Ford F250 6.4L V8 Super Duty jäähdytinneste automaattiöljy?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Crea, 17.6.2015.

  1. Crea

    Crea 1st gear

    Mitäs tollaseen voi laittaa? Suomesta ei tunnu löytyvän ainakaan Motorcraft Premium Gold Coolant jota sinne suositellaan? Kertokaa jos tuota löytyy jostain niin tilaan. Onko joku vastaava litku mitä tuonne uskaltas kaata?

    Entäs tuo automaattiloota? Mitäs sinne kannatas lirauttaa jos vaihtaa kaikki?

    Suositus ois taas sellanen mitä ei helpolla tunnu saavan?

    Motorcraft MERCON LV ATF on Fordin suositus.
     
  2. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Re: Ford F250 6.4L V8 Super Duty jäähdytinneste automaattiöl

    Eikös kaikki punaiset jäähdytinnesteet sovi keskenään? Öljyksi myös sopinee muukin merkki kuin Motorcraft, kunhan vain tuo Mercon LV -luokitus täsmää. Gulf, Teboil...

    Ainahan noiden kanssa voi olla miten paranoidinen haluaa, mutta järki käteen on ainakin oma periaatteeni ja tähän saakka kaikki on toimineet OK vaikka en ole käyttänytkään Motorcraftin alkuperäisnesteitä. Tosin oma rauta on astetta vanhempi.
     
  3. Caideman

    Caideman 1st gear

    Re: Ford F250 6.4L V8 Super Duty jäähdytinneste automaattiöl

    Joo ja 6.0/6.4 on hiukan eri koneita, kuin 7.3 PS. Muistaakseni Hämeenlinnan suunnilla oli joku kauppias, jolla on Fordin luokituksen täyttävää kultaista nestettä. En vaan kirveelläkään muista nimeä. Sieltä sitä meille on tullut.
    Mun työmaalla ei suostuta laittamaan uudempiin Powestrokeihin muuta kuin oikeanlaista litkua. Punaista tai vihreää laitetaan ainoastaan asiakkaan omalla vastuulla. Sellaiset ukaasit on tullut rapakon takaa niiden suhteen. Lootaölpäksi tosiaan kans vaatimukset täyttävää, itse käytetään vain Motorcrafia.
     
  4. Crea

    Crea 1st gear

    Re: Ford F250 6.4L V8 Super Duty jäähdytinneste automaattiöl

    Itse olen oppinut, että näissä ei voi paljon säästää eikä kannatakkaan. Loppupeleissä saattaa tulla todella kalliiksi. Ainut ongelma on et mistä näitä Suomesta sais vai pitääkö öljytkin tilata rapakon takaa?!?!
    Jos ku tietäs Motocrafti kauppiaan niin oishan se hienoa :)

    Mites tollanen laatikkoöljy KENDAL versatrans LV ATF? Onko kukaan uskaltanut kokeilla?
     
  5. Caideman

    Caideman 1st gear

    Re: Ford F250 6.4L V8 Super Duty jäähdytinneste automaattiöl

    Uskaltaisin käyttää ja kokeilla. Ainakin mitä muita Kendalleja oon kokeillut, niin hyviä ovat. Samaten asiakaspalaute on ollut pelkkää kehumista sen jälkeen, kun on vaihdettu Delvacit, Teboilit ja Gulfit pois.
    Kysyppä Niemensivulta Porista tuota Motorcraftia, en nyt just muista paljonko sitä on hyllyssä. :) Tuota Kendallin vastaavaa ei oo otettu, kun kerran on tuota toista.

    Yritän muistaa tänään tarkastaa sen pakkasnestemyyjän nimen, niin saa kansa oikeaa nestettä Powerstrokeihin.
     
  6. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Re: Ford F250 6.4L V8 Super Duty jäähdytinneste automaattiöl

    Meiltä löytyy Fordin GOLD-nestettä. Samoin 6.4 suodattimet ja niiden korkit.
     
  7. Caideman

    Caideman 1st gear

    Re: Ford F250 6.4L V8 Super Duty jäähdytinneste automaattiöl

    Näin sitä muistaa kaupungit väärin... eli firma on MVA-Auto Savonlinnassa. Mutta hyvä että sitä on muillakin saatavilla.
     
  8. Crea

    Crea 1st gear

    Re: Ford F250 6.4L V8 Super Duty jäähdytinneste automaattiöl

    Kiitos vinkeistä. Eiköhän näillä pärjää...
     

Kerro tästä muillekin!