Onko kansi pilalla?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja FeV-8, 2.6.2015.

  1. FeV-8

    FeV-8 Gearhead

    Muissa pakokanavissa on enemmän materiaalia. Tätä aloin työstämään kun virtasi huonommin. Nytpä tietää ettei ohjurin toista reunaa kärsi paljoa työstää.

    Oliko rover v8 öjan alutankissa korjauttamasi kansi alumiiniä vai valurautaa? Mäkikangas Nivalasta hitsaa vain alumiinikansia. Eilen häneltä sitä tiedustelin.
     
  2. f34

    f34 Double Gearhead

    Valurautaan löytyy certaniumilta puikot. Itse olen onnistunut ihan ilman esilämmittelyjä hitsaamaan onnistuneesti. Enkä ole ammattihitsaaja. Joko hirveä tuuri tai hyvät puikot.
     
  3. FeV-8

    FeV-8 Gearhead

    http://www.agren.fi/palvelut

    Soittelen huomenna kokkolaan Ågrenin konepajalle. Eivät enään vastanneet kun viiden aikoihin yritin soittaa.
     
  4. EastWeld Racing

    EastWeld Racing 1st gear

    jotkuu valuraudat joita olen hitsannut on onnistunut ihan perus asetuksilla tigilla ja 13.09 langalla. hankalammat tapaukset jotka tahtoo lämmetessään vain hävitä, olen onnistunut tigillä ac puolella "alumiini hitsaus asetuksilla". tuo certanium puikko on kyllä kanssa hyvä valuhommiin. jos puikolla kokeilet ja seinämä on ohutta, kokeile vetää kolvi - puolella. tuo kikka toimii hyvin ainakin kirkaalla ja mustalla. btw. kun ekaksi tuota kuvaa puhjenneesta kannesta katselin oletin sen olevan alumiinia, silloin korjaus olisi ollut hyvinkin helppoa.
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Certaniumi on just se millä saa hitsattua silakan koivuklapiin mutta tollaseen paikkaan pikkuheppejä ja välillä kuonat kunnolla pois, muuten jää huokosia helposti. Tigillä pääsis kuonamurheesta ja sillä saa vaikka messinkipaikan laitettua.
     
  6. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Ooko koskaan koittanu messinkiä tigillä lisäaineena? Sinkki palaa ja kiehuu niin perkeleesti. Piipronssi menee kyllä
     
  7. FeV-8

    FeV-8 Gearhead

    Eivät ågrenilla olleet innostuneita yrittämään. Olisko se messinki tig homma sitten toinen vaihtoehto? Ja kukahan sen juottaisi/hitsaisi. Täältäpäin aika moni firma sanonut ei tämmöisille hommille.

    Jos täällä on joku pätevä seppä, niin tuon tai vaikka lähetän kannen jos sen saa korjattua.
     
  8. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Noin niinkun aikuisten oikeasti et tarvi kun happi&asetti vehkeet ja joko juoksutepintaista messinkiä langan tai paljas lanka ja juoksute erikseen.

    Sitte muutaku lämmittelee aluetta, lämmittää lankaa ja kastaa juoksutepurkkiin ja kun alkaa reijän reunat oleen punasena niin alkaa sulattaan lankaa reikään. EI oo rakettitiedettä. Kun reikä ummessa niin pillillä antaa lämpöä ympärille viellä hetki että tasottuu ja sitten laittaa koko käikäle palopeitteen tms sisään.


    Parempi viellä jos vedät koko kapistuksen vaikka 100-150 asteiseks kaasugrillissä niin ei tuu niin kovaa lämpöshokkia. Itse suosin Happiasettia valuraudoisssa koska lämmönvaihtelu on niin paljon rauhallisempi kun tigillä. Ei tuu niin helposti karkenemista.


    Itse käytän nikkelipitoista messinkilankaa, on sitkeämpää. Antaa siis myöden enemmän kun ns normaali, mutta ko tarvaraa ei taho saada helpolla.
     
  9. FeV-8

    FeV-8 Gearhead

    Hmmm.. Jos se noin helppoa on niin pitää kait yrittää. Isäukota löytyy happi+asetyleeeni pullot. Ite oon käyttänyt niitä lähinnä jämähtäneiden pulttien irroituksessa.

    Mites tuo lämmönkesto? Messingin sulamispistehän lienee 900c hujakoilla. Paljonko on pakokaasujen lämpötila? Tämä juotos tulisi pakokanavaan.

    En ole kyllä koskaan ennen juottanut messinkiä. Koritinaa on tullut kyllä sulateltua. Eikait tuo paljon kummempaa ole?

    Täytyy vaan hommata messinkipuikko...
     
  10. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Kestää punahehkuun asti = riittää kyllä, koska toisella puolen on vesi.


    Ota joku romukansi tms mihin harjottelet niin näät miten käyttäytyy. Ei oo ihan niin selkeästi erotettavissa oleva sula on esim koritinassa, mutta harjottelet niin näät kyllä. Tollaseen pikkuhommaan suosittelen juoksutteella varustettua puikkoa. Esim https://www.slojd-detaljer.fi/jaost...ttaminen/messinkijuote-meltolit-900-f-pid2927


    https://www.youtube.com/watch?v=117Q9odITF8 Tuossa mallia, videon puolivälistä eteenpäin.
     
  11. challenger-70

    challenger-70 Gearhead

    Tuossahan Eastweld racing jo ilmoitti että onnistuu korjaaminen jos itse ei ala kokeileen.
     
  12. Rover v8

    Rover v8 Gearhead

    Mun korjauttamat kannet oli alsaa, en hokannu että noi oli rautaa.. :eek:
     

Kerro tästä muillekin!