Holley ja ISO kysymys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja poikelin, 29.5.2015.

  1. poikelin

    poikelin Gearhead

  2. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Jos se on tuplapumppu niin ei pitäis olla umpireikä. Eikö kulje edes paineilma läpi?
     
  3. Blower 69

    Blower 69 2nd gear

    Onko ongelmana siis kiihdytyspumppujen toimimattomuus,vai mikä?

    Jos on,niin tuli just vastaava ongelma vastaan kaverin chargerissa,syyksi paljastu jumissa olevat neulat siellä kiihdytyspumpun suuttimien alla.
     
  4. poikelin

    poikelin Gearhead

    Ei mee paineilma läpi.

    Ja juu ongelma on kiihdytyspumppunjen toimimattomuus. Kun testaa tolla suutinlevyllä ja kohokammiolla niin siellä kaikki on ok. Ongelma alkaa tossa rungossa missä ei oo mitään mistä bensat tulis ulos.

    Hetken epäilin että on joku 2-into-1 kasaus mutta osien numerot mätsää.

    Mistä noihin kiihdytypumpun neuloihin pääsee käsiks? Kaasari on päreinä pöydällä enkä keksiny mistä sen bensan pitäis edes tulla ulos.
     
  5. Blower 69

    Blower 69 2nd gear

    Niihin neuloihin pääsee käsiksi niin helposti,että katot sieltä "ilmanputsarin puolelta" kurkkuihin,niin näet siellä ensiö,sekä toisio puolella ruuvin,joka pitelee paikallaan kiihdytyspumppujen suuttimia,joitten pitäis ruikkia sitä soppaa koneeseen kaasua painaessa.

    Ruuvi auki,ja suuttimien alla olevan reiän pohjalla on neulaventtiilit,jotka mahdollisesti sullakin nyt jumittaa.

    Eipä siellä kurkuissa muita ruuveja oikeestaan ole,eli ei pitäis virheitä tulla =)
     
  6. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Jos ei ilmakaan kulje tuosta suutinlevystä läpi, poraa reiät auki.
     
  7. JP-350

    JP-350 Gearhead

    No en tiä mutta itsekkin kohta kaasarimaailmaan siirtyvänä kysyisin että MITEN HELVETISSÄ joku uskaltaa ajella kaasarilla ilman laajakaistalembdaa?? Mun mielestä kaasarissa pakollinen.
     
  8. Kerpo

    Kerpo 3rd gear

    Mikä niitä kerran säädettyjä seoksia jälkeenpäin muuttelee? Tulee ainakin kalliiks, kun tollanen museomoottori toimii cruisailussakin parhaiten jossain 13,0-13,5 alueella, ja silloin antureita tuntuu menevän ainakin 1 per 1000km.
     
  9. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Kyllähän se reikä siinä suutilevyssä kuuluu auki olla, niinkuin Mikkis jo meinasikin. Se nyt on ainakin jollain rassattava auki, carb cleaneria, rautalankaa, paineilmaa tekniikalla. Jos se tehtaalla on jäänyt poraamatta auki niin sit sitä varmaan täytyy ihan porata?

    Monesti vaan tällä nykybensalla löytyy jos jonkin näköistä kerrostumaa, jotka pahimmillaan sitten ihan tukkii paikkoja.

    Esmes mulla talven seisonnan jälkeen näytti bensansuodatin tältä:

    [​IMG]
     
  10. Ana67

    Ana67 Gearhead

    HYVIN! Mihinkäs ne säädöt itsekseen muuttuu? ja kyllä perse,korva, nenä ja silmä kertoo mahdolliset häiriöt :)

    Eriasia sitten moottoriuusavuttomat 8)
     
  11. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    samalla helevetillä kun vuosikymmeniä ennen ruiskujen aikaa. 8)
     
  12. poikelin

    poikelin Gearhead

    Lambda lämmitti hyllyä muutaman vuoden laatikossaan kunnes möin turhana pois.

    Mutta neulat irtos viimein ja homma bueno. Piakkoin koeajolle. Thx
     
  13. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Joo... mitäpä noilla mittareilla tekee...on tämä kyllä hauska foorumi kun täällä on tiettyyn valoon joutunu niin ei voi kukaan olla enää samaa mieltä edes täysin päivänselvistä asioista..No antaapa olla.
     
  14. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Tiettyyn valoon??

    Epäilit että tarviiko kaasarissa olla lambdaa, mulla on muutama kaasarivessa ollut eikä lambdoja ole tarvinnut.
    Tosin melko tehottomia ovat olleet.

    Perus katukäytössä tuskin tarvitsee, radalla taasen on hyötyä lambdasta.

    Ei se tarkoita jos joku on eri mieltä, että porukka olisi sinua "vastaan".
     

Kerro tästä muillekin!