Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. JuHo^

    JuHo^ 3rd gear

  2. jake81

    jake81 Gearhead

    Se moottoriöljyn jäähdytys kennon kierre on sit pg11.
     
  3. barracud

    barracud 3rd gear

    Tämä oli mun kaverilla savonmaalla jokunen vuosi sitten, sen jälkeen jostain syystä vaihtanut usein omistajaa ja lava vaihtunut. Kaveri haki tän jostain pohjois-suomesta, vei kelkan vaihdossa. Taisi se ainakin pari vuotta oitää ennen kun vaihtoi ramiin. Mun mielestä sillon ei mitään surempia vikoja ollu. Ihan perus huoltoa.
    Takarunkoa oli muistaakseni vahvistettu ja lava oli pirun pitkä, oisko ollu 290cm. Oli kahdesta lavasta tehty...

    Mutta ei nyt tämän enempää apuja.
     
  4. juhis_90

    juhis_90 2nd gear

    Minkä auton penkit tuossa mahtaa olla, satutko tietämään?
     
  5. barracud

    barracud 3rd gear

    Recaron penkit siinä oli, en osaa sanoa mistä ovat kotoisin. Samannäköiset mitä w124 mersuissa nähny jälkiasenteisena.
     
  6. Catrik

    Catrik 3rd gear

    No oho! Näköjään näinkin voi käydä. Made in Germany jännitteensäädin Tarviketorilta 6e. Rockautossa olivat n. 15e. Ebaystä löytyy hakusanalla "12si repair kit" 10-30e korjaussarjoja, pitää semmosia tilata pari niin saa nuo loputki osat vaihdettua.

    Ja ehjätä jännitemittari.. Akkujen vaihdon jälkeen mittailin latausjännitettä niin huomasin että auton oma mittari näyttää muuten about oikein, mutta ei mene yli 14v :rotfl:

    E: Tuossa on juttua nosta latureista http://www.madelectrical.com/electrical ... remy.shtml
    Mulla on näköjään joku vaihtanu vanhemman mallisen 10SI laturin.
    Korjausosat on kyl samat ku 12SI:ssä.

    Jos satutte tilaamaan ebaysta noita osia niin kattokaa että on three wire eli kolmijohtoinen malli.
     
  7. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Chevyn takajousien takimmaiset korvakkeet hyvässä hapessa :)

    Pystyykö noita fiksaa väliaikaisesti että saa metsästettyä uudet osat ?

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  8. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    Eiköhän tuo pysy jos putsaat kunnolla,seevaat tuota halkeamaa ja hitsaat sen nippuun.

    Voihan siihen viel liimata jonkun lapun päälle.

    Vastaavalla tavalla mie turasin ne entisestä 350 fordista kun en jaksanu alkaa korvakkeita mistään metsästämään.
     
  9. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Ei juuri kannata / maksa vaivaa ruveta rydäämään noita...uudet Dormanit maksaa Summitilla 35 taalaa kipale ja samat löytyy varmasti myös vaikka US Parts hyllystä.

    Ps. Kannattaa tutkia myös se runko muutenkin tarkkaan jos nuo on tuossa kunnossa...ihan varmasti muitakin pehmeitä kohtia löytyy, iskarin korvat yms.
     
  10. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Ideana olikin kursia sen verran että saan osat hommattua, kun ei vättämättä heti maanantaille saa ja auto pitäisi olla ajossa.
     
  11. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Jos tuollaista asiaa pitää erikseen kysyä niin voi miettiä onko kysyjän tietotaito riittävä ko. korjauksen toteuttamiseen. Ja näyttäs olevan niin ohueksi syöpyny että en ainakaan ite luottais vaikka sen korjais.
     
  12. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Lukutaito taas unohtunut kun pitää kouluttaa.. en ole itse korjaamassa enkä ole autoa antamassa sinun käyttöön, suotta murehdit.
     
  13. siekkinen82

    siekkinen82 1st gear

    vaikka hakua koitin niin mitään faktaa tai edes huhua en löytänyt että mites se kojon lastu vaikutta konkreettisesti, jos vaikka putki ja suodatin vaihdettu muuten orggis? eli paljon on mahdollista lastulla saada hp/ nm?

    ja pystyykö myös laatikko ohjelmoimaan/ turbiinin lukitusta ohjaamaan?

    kyselee tietämätön
     
  14. palontie

    palontie Double Gearhead

    Kyllä sieltä heppoja ja vääntöä tulee.Lootaan myös k.o pelimanni saa ihmeitä aikaan.
     
  15. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Sellanen 50 hepoa tulee lastulla jos ilmanottoa ja pakokaasujen poistoa parannettu. N.200hp oli mulla takapyörillä, jos haluu toiset 50 kaakkia niin sitten tarttee tehä hieman muutakin.

    Ja kyllä se kojo muuttaa sulle laatikon toimintaakin haluttaessa.
     
  16. siekkinen82

    siekkinen82 1st gear

    olin tossa kojoon jo yhteydessä ja asia siltä osin selvä ja boxsi sinne lähtee kun remontti alkaa, tahtoisitko valoittaa noita muita muutoksia vai onko salaista touhua? :) aikasemmin ollut laitettu rami ja kun ton vanin hain kotiin niin tuli olo että jollain mopo autolla ajelee kulun puolesta :)
     
  17. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Vai että lukutaito. Missään kohti viestiäsi ei lukenut että olisit työn teettämässä jossain muualla ja sen verran oon paskaa räkäsaumaa nähny ettei näin voi olettaakkaan. Enkä minä omasta perseestäni murehdi vaan niistä muista joita siellä sinun suunnillasi liikkuu :)
     
  18. t.t.tammi

    t.t.tammi 2nd gear

    Vesipumpun vaihto meneillään. Siitä näköjään pitää irroittaa se taustalevy kans ja siihen ei oo tiivistettä. Voiko siihen laittaa tiivistetahnaa vai rupeeko pumpun laippa kahnaan johonki?

    Toinen kyssäri ku moniuravihnan kiristäjän laakeri on väljä niin onko siinä joku erikoispultti ku on nylpätty melko piloil. Laakerihan on vaihdettava ja paljon halvempi kuin koko kiristäjä.
     
  19. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Eipä siinä lue että olisin itsekkään sitä tekemässä, edelleen ei tarvi opettaa ajamaan en ole yhtään kolaria ajanut vielään ja kortti ollut vuodesta 1988.
     
  20. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    ei se mitään salaista tietoa ole.

    WTA-cooleri(oikein tehtynä), P-A suodatin mallia virtaava, siirtopumpuksi vaikka kojolta Walpro, syöttöpumpun tuleva polttoaineliitin isonnettu, ennakot kohilleen+opetus. Ahtoa hieman reilummin (mulla oli 1,2bar vakioturbolla). Enitenhän noista vaikuttaa tietysti WTA-setti, mutta kyllä ne muutkin muutokset huomaa.
    Noilla eväillä tuli takapyöriltä 243 hepoa, kampiakselin päästä n.300...

    Mullahan oli tilanne jo se että orggispuhallin kävi pieneksi(näkyy dynolapussakin), joten se olisi ollu seuraavaksi vaihtolistalla. HX35w-mallinen Holset oli jo valmiiksi hommattuna. Kerkesin kuitenkin myydä jo auton (tai itseasiassa purkaa) ennenkuin kerkesin turboa sovitella paikalleen.
     

Kerro tästä muillekin!