440 rakentelu.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 5.9.2013.

  1. KRantanen

    KRantanen 1st gear

    STARTISTA,
    (SUBERBIRD kirjoitteli ;
    500 kuutiotuumainen kaipaa starttia. Onko naissa kahdessa muuta eroa kun satanen hinnassa ja bendixin erilainen rakenne. Periaatteessa tukevampi rakenne missa tuettu edesta. Onko kumpikin kaypanen 440 lohkoiseen? )

    Tällainen http://www.robbmcperformance.com/produc ... arter.html
    omassa 440 lohkosta tehdyssä jossa Dougs headersit http://shop.dougsheaders.com/doug-s-hea ... U34VJMc0aE
    joiden kanssa ei ainakaan alkuperäiskokoinen startti sovi .
    Tuossa vertailumittoja densoon ja hitachiin ym http://www.robbmcperformance.com/produc ... _home.html
    Tuo RobbMc startti ainakin höräytti heti uutukaisen 512n tulille väkevästi vääntäen.
    Mielestäni erittäin hieno ja siro sekä säädettävä asentoinen voimakas tuote.
    Ei varmaan halvin mutta ihan ykkösluokkaa olettaisin.

    Varmaan hyviä nuo Powermasteritkin , ei ole kokemuksia. Laitin vaan tästä tiedon vaihtoehtona.
     
  2. persus

    persus 3rd gear

    Itellä sen verran denso mallisista powermastereists kokemusta että sain peräkkäkäin kolme risaa.kakisss oli bendiks kytkin paskana.rupes jo vituttaa peltisarjan irrottelu.
     
  3. superbird

    superbird Gearhead

    Tollanen on ollut kaytossa, pienta ongelmaa oli kaynnistaa kuumaa konetta. Ei nayta kylla kovin uudelta ja muutakin ongelmaa saattoi olla.

     
  4. superbird

    superbird Gearhead

    Vanhaa ketjua luin powermastereiden ongelmista, taitaa olla parempi katsella muita merkkeja.

     
  5. 4spdBcuda

    4spdBcuda Gearhead

    440sourcen startit toimineet ainakan mulla loistavasti. Lämpöhän noille on myrkkyä, monet peltisarjat menee aika läheltä vaikka olis ministarttikin, nähnyt jopa sellastakin että primääriputki kosketuksessa starttiin.
     
  6. elmeri

    elmeri 1st gear

    Tarvis kuskinpuoleisella alavesiletku lähdöllä olevaa vesipumpun kuorta ja viskokytkintä, jos on jääny ylimääräseks niin pistäkää YV:tä.
     
  7. surma erkki

    surma erkki 3rd gear

    itellä sutii ja tyhjää powermasterin talvella hommattu startti, ei ole sitte ainoa mikä risaa, saakohan niihin varaosana bendixiä...
     
  8. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Mulla on visko ja ropelli, "pikaentisöity",100€ yht
     
  9. superbird

    superbird Gearhead

    Nayttaisi olevan saatavana.

     
  10. persus

    persus 3rd gear



    Ite ostin purkaamolta carinan/carmryn startin.siinä on samallainen bendix kytkin.
     
  11. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Vähä sivuaa aiheesta, mut nyt on sillälailla että alipaine ei ihan jokatilanteessa riitä jarrutehostimelle. Onko noista alipainesäiliöistä mihinkään, vai suosilla alipainepumppua kehiin?
     
  12. RS23V0E

    RS23V0E 2nd gear

    Kyllä ainakin kaverin autoon löytyi riittävä apu Cam Dynamicsin pöntöstä.
     
  13. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Mulla kans autto allekirjotuksen autoon sellanen pikku pänikkä..en muista valmistajaa.
     
  14. 440Mag

    440Mag Gearhead

    No perhana, täytyy sellainen metsästää sit
     
  15. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    Ei ole 440 mut kuitenkin kysyn, mitä kansia/nokkaa suosittelisitte 383 vahvan vääntökoneen perustaksi, roimaa voimaa ei niinkään racea olla hakemassa. Sellaisella varauksella että jos joskus stroukkisetti tulee ajankohtaiseksi niin olisivat vielä käypäsiä sen kanssa, jos mahdollista.
    RPM tai Stealth kansia olen tutkaillut, mutta Amerikan foorumeilla tuhansia keskusteluita puolesta ja vastaan, ota niistä nyt joku selko.
     
  16. 440Mag

    440Mag Gearhead

  17. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    Woimaa tuntuisi löytyvän.. Minkälainen kokoonpano?
     
  18. 440Mag

    440Mag Gearhead

    499cid alakerta, hieman hipelöidyt RPM kannet, aika raikas comp camsin listanokka (275/282@050) torker2 matala 1-taso imis, 850db, 1 7/8 sarjat. Sama kone mun aiemmassa vakiossa b-bodyssa meni mun ajamana 11.3/198 joka varmasti riittää monelle katukäyttöön.

    Tohon sun aiempaan kysymykseen; niin tossa nyt tulikin vähän osviittaa siitä mihin esim. RPM kannet riittää. Varsinkin jos stroukkeria meinaa, niin noita trick flown kansia kannattaa kans miettiä. http://www.trickflow.com/pressreleases/ ... 0Cylinder/

    Nokkasuositukset muuttuu mahdollisen stroukkaamisen myötä aikalailla, joten se kannattaa hommata tohon 383een ja mahdolliseen storukkeriin ihan erikseen.
     
  19. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    Noita trick flow kansia ei vielä ole saatavilla kuitenkaan? Kokemuksia ehkä niistä odottelen, mutta hyvä tietää.
    Mites tuolla sun kokoonpanossa olevalla nokalla on se paras tehoalue?
     
  20. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Kyl noita kansia ainakin summitin kotiin tulleessa kuvastossa kovasti mainostettiin, et luulis pikkuhiljaa saavan.

    Toi nokka pelaa tos kokoonpanossa parhaiten siinä 4000-6500 välillä. Yllättävän paljon tuo tilavuus "pienien" kansien kanssa antaa nokkaa anteeksi. Mulla nyt 3.55 välläri jatkona kymppituumaisen markettiturbaabin kans, ja hyvin pelaa ihan tyhjäkäynniltä asti. Jos nyt vaihtaisin niin voisin kuitenkin laittaa pykälää miedomman.
     

Kerro tästä muillekin!