Harrasteautojen vakuutusmaksut eri yhtiöissä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja nuc-64, 23.6.2015.

  1. nuc-64

    nuc-64 3rd gear

    On tullut hiukan pakon edessä alettua miettimään vakuutusmaksujen kilpailutusta. Tällä erää vakuutukset on ifissä ja tuolle 64 Imperialille on vain liikennevakuutus, joka mielestäni oli suht kallis, eli noin 290 euroa. Kysyin sitten tarjouksen lähitapiolasta ja olin perseelleni lentää. Kaikki liikkuvat laitteet, poislukien traktori ja kevytperävaunu olivat noin 2-3 kertaa kalliimpia! Imperialin vakuutusta tarjottiin hitusen vajaan 700 euron summalla. Virkailija valitteli, että se on tällaista kun on noin tehokas auto, epäili vielä auton liikkuvan äreästi, rupes kyllä vähän itseäni huvittaamaan, teho ja liikkuminen kun on tuon kohdalla aika suhteellinen käsite...
    Kertokaapas nyt muutkin kokemuksianne eri yhtiöiden hinta- ja korvauspolitiikasta, mieli tekisi vielä joltain yhtiöltä kysyä tarjousta, mutta miltä?
     
  2. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    mulla ois tapiolas ollu lähemmäs 900€, ifis eka vuos oli alle 350 tosin korotukset noihinkin tulee vuosittain , siltikin if paaalljo halvempi. eipä oo tullu mällättyä vuoden 2008 jälkeen. yhen kerra vastapuolen ( joka mälläs mun corollan) vakuutus ifissä ja nopeeta oli toiminta. Toisel kerral tapiolas ( työnantaja peruutti autokatoksesta ulos ja suoraan kuskin oveen) ja saatii kyl soitella kumpiki osapuoli et mikä mättää.
     
  3. Herje

    Herje Double Gearhead

    Ifissä Fury noin 250ekua vuosi. Muualla 600-1000.
    Siis pelkkä liikennevakuutus.
     
  4. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    iffistä mullekin perusvakuutus on halvimmalla vanhimpiin tarjottu viimevuosien aikana. 7v sitten pohjola oli tietyillä autoilla halvempi kuin if mutta viimisten parin vuoden aikana iffissä on ainoona pysynyt alle 400e vuoden perusvakuutuksien hinta (ilman bonuksia).

    80 cutlass noin 350e tänävuonna iffissä.
     
  5. Kalikali

    Kalikali Gearhead

    Harrasteautojen liikennevakuutuksessa eri vakuutyhtiöilla voi olla yli 400e heittoja/vuosi.
    Itse olen hajauttanut kaikki 4 autoa eri yhtiöille + muut vakuutukset.
    Museovehje LähiTapiola, muut If, Fennia, Pohjantähti ja skode POP-yhtiö.
    Kannattaa kysäistä liikennevakuutuksen hinta kaikista vakuutusyhtiöistä, niin saa ainakin halvimman vakuutuksen.

    Ja kaikki vakuutukset kannattaa kilpailuttaa ainakin 2 vuoden välein.
     
  6. MaxHeadroom

    MaxHeadroom Gearhead

    Mulla MR vakuutus IF:issä, kokonaisuudessaan edullinen kun on muitakin vakuutuksia, eli saa niitä keskittäjäetuja.
    Mutta onkohan muissakin yhtiöissä sama museoautoissa, että MR kaskovakuutuksiin ei sisälly tuota hinauspalvelua ? Tää ainakin IF issä riippumatta onko kuinka iso kasko.
    Sitähän tässä melkein eniten tarvisi.. :lol:
     
  7. rakkari

    rakkari 3rd gear

    :D If on ehdottomasti kaikkein halvin ainaskin vanhojen autojen autovakuututksiss
    a, lähtö hinnat on puol ilmaset verrattuna mihinkään muuhun yhtiöön ja siihenko vielä pistää bonukset päälle.. paras ollu tähän mennessä 64- comeetti bonusten jälkeen (50prossaa) maksettavaa jäi 85evuosi...
     
