G-bodyt Suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Supreme, 5.2.2012.

  1. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    Nyt sais ton mun buickin huokeella kun suunnitelmat hivenen muuttu. Ostakkee pois!
     
  2. elky

    elky Gearhead

    Kiitos auton kehuista, tuleehan tänne harvakseltaan kirjoiteltua.
     
  3. G20

    G20 Gearhead

    Kiitosta täältäkin auton kehuista. Onhan tuo päällisin puolin kohtuu ehjä, enää ei tarttis touhuta kun eturipustukset ja jarrut, kone ja laatikko.. :rotfl:
     
  4. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Ei naksahda...solenoidin vetokäämi nimittäin maadoittuu startin hiilien kautta...tai siis ei maadotu kun hiilet on loppu.

    Ministartti on ihan hyvä...ainakin pellisarjojen kanssa.....
     
  5. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Tulipa kokeiltua ettei ole 215/70 renkaat juurikaan 195/65 nastarenkaita paremmat ajoltaan....
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Sutiiko uudella nenulla liikaa, pikkulinnut lauloi että rallimpi nenä koneessa.
     
  7. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Ei se sillä perällä sudi jos ei paikalta lähe ruopiin....mut kyllä se tuntuu muuten ihan hyvin nyt liikkuvan....hyvin vetää kone nyt 5000:een ....
     
  8. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Taas on oldsi toiminnassa, saatiin cartteri pelastettua vielä :)
     
  9. maddis

    maddis Gearhead

    Eilen tuli otettua taas yksi askel Caminon kanssa. Kävin ajamassa sillä ekaa kertaa minun omistuksen aikana!

    Tuli todettua, että taidan tapella pakoputken kuitenkin perään asti. Nyt loppuu just ennen taka-akselia kun meni hermo sen akseliylityksen kanssa. Jytisi ihan järkyttävästi ohjaamoon.

    Vaan oli kyllä leveä hymy kuskilla. :)
     
  10. DX

    DX Double Gearhead

    titityy tsirp tsirp

    -------------------

    caminon lava, tai varmaankin sen kylet muodostaa melkosen kuminakammion,
    ihan suositeltavaa tuoda putki jopa ihan ulos asti, tai laittaa ees monikammioista pönttöä
     
  11. DX

    DX Double Gearhead

    Saan varmaan tänään vanin rungon kotimaisuusasteen niin korkeeksi, että voin heivata sen konttuuriväen ihmeteltäväksi,

    sittennii jumppaan cutlasiin toisen turbaanin paikalleen, ovista yms. viis, tässä höyhenillä koreilla,
    ensin kosla kisakuntoon.
     
  12. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    dx: eikö ne ovet oo pakollisia kisoissa?

    ootkos siis menossa kokeilemaan vauhteja lentokentälle west coast street cuppiin tänävuonna?

    hmm.. mun pitää siis yrittää toimertua tulla katsomon puolelle kans. (en ookkaan vuosiin ollut näitä kevään karkeloita katsomassa)

    ----

    puhelin piippasi hetki sitten että startti olisi kai saapunut. (ja venakoppaan breatheri)

    edit: startti saapui ja on se pieni ja kätevän kokoinen. mutta mutta.. luulin oikeasti että tälläisten viristarttien kanssa tulee automaattisesti shimmisarja jne mukana. mutta ei ole. hmmppff.. ja ei muuten näy uspartsin sivuillakaan mitään sellaista shimmisatsia myynnissä/muistuttamassa startti osiossa. mun tuurilla näes se ei tietenkään kerralla sovi paikalleen. joten pitäisi olla valmiiksi sarja säätelyä varten. ja huomenna tietenkin on niin kiirettä tiedossa ettei oo varma kerkeekö niitä käydä katsomassa/kyselemässä edes paikallisessa liikkeessä.

    ----

    pitää muistaa tänään heittää pressu auton päälle jos huomenna sataa paljon. kaikkia vuotokohtia kun en ole vieläkään ehtinyt etsiä ja tukkia.

    ----
     
  13. pataatti

    pataatti Gearhead

    Osaakohan joku sanoa mistä vois kysellä jotain paperia tai mistä vois löytää tietoa esim jarruista,ku kai toi pitäs moottori muutosleimata tuohon ku ei edellinen ole vaivautunut sitä tekemään. Auto alun perin 4.3 ja sit on ollu 3.8 turbo ja papereissa on nyt tuo 3.8 ja keulalla 5.7.
     
  14. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Eiks näitä oo alkujaankin ollut 350:lla? Että näinollen siihen mitään sen kummempia papereita tarvita?
     
  15. Dragoon

    Dragoon Gearhead

    Ensi viikolla olisi Cutlassin vuosikatsastus.
    Joka kerta on ollut vaikeuksia saada käsijarru ottamaan tasaisesti.
    Vasen ottaa aina parempi kuin oikea, johtuu varmaan siitä että oikealle on pitempi vaijeri? Löytyykö hyviä keinoja ettei joka kerta tarvii olla arpapeli meneekö läpi vai ei.
     
  16. mirage

    mirage 3rd gear

    Laita seisontajarru vetoon kaks tai kolme pykälää, eli naksahdusta. Sen jälkeen säädät jarrut niin, että rengas käsin pyörittämällä juuri ja juuri pyörii eteenpäin, mutta ei taakse.
     
  17. Substitute

    Substitute Gearhead

    Itse kyllä suosittelen tekemään niinpäin että jarruvaijerit ensin löysälle ja sitten säädetään jarrut pintaan, eli aavistuksen ottamaan kiinni rumpuihin. Jos rummuissa on kulumaa, niin sen kauluksen kun hioo pois rälläkällä, niin se helpottaa korjaiulua/säätelyä kun saa rummun irti ilman että joutuu aina löysäämään kenkien automaattisäätöä.

    Vaijereiden pitää liikkua kevyesti, eli palautua jousellaan pois päältä asentoon kun jarrun vapauttaa, muutoin tulee pidossa epätasaisuusongelmia.

    Samoin jarrujen pitää olla oikein kasattuna, pitkä kenkä taakse ja lyhyt eteen. Säädöt silleen että kengät nojaa yläpäistään ankkuritappiin kun seisontajarru ei ole päällä ja automaattikehinnän säätökammen kynnen tulee lukita automaattikehinnän rulla siten että se ei pääse kiertymään aukipäin ja niin että se kääntää kehintälaitetta kiinnipäin kun pääsee tarpeeksi kääntymään. Jos vivusto on kulunut, niin sitä kehintäkammen yläpäästä ankkuritappiin menevää tankoa voi vääntää lisää mutkalle niin että kammen kynsi osuu kehintälaitteen hampaan koloon.
     
  18. pataatti

    pataatti Gearhead

    Niin on saanut,mutta eihän se kerro että onko niissä samat jarrut tai vakaajat. Vai onko amerikkalaiset olleet niin fiksuja että ne lyö vaan yhtä jarru kokoa koko mallisarjan kaikkiin autoihin?
     
  19. Ville.

    Ville. 2nd gear

    Samat jarrut on ainakin -80 4d kopassa 4.3 ja 5.7 moottoreilla
     
  20. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Käyttövoimalla ei kai ole väliä? 5,7 diiseli ei kovin hipervo ole.

    Eikö jarrut ole kaikissa samat, gn jne on vaan paksummat vakaajat?
     

Kerro tästä muillekin!