gm est-hei jakajakysymys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja JP-350, 5.6.2015.

  1. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Joo tässä on hsr:stä kyse mutta miks sää oot stealthin kaasaria varten pelkäks pohjaks ostanu? eikö kaasariimareita saa halvemmallakin...? tai sitten en ihan tajunnu.
     
  2. EastWeld Racing

    EastWeld Racing 1st gear

    et ihan tajunnu. tuo hsr oli mulla efi käytössä holleyn 2x58 läppärungolla, myöhemmin siirryin prof.product super hurricane 1-taso efi imariin johon laitoin 100mm bbk läppärungon. tuo 1.taso pyyhki pöytää hsr imarilla dynossa +6000 rpm jälkeen.
    nykyisin luotan edelleen korkeaan 1-taso imariin ja 1050 dominator kaasariin.
     
  3. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Aaa..nyt tajusin.
     
  4. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Näyttää siltä että pertronixi oli kolmen vuoden jakaja. Olikos meillä jo testikokemusta riittävästi siihen kysymykseen että onko nämä ns.performance-jakajat ihan pelkkä markkinamiesten keksintö,meinaan että eikös se kipuna liiku vakiojakajastakin ihan samanlailla sen verran kun puola vaan antaa? Tuntuu että ongelmat on aina näitten ihmejakajien kanssa..
     
  5. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Toi hsr ei tosiaan näytä mitenkään optimaaliselta mutta mä oon ajanu tommosella reilun kilon ahdoilla enkä oo huomannu tulpissa eroa etu-ja takapytyillä.
     
  6. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Optimaalisuudesta tiiä mutta on kyllä mahtava imari,edellyttäen että kone on muuten tehty vastaamaan hsr:n huutoon.Vakion tai liian lievän koneen päälle ei kannata laittaa.On se tuo ilmavirtaus vähän kumma,kai siihen pitäs uudet pultinreiät porata läppikselle puol senttiä alemmas ja vänkärin puollelle sivuun...Mutta tässä ei oo tosiaan tuostakaan kyse koska kuten aiemmin sanoin,sama setti pelas kun enkeli viime vuonna,ja kulki kun piru. Nyt on vaan toi pirun osuus jäljellä..Eikä muita muutoksia kun millin paksummat imarin tiivisteet,tuskin milli lisää kanavan pituuteen paljon muuttaa.. :)
     
  7. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Mut mitä lintta oot mieltä tuosta vakio vs perf.jakaja,kun sulla on vielä ahdettuna niin huomaatko noissa eroa?
     
  8. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Eron huomaa siinä kun ahdoilla vakio jakajalla kipinä kuolee kuin seinään jossain kohtaa. paremmilla osilla riittää pitemmälle.

    Vakio hei riittää paljon pitemmälle kuin yleensä kirjoitellaan. Jos tuntuu ettei, niin paremmalla puolalla ja moduulilla jo pääsee pitkälle
     
  9. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Niin siis jos ajattelee tuota mun komboa msd-gm blaster+msd 6-al ja vajaa 400 heppainen vapari rutut 10,5 niin uskotko että vakijakajakin selviäis siitä? Moduli ei tee mitään koska esim.pertronix 0202 tai mikä nyt olikaan,on yhtäkun vakio. Ja mitä noi performance jakajat tekee käytännössä paremmin kun vakiot? Mekaanista faktaa?
     
  10. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Uus jakaja on tulossa kun se nyt jokatapauksessa korkkas mutta kyllä kai tässä on kyse jo jostain muustakin...kuten aiemmin sanoin niin etummaiset tulpat oli laihalla,nyt vedin pakosarjat irti tarkistaakseni ettei hörpi sieltä ilmaa niin oli etummaiset venttiilinniskat(yläpuolet siis)ja sarjoissa kanavatkin valkeana. Ja ei kuluta vettä eli ihan selkeesti etummaiset käy laihempana..toi oli tosin uutta että värjää lautasten yläpuoletkin..ei kyllä enää oikein mahdu jakeluun,jäänee ens talvelle kokonaan purettavaks ellei joku osta viallisena. Ja kysehän ei ollu mistään muusta kun tyhjäkäynnin hc-arvoista,siitäkin pääsis tietty etanoliblandiksella mutta ei ny oikein viittis huijaamaankaan ruveta.
     

Kerro tästä muillekin!