. Täytys saada referenssi vaan jostain, vähän kallis lysti tilata koesovitukseen
     
  5. 4spdBcuda

    4spdBcuda Gearhead

    Ainakin 68 chargeriin menee sixpäk imarin ja kaasarien kans very good, laitan kuvan messengeriin. Kaverin auto ei mun. E-koppaseen menee kans street domi-imarin kans. Noita 1x4bbl on kahenlaisia, eli 383sen putsari on 1" korkeempi kuin 440:sen ja siinä on kyllä choppausvaraa vielä siinä "torvessa". Sixpäk-putsari taitaa olla matalampi kuin nuo nelireikästen mutta imusarja taas vissii korkeempi aikalailla?
     
  6. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Kiitti kuvista ja infosta! Näillä eväillä varmaan tarvii alkaa jotain miettimään, sekä selvittää korkeusero rb street domin ja torkerII:n välillä. Ulkonäöllisestihän tuo olisi todella passeli.

    edit: street domin ja nykyisen korkeusero ei ainakaan näköjään oo merkittävä
     
  7. 4spdBcuda

    4spdBcuda Gearhead

    Street dominator on pikkasen matalampi kuin Torker 2:nen ja kuulema vissii vähä parempikin
     
  8. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Netistä löysin ilmoitettuja mittoja. SD 4.13"/5.25" vs. TRKR 4.15"/5.20". Eli aika samoissa. Parempi se kyllä on, ja siitä syystä sen vaihdankin mikäli tuolla autolla/kokoonpanolla tulee pidemmälle jatkettua.
     
  9. 4spdBcuda

    4spdBcuda Gearhead

    Tuli mieleen se Indyn wedge dual plane, se on "matala" ja tais olla melko päällikkö imari. Olikohan jopa dominaattori-mehumaijalle. Semmonen se täytyy sun hankkia.
     
  10. 4spdBcuda

    4spdBcuda Gearhead

  11. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Tosta oon aiemminkin lukenu, ja vissiin aika mahoton peli. Mut jos vaan 1/4" matalempi ku rpm nii ei sekään apua tuo tän hetkiseen ongelmaan :/
     
  12. 4spdBcuda

    4spdBcuda Gearhead

    No heitä se konepelti helevettihi siitä 8)
     
  13. persus

    persus 3rd gear


    mittasin tänää tollal palstigaugella veivin välyksen ja sen oli 0,0015" eaglen veivien mukava tuli lappu jossa sanottiin että välys 0,0015-0,0035" eli tarviiko tolle tehä mitään vai onko vähän turhan tiukka ja tarvisko pyyhkästä vaikka 400 vesihiomapaperilla kaulat läpi????
     
  14. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Älä mee pyyhkäseen. Ton pitäis toimii, mut jos sulla on joku tarve esim. Kierrättää sitä ihan tolkuttomasti niin semmosii laakereita saa joissa on esim .001" extra välystä niin ei tarvi kauloihin sattua.
     
  15. superbird

    superbird Gearhead

  16. C-barge

    C-barge Gearhead

    Mitens ois ihan tollanen? http://www.summitracing.com/int/parts/b ... make/dodge
    Samaa saa remanufactured tyyppisenä jollain 79€:llä. Siit joutuu ton johtoadapterin ottaa pois ja mahdollisesti vähän veistää kyljestä lohkon "puolikuun" kohdalta, mut muuten ollaan ite käytetty kyl tollasii kaikessa mihin ne vaan sarjojen puolesta mahtuu.
     
  17. persus

    persus 3rd gear

    Ei oo kyllä rarkotus kierrättää yhtään normaalia enempää.tulee ihan katu moottori...uusia laakereit ei viittis ostaa ku oon noi jo ostanu.
     
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei siitä kampurasta saa hiomapeippöördillä kuin korkeintaan tuhanneseosia pois ja samalla pinnasta häviää tasaisuus koska menee väkisinkin keskeltä "montulle" jos satkuja koittaa hinkata. Toi monttu veivinkaulalla leikkauttaa pahimmassa tapauksessa veivien alasilmukat kiinni. Yks pannu räjähti joskus muinoin alastarolla ton takia. Ja sen montun oli tehnyt koneistaja yhteen kaulaan.
     
  19. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Tuli tuossa pieni ylläripylläri. Ostin talvella 59 pickupin Califorinasta jonka eilen sitten kävin hakemassa terminaalista.
    Myyjä sanoi konetta 360:ksi mutta pellin alta paljastukin 440!
    No kerrankin näin päin. tasoon on stampattu 6T 440 E
    ja alarivillä 12 18
    no -76 mallin koneeksi käsitän ja valurauta kangella, mutta mistä lie lähtöisin? ei näy mitään saastekamoja ja 4 reikäinen vakiokaasari ja imusarja. Noita kai aika vähän asenneltiin enää -76. Trukki? Motorhome?
    Tuosta varmaan saa ärjyvän koneen jo nokan vaihdolla?
     
  20. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Eikös viimiset 440 koneiset henkilöautot tehty -78?
     

Kerro tästä muillekin!