  8. karra

    karra Double Gearhead

    Minulla käyttikset Ifissä; osakaskoissa on autopalveluvakuutus (hinausturva) joka toimii myös Venäjällä. OP-Pohjola tarjosi eilen uuteen museoautooni osakaskon kylkiäiseksi autopalveluvakuutusta joka olisi maksanut 18 euroa lisää vuodessa. Eli minulla on OP-Pohjolassa 2 museoautoa vakuutettu, oletan että autopalveluvakuutus ei toimi Venäjällä, tosin en sinne museoautoillani menekään.
     
  9. Crash_

    Crash_ 3rd gear

    Meillä kaikki if;issä. Huomattavasti halvempi. Taannoin oli delta pelkällä liikennevakuutuksella lähitapiolassa koko vuos lähemmäs 900. Nyt ifi:ssä alle 300. Sama vaneissa,pitkäkatoissa yms. IF on halvin jenkeille.
     
  10. ponu81

    ponu81 2nd gear

    if 425€/V. täyskaskon kanssa -81 trans am. eli liikenne 128 ja kasko 296
     
  11. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    If on halvin ehottomasti liikennevakuutuksissa mut pitkä miinus tulee ku eivät myönnä mitään kaskovakuutuksia yli 40v autoille.
     
  12. nuc-64

    nuc-64 3rd gear

    Taitaa munkin kannattaa sitten vaan pitää harrasteauton vakuutus ifissä ja omakohtaisesti myös käyttöauton, 90 vuoden w124 mersun vakuutuskin oli lähitapiolassa melkein kolme kertaa kalliimpi, kuin ifissä. Itsekin tosin oon ihmetellyt, miksi ei minkäänlaista kaskoa ole ifistä saatavissa vanhaan autoon, mutta kaikkea ei ilmeisesti voi saada yhdessä paketissa. Mitenhän muuten on, saattaa olla tyhmä kysymys, mutta voisiko liikennevakuutuksen ja kaskon ottaa eri yhtiöistä?
     
  13. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Ei onnistu..
     
  14. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    juu ei saa olla kahden vak.yhtiön asiakas samalla autolla.

    käyttiksen juuri siirsin pohjolasta iffiin keväällä kun parin vuoden asiakkaana olon jälkeen olivat taas hilanneet hintaa tasaisesti ylöspäin "huomaamatta"/salaa.

    iffissä sain tarjouksen jossa oli osakaskokin mukana. ja se oli yhteensä roimat 12e kalliimpi kuin op-pohjolan pelkkä liikennevakuutus. laskinkohan niin että olisin ottanut pelkän liikennevakuutuksen iffistä siihen niin sillä siirrolla olisin "säästänyt" yli 80e vuodessa. w124 siis myös kyseessä. muistaakseni sen liikennevakuutus iffissä on hieman halvempi kuin cutlassin vastaava, olisiko ollut parinkympin verran.
     
  15. Bighouse

    Bighouse 3rd gear

    Pirssiin vm.-56 if ja POP aika samanhintaisia liikennevakuutuksen puolella. (0% noin 700€/v). Mutta If:ltä ei saanut ollenkaan vapaaehtoista vakuutusta. POPista n. 180€/vuosi sai palo/varkaus/ilkivalta. Fennia, Pohjola ja Lähit. ei ollut tässä taistossa kilpailukykyisiä. Pohjantähti,Turva,Folksamista ym ei tullut kysyttyä.
     
  16. JL-

    JL- 3rd gear

    Itellä on dartin vakuutus ifissä, oiskohan 450e/vuosi nollabonuksilla (bonukset toisessa autossa). Ongelma oli vaan se että ainakaan netissä tehdessä eivät antaneet minkäänlaista kaskoa valita. Auto on parin kuukauden päästä menossa talvisäilöön, niin olisi kiva olla palo/ilkivaltavakuutus ihan vaan varmuuden vuoksi, eikä siitä haittaa olisi ympäri vuoden muutenkaan. Miten tässä nyt kannattaa toimia? Onko pakko vaihtaa yhtiötä moninkerroin kalliimpaan, jotta saa tuon osakaskon? Muistaakseni hinnat muualla oli ihan järkyttäviä, liikennevakuutus 1000e+kasko500e tyylisesti.
     
  17. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    1. neuvