Suomalaiset Latolöydöt / Metsäautot / Tallien aarteet...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Anonymous, 6.3.2003.

  1. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    En ole kiinnostunut olen vaan onnistunut selvittämään parikin tietoa joita ei löydy mistään

    Googlea ja soittelua sinne tänne
     
  2. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    ^ Tuplahytti Sherpa? Pakusta tehty? En koskaan ole moista nähnyt.
     
  3. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

  4. GeeTeeO

    GeeTeeO Gearhead

    Kai tämäkin jotenkin aiheeseen sopii...

    http://porilaine.satakunnankansa.fi/201 ... ment-55532

    Pitkään aikaan ei ole itse tullut käytyä mutta ´60-´80-lukuista euro/japsiosaa varmaan voisi sopivasti löytyä. Aika legendaarinen paikka tuo on ollut, uskomattoman hyvin romiksen pitäjä on osia löytänyt vaikka lumikinoksen alta eli tarkkaan on varastonsa tuntenut. Jenkkiosaa ei varmaankaan enää pahemmin löydy, tyhjäksi kaluttu ´65 Furyn hylsy tuolla joskus ainakin oli.
     
  5. wili

    wili 3rd gear

  6. Fileeraus

    Fileeraus 3rd gear

  7. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    erinomainen paikka. pikkuaarteita oli aikoinaan täynnä. paljon on jo viime vuosien aikana lähtenyt pois. nykyään pystyy siellä jo kulkemaan ilman kiipeilemistä tavaroiden yli. ja erinomainen äijä ns fiksaaja tyyppinen sähköosien kanssa.. etsii pellepelottoman tyylisesti lähes samanlaisen osan jostain varastokasastaan ja tekee toimivan setin. ei alkuperäinen mutta toimii. useamman startin ja laturin ja puhaltimen oon siellä korjauttanut tai hakenut häneltä paikalleen sopivan osan vuosi(kymmenien) aikana.

    väittäisin että oikeasti se ei näytä kovinkaan pahalta ohi mennessä. pitää oikeasti etsiä ja tutkia sopiva kohta että pääseee tuijottamaan ja valittamaan että kylläpä on sitten ruma paikka. joku naapuri siitä on kai ottanut vekin sieluunsa ja nostanut siitä valituksen. normiliikenne sitä ei huomaa eikä kiinnitä huomiota.

    mutta.. noh.. tosin, minusta romukin voi olla kaunista ja kaikkea romua voi joskus joku ehkä tarvita johonkin. pitänee siellä käydä tässä keväällä vielä katsomassa jos siellä olisi vielä jotain käypää tavaraa tai saisi ideoita uudelleen käytöstä ja kierrätyksestä. (kierrätystähän romulan pitäminen on.. ihme että siitä valitetaan)
     
  8. KKOSKINEN

    KKOSKINEN Gearhead

    Oli kyllä oivallinen paikka tuo Jussin purkamo. Sieltä ostin ensimmäisen Ramblerini joskus 80-luvun alussa. Tuolta sai osia vanhoihin autoihin kun isommat purkamot alkoivat ketjuuntua ja keskittyä vain uudehkoihin autoihin. Täyttyi tosiaan loppua kohden niin, että vain kapeat polut risteili alueella. Korjaamokopinkin lattalla oli pari varvia startteja ym. joiden päällä käveltiin. Alle tuntiin ei selvinnyt pienestäkään ostoksesta kun tuli rupateltua asiasta ja vähän asian vierestäkin.

    Katoavaa (kadonnutta) kansanperinnettä.
     
  9. wili

    wili 3rd gear

    Pikkulinnut kertoi että Nurmeksen suunnalta löytyisi tämä laani...
     
  10. Romuilija

    Romuilija 1st gear

    Juu,ei ole jenkkien osia, tuli tänään käytyä kysyttyä. Autojen pikkuosaa löytyy ulkosalta hyllyiltä mutta tavara on päässy ruostumaan jonkun verran. Ovia ja puskureita oli ihan kättökelpoisiakin. Fiat 600 takapelti tarttui mukaan ja niitä jäi hyllyyn vielä 3 kpl. Ne oli kyllä loput sen verran ruosteessa ettei niitä kannata lähteä hakemaan.
     
  11. Fileeraus

    Fileeraus 3rd gear

    Käytiin kellokoskella katsomassa näitä vähän tutumpia metsäautoja, tallella olivat :)

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Matkan varrella pysähdyimme katsomaan hylättyä Commeria :)
    [​IMG]

    Tossa vielä videopätkä: 8)
    [youtube]lFDywo8QNw0[/youtube]
    https://www.youtube.com/watch?v=lFDywo8QNw0
     
  12. E..P.

    E..P. 2nd gear

  13. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Onkos tuossa Cortinan takana näkyvä rakennus joku vanha Bensa-asema....tai autokorjaamo?....Onkohan Cortina oikein Lotus...Vai vaan rallikäyttöön rakennettu tavallinen?....Jos on aito Lotus,niin ihme on.?. :odroll:
     
  14. tinareki

    tinareki Double Gearhead

    ^Mistä päättelit tuon Lotus-Cortinaksi?
    Kysyn vilpittömästi, sillä en tunne noita ralliautoja.
    Samalla kuitenkin muistutan vanhasta jenkki-viisaudesta:
    "If something appears too good to be true, it usually isn't."
    Suomessa tämä on erityisen pätevä elämänohje.
     
  15. reynolds

    reynolds 3rd gear

    No tuli vaan mieleen,että voisiko tuo löytö olla niinkin harvinainen,kuin aito Lotus-Cortina onkin :eek: 8) ....Tosin aidossa Lotus-Cortinassa on nuo väriraidat alunperin tummanvihreät...Auton runkonumerosta selviää,että onko vaan Ford Cortina...Vai...Onko peräti Lotus-Cortina :wink:
     
  16. Flash

    Flash 3rd gear

  17. Patsi

    Patsi 3rd gear

    Aidossa Lotuksessa on takakontissa kohouma banjon kohdilla.
    [​IMG]
     
  18. mpg55

    mpg55 2nd gear

    Lotus Cortinassa ei ollut kylkilistoja niinkuin tuossa on selvästi ollu...
     
  19. reynolds

    reynolds 3rd gear

    No tuossa kuvassa ei mitenkään näy,että onko sitä kohoumaa takapaksissa...Ja itsekkään en ole 110% syventynyt Aidon Lotus Cortinan yksityiskohtiin (esim sivulistojen olemassa oloon,tai niiden olemassa olemattomuuteen)....Tuli vaan tosiaan mieleen,kun kuvaa katsoin,ja taustalla näkyvän rakennuksen,että "Vieläkö jostain vanhan korjaamorakennuksen kätköistä tänä päivänä vois löytyä Lotus Cortina!?"...Mutta ilmeisesti minun mielikuvitus nyt vaan laukkasi :rotfl:
     
  20. Patsi

    Patsi 3rd gear

    Juu ei näykkään pahkura kuvassa. :) tarkoitinkin että paikanpäällä helpoiten selviää kurkkaamalla konttiin, niin ei tarvitse runkonumerosta selvitellä. Tuokin loppujen lopuksi aika hankala väärentää etteikö sitä huomaisi.

    Isäukko kun aikoinaan omansa myi pois niin ostaja katsoin ensimmäiseksi takakonttiin. :)
     

Kerro tästä muillekin!