V8 MB??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja El kamina, 15.2.2007.

  1. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    minua epäiltiin ihan ilman palstoja livenä kun tollasesta menin sanomaan. autosta oli juttua jossain kotimaisessa lehdessä -80 luvun alussa.
     
  2. Mutku

    Mutku Gearhead

    ^Uskon. Harvinainen ilmestys uutena Suomessa.

    Alla olevassa linkissä tuon ´90-luvun E-koppasen ("se isompi taxikorimalli") V8-versio (5 litranen?).

    http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_500E

    Näin tuommosen Suomessa Oulussa joskus 1996, suunnilleen. Varakkaan kauppiassuvun yhdellä pojista. Hieno vehje, nimenomaan koneen puolesta siis. Suvun tallissa kuulemma oli/on myös Pullman. Vai "pätkäversio"? En päässyt näkemään.
     
  3. M

    M Gearhead

    Onhan noita e500:sia. Muutama eri yksilö ollut tän vuoden aikaan myynnissäkin.
     
  4. karra

    karra Double Gearhead

    Ymmärsin aiemmin että tarkoitit tenavatähteä, baby benziä eli W201 taikka ns 190-mersua. Niitä ei ole mielestäni tehty veekasilla, pois lukien viri-viri-pajat. En silloin kommentoinut, mutta muistan kun kirjoitit.
     
  5. karra

    karra Double Gearhead

  6. karra

    karra Double Gearhead

    Koin eilen mersumiehenä järkytyksen :D . Minulle selvisi että MB osti automaatti-ilmastoinnin laitteistonsa 1977 Chrysleriltä, Imperialista :eek: Sitä käytettiin 1980 asti.

    http://www.perfanalysis.com/climate-con ... version-i/

    http://automotivemileposts.com/autobrevity/atc.html

    http://www.imperialclub.com/~imperialcl ... /index.htm

    http://www.imperialclub.com/~imperialcl ... ochure.pdf

    Daimler-Chrysler oli olemassa jo 70-luvulla vaikka ne ei sitä tajunneet :lol: .

    Ei tämä postaus veekaseihin liity mutta suurin osa US vienneistä oli veekaseja niin eiköhän tämä tähän jatkeeksi sovi :)
     
  7. karra

    karra Double Gearhead

  8. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Ruotsissa '66 SWB 600 500000 SKR
    http://www.blocket.se/stockholm/Mercede ... ?ca=11&w=3

    "Mercedes Benz 600 från 1966 SWB veteranbil M100. Bil nr 91 producerad. Tobacco brown med saddle inredning i läder. Original stereo Becker, original verktyg, original reservdelsväska, original böcker, europaljus, nya däck, besiktigad utan anmärkning, OBS!! ej rost och ej rostlagad vad jag vet. Importerad från USA för cirka 8 år sedan. Ingår i en större Mercedes samling från 1966. Många saker renoverade såsom luftfjädring med nya lufbälgar runtom (står i flera månader utan att sjunka), generatorer, renoverad aircondition, bytta bussningar i bakaxel (kostade 30.000:) osv."
     
  9. Dusturecarn

    Dusturecarn 3rd gear

    Myydään kun ei oo tilaa tallissa. Aika kivan näkönen on toi talli.



     
  10. karra

    karra Double Gearhead

  11. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

  12. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

  13. Gottlieb

    Gottlieb 3rd gear

    Re:

    230 w110 on kuusisylinterinen, syyläri maskikehikon sisällä.
     
  14. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Formula ykkösistäkin tuttu Judd V8. Tunnetuin Judd:lla mäkikisoja ajanut lienee ollut Georg Plaza (RIP) BMW korisella kilpurilla.
     
  15. karra

    karra Double Gearhead

    Löysin avatarkuvaa etsiessäni pari kivaa vanhaa kuvaa:

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  16. Mutku

    Mutku Gearhead

    Yleensä Mersun edustusluokan autojen äänimaailma on perin hillitty. V8-koneensa myös. Täysin ymmärrettävää kyllä. Allekirjoittanutta moottoripäätä on ehkä kuitenkin joskus hieman harmittanut, kun hienon Mersun V8 ei kuulostanutkaan "miltään". Vaikka peräpeilissä luki vaikka 560 SEL. Erehdyin joskus heikkona hetkenä päättelemään, että Stuttgartissa tähtikeulan moottori-insinöörit ovat jotenkin kuohineet jumalaisen haaramoottorin, tms. Kun ei kerran mitään kasimaista kuulu.

    Vaan annas olla:
    - kerran kesäisenä lauantaina Ison Veden takana asuessani olin tankkaamassa vajaasylinteristä omaa käyttistäni paikallisella Chevron-huoltiksella
    - paikallinen julli lompsi autoonsa (juurikin joku Dallasin JR:n lainen SELli, heh) ja väänsi ihan orkkisnäköisen edustusvaununsa käyntiin
    - PAPAMMPRÄLPÄTIPRÄLPÄTILOUSKUNLOUSKUN
    - ja ajoi tiehensä
    - minä Kekkoslovakian poika jäin puntit yhä lepattaen bensapistoolin varteen ihmettelemään, että kuinka joku v_o_i hotroddata Mersun
    - mikään pakoputkirikkoinen elinkaarensa alamäessä oleva Mersu se ei tuntunut olevan ollenkaan, vaan lähinnä sleeper-henkinen terveesti rääkäissyt laitos
    - sinänsä tuo kuulemani äänimaailma sopi tuohon eleettömään korimalliin kuin otsatukka sialle, mutta sainpa koettua senkin, että Mersun kasissa on vihdoin Äänet.

    Pliis älkää ampuko kokemusteoriaani alas väitteellä, että "no se oli varmaan vaihdettu pikkulohko-Chevy sinne..."
     
    Muokattu: 28.2.2016
  17. karra

    karra Double Gearhead

    Käytiin eilen kaverin kanssa testaamassa 560 SECit varttimaililla ja loppunopeus seisovan mailin kohdalla.

    Oma 1987 560 SEC varttimaili 15.42 sek @ 219 km/h mailin kohdalla.

    Kaverin 1989 560 SEC varttimaili 15.04 sek @ 224 km/h mailin kohdalla.

    Minulla wanhan liiton korkeapuristeinen 98:a vaativa ei katillinen ECE versio, tehoa uutena 300 hp, downpipet menee kahtena putkena auton alle, orkkiskunnossa paitsi jakoketju vaihdettu sekä uusittu aika paljon KE-jetronicin osia. Kaverilla alunperin KAT malli 279 hp (Italiaan myyty) josta katit poistettu, ja putkisto tehty virtaavaksi aftermarket-osilla sekä kansiremppa tehty myös (oletettavasti) jakoketjun vaihdon kanssa, huonommin virtaavilla downpipeilla. Luonnollisesti uusia kaikki virtaspuolen vehjekset näissä serkuksissa. Minulla renkaina 235/45R17 ja kaverilla 205/55R16. Niin vaan alunperin tehottomampi pesi sen tehokkaamman :) . Mutta liki 30 v vanhoja linttoja nämäkin :D
     
  18. karra

    karra Double Gearhead

    [​IMG]
    Pää alaspäin kiihdyttelyä...
     
  19. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Mielestäni näin pitää ollakin, samaan kastiin menee Cadillac, ei kummankaan merkin kuulu pitää melua itsestään... Sleeperit ja AMG:t sun muut tietty erikseen. Joku sellainen Mercedes jonka peräpeilissä lukee "63 AMG" olis mukava omistaa joskus, M-B:n 6.2 V8 ääntelee aika mukavasti...!
     
  20. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Cadillac joo.
    Viikonloppuna Rakveressä ohi ajeli semmoinen 80-luvun cadillac, samanlainen kuin Ritari Ässässä aikanaan sillä Devonilla vai mikä se pääpomo oli, joka cadillacin takapenkillä istui. SIis harmaan ja mustalla vinyylikatolla.
    Ei ollut hiljainen eikä mikään matalalta jymisevä vaan aika kireän kuuloinen vehje. Täysin ristiriidassa ulkoisen olemuksen kanssa.
     

Kerro tästä muillekin!