a500

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja moppet, 14.6.2015.

  1. moppet

    moppet 3rd gear

    koitin etsiä palstalta vinkkejä mutta en löytänyt. eli vm -89 a500 laatikko menossa 727 tilalle kaasari koneeseen. loikkari/lukkoturbiinille johtojen värit ? liittimessä 3 , molemmissa reunoissa saman väriset oranssin punaiset keskellä sininen, mikä mihin ? ja kuinka vastaavan muutoksen tekijät olette toteuttaneet lukkoturbiinin ?
     
  2. kingsway

    kingsway Gearhead

    Minulla on samanlainen operaatio käynnissä.
    Ajattelin käyttää ylivaihteen ja turbiinilukon ohjaukselle painekytkimiä, niin käyttö hoituu ikäänkuin automaattisesti.
    En ole vielä tarkemmin ehtinyt syventymään, mutta yhdenlainen ratkaisu on linkin päässä:
    http://www.transmissioncenter.net/SwapInformation.htm
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Keskelle 12v ulommaiset maadoittamalla lukko ja loikkarisolkut toimii.
     
  4. moppet

    moppet 3rd gear

    Ok kiitos tätä just hain, et sattuis muistamaan kumpi kummalle näistä reunoista ? Ja miten tuota lukon toimintaa ovat immeiset täällä toteuttaneet ? Loikkarin meinasin ihan on/off kytkimellä, alkuun vissiin lukon ohjaus samoin mutta siihen voisi olla viisaampiakin ratkaisuja.
     
  5. mafo

    mafo 3rd gear

    kannattaa vetää se lock up johto jarruvalo katkaisijan kautta ettei tulee ikäviä yllätyksiä...
     
  6. moppet

    moppet 3rd gear

    Uskoisin että näitä on jonkun verran tehty tässäkin maassa, vielä kun joku selventäisi nuo kaksi johtoa ja mieluusti kuulisin esimerkkejä tuosta lukko turbiinin ohjauksesta. Googlesta tietysti maailmalta löytää, mutta kun ei taivu nuo kielet....
     
  7. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Etummainen piuha ylivaihteelle ja taaimmainen lukolle. Mulla on lukolle ja loikkarille säädettävät painekatkaisimet. Virta tulee kojetaulusta molemmille solenoideille napin kautta. Ylivaihde menee päälle (painekatkaisin kytkee maadoituksen solenoidille) n. 45psi = 45 mph eli n.70 kmh, lukko n.52psi = 52 mph = 83 kmh.
    https://www.holley.com/products/nitrous ... s/15685NOS
     
  8. moppet

    moppet 3rd gear

    DO NII, KIIITOOOS !!!! Tiesinhän että teihin voi luotttaa !!!!
     

Kerro tästä muillekin!