G-bodyt Suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Supreme, 5.2.2012.

  1. maddis

    maddis Gearhead

    Itse tein tekniikanvaihdon (vielä leimaamatta tosin). Maahantuojalta tilasin lappusen leimasetää varten missä kerrotaan että mitkä osat on samat ja mitkä pitää vaihtaa.

    Caminossa 3.3l V6 ja 5.7l V8 tekniikanvaihdossa täytyi vaihtaa vakaaja pari millä paksumpaan. Muuten jarrut etc. samat. Ei löytynyt Caminon vakaajaa enkä alkanut uutta ostamaan niin laitoin sitten muistaakseni Firebirdin vakaajan sinne.
     
  2. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Onks allstar vällärit baskoja?
     
  3. laakkius

    laakkius Gearhead

    jarruista riittää dokumentiksi esim. varaosaluettelo josta selviää missä malleissa on samat jarrulevyt, ite oon tulostanu summitin sivuiltakin listaa katsastusmiehelle.
     
  4. DX

    DX Double Gearhead

    on, jossain vuosmallissa jarrulevyn varaosanumero vaihtuu, mutta se johtuu siitä, että ulompi pyöränlaakeri vaihtui ja/tai pyöränpultit vaihtui metriseen järjestelmään 7/16" -> 12mm.

    etuvakaaja ja etuvieterit VOI olla erilaiset kutvosessa ja kasissa
     
  5. menu*

    menu* Gearhead

    Vakaajien paksuuksia 1980,lähdettä ei valitettavasti ole muistissa mistä oon nämä joskus napannut. Omaan Caminoon ruuvasin tuollaisen 32mm F41 vakaajan puretusta suomi-Cutlassista.

    Front
    Sedans, Coupes-
    V6- 25mm (1.0)
    V8- 27mm (1.06)
    RPO F41- 32mm (1.26)

    El Camino-
    V6- 25mm (1.0)
    V8- 27mm (1.06)
    RPO F41- 29mm (1.14)

    Wagon-
    V6- 27mm (1.0)
    V8- 29mm (1.14)
    (No RPO F41)
     
  6. jalava

    jalava 3rd gear

    Nyt toi Ftw-:n Regal pääty sitten mulle. Saapa nähä mitä tälle tulee tehtyä.

    Putki pitää ainakin korjata, ei ole tuo rautasahalla poikki sahattu kyljestä töröttävä putki oikein mun juttu, mikä lie lahti-spesiaali. Ovet ja penkit pitäis kans huoltaa kun viima tulee ikkunan kulmasta sisään melkoisesti ja kuskin penkki roikkuu vähän takanurkasta.

    Muuten tuntuu toimivan ihan ok, mitä nyt laatikko nykii valoissa välillä, johtuisko öljyistä tai tyhjäkäynnistä, nimittäin ilmastointi päällä nykii ihan huomattavast, about samoihin aikoihin kun kompura menee päälle / pois.
     
  7. G20

    G20 Gearhead

    Täällä pitää paikkansa Caminossa tuo F41 option halkaisija 29mm. Takana ei ollut minkäänlaista vakaajaa mutta lisäsin GN Buickin 22 millisen.
     
  8. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    kun tökkii niin tökkii.. sen startin mukana PITI tulla pultit ja säätöshimmit. tulevat sitten jälkitoimituksena ensi viikolla.

    jää niiden vappuajeluiden lisäksi nyt huomenna myös porin isommat kevätkauden avajais cruisingit välistä, kun auto ei starttaa. tai jos starttaisikin vielä kerran niin ei tiedä koska seuraavan kerran. ei sellaisella voi lähtee mihinkään. :( harkinnassa jos käyttiksellä kävisi katsomassa kalustoa.

    toivotaan nyt että edes lentokentän kiihdytyskisoihin (west coast street cup) pääsisi katsomon puolelle sillä autolla. sinne sentään on vielä viikko aikaa.
     
  9. pataatti

    pataatti Gearhead

    Pitääpä tulostaa noita jarruvaraosien sopivuuksia varuiks leimamiehelle, nii on jotain mitä näyttää. Saa sekin hyvän mielen.
     
  10. Ville.

    Ville. 2nd gear

    Mikä on tehokkain verrokki cutlasille? Hurst/olds? Ja paljon siinä on tehoa?
     
  11. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Grand Nationalhan se on sillekin. Eihän tos hurst/oldsissa ole muistaakseni kuin "high-output" 307 joka tuotti 170hp tai jotain. Olis tuommonen silti joskus kyllä haaveena hankkia :p
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Siinä G-ruumis saa kyytiä, kuskillakin vähän pätkii kun kone vetää rajoittajalle ennenkuin muistaa pistää isompaa pesään :poff: .
    https://www.facebook.com/GeeMRacingRy/v ... =2&theater

    -84 Hurstin oldsissa oli vissiin 180kaakkia 307 koneessa ja -79 350 koneessa tais olla just 170 kaakkia.
     
  13. Ville.

    Ville. 2nd gear

    Ei kai toi buicki trafille verrokiks kelpaa? Normaalilla järjellä kelpais mun mielestä.
    Leppäjeeppejä oli joku selvitelly ja niis ei kelvannu eri merkit verrokeiks.
     
  14. BUICK:it

    BUICK:it 3rd gear

     
  15. jalava

    jalava 3rd gear

    Tuli regaalista ääneltään siedettävä, kun Tiittanen väänteli uuden pakoputken tuon nysän tilalle. Ihan ku olis vääntöäkin tullu lisää vaikkei ekan vaimentimen jälkeen pitäis putkella olla väliä?
     
  16. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    kyllä sillä putkella on väliä kokomatkalla, nimittäin jos sieltä pytystä tulee enemmän tavaraa kuin putkesta pääsee meneen läpi niin....
     
  17. jalava

    jalava 3rd gear

    No sitten tietysti, mutta se on poikkileikkaus-ongelma, ja näillä tehoilla melkein mikä vaan pilli yli 2" on tarpeeksi
     
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Niin jos on ahtaat putket niin lyhkäset hengittää pikkasen paremmin mutta ei se metrin jatko mitään vääntöä lisää.
     
  19. jalava

    jalava 3rd gear

    No sitä mäkin vähän meinasin, mut ehkä tossa on paremmin virtaavat pöntöt yhteensä kuin toi edellinen etupönttö joka kyllä virtasi jo ennen pönttöä rakosista :)
     
  20. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    On sussa kuitenkin kuskin vikaa kun pysy lappu lattiassa. Jokos kikka viis on koitettu?
     

Kerro tästä muillekin!