Osa USAan korjattavaksi, mites tullit?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Zuffenhaus, 18.5.2015.

  1. Zuffenhaus

    Zuffenhaus 1st gear

    Pakko kysyä pikakysymus kun tästä varmaan jollain kokemusta (esim. puskurien lähettäminen uudelleen kromattavaksi jenkkeihin):
    mulla on pieni lohko (ei US auto) jonka lähetän jenkkeihin koneistettavaksi, mitä pitää merkitä tulliluetteloon (CN23) että se ei jämähdä siellä päässä tulliin + tule maksuja vastaanottavalle firmalle?
    Muita neuvoja lähettämiseen?

    Painon puolesta tämä menee juuri Postin pikapakettina, halpaa se ei kyllä ole.

    Täällä päässä teen vienti-ilmoituksen niin se toivottavasti tulee sitten ilman isompia tulleja takaisin, nyt siis lähinnä tietämättömyys paikallisen tullin toiminnasta. Eli Suomen pään toiminta on minulle suht selvää, ja siis selvennyksenä niin korjauksen jälkeen osa tulee minulle takaisin tänne.

    (tässä tapauksessa se on pakko lähettää jenkkeihin)

    Kiitos jo etukäteen neuvoista!
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Suosittelisin käyttämään jotakuta paikallista toimijaa vielä välissä.

    Mihin päin manteretta käikäle menee korjattavaksi?
     
  3. MudMax

    MudMax Gearhead

    Käsittääkseni siitä tulliselvityksestä menee automaattisesti lontoonkielinen versio (tai ainakin tullikoodi) tavaran mukana, ettei muuta tarvitse.

    Vientitullauksen termi on "ulkoinen jalostus" ja sillä tullattuna sain ainakin omat romuni takaisin takuukorjauksesta täysin kuluitta, itse maksetusta korjauksesta menee "jalostuksen" osalta tullit ja verot.
     
  4. Zuffenhaus

    Zuffenhaus 1st gear

    Yes, kiitos! Eli tulliselvitys on englanniksi, siinä vain ei ole kohtaa esim. että tuote menee korjattavaksi. Käytän varmaan sen sijaan että tuote menee palautettavaksi. Nyt siis huolenaiheena vain mahdolliset USAn tullin keräämät maksut.

    Tämä menee Arizonaan, siellä firmassa on jo minun kamaa jotka hommattu USAsta joten sinänsä en tarvitse ketään tähän väliin. (en vain halua että vastaanottavan firman tarvitsisi alkaa makselemaan täkäläisiä tulleja ja sitten karhuamaan niitä minulta)

    Sama tilanne tosiaan vaikka jos puskurin lähettäisi jenkkeihin kromattavaksi eli miten toimia jenkkipäässä.
     
  5. Zuffenhaus

    Zuffenhaus 1st gear

    Pitää vielä vastata itselle että näköjään tuo Tullin vienti-ilmoitus on niin pitkä ja hankala että mieluummin sitten vaikka maksaa uudelleen tulleja kuin käyttää sitä, hienoa... Suht hankalaa vaikka tietää lennon numeroa millä paketti on menossa. :D
     
  6. Qjet

    Qjet 1st gear

    Muutoinkin kuvailemasi menettelytapa lienee mm.helpoin,yksinkertaisin, asiakkaan hermoja säästävin systeemi hoitaa ulkomaan kauppaa....
     

Kerro tästä muillekin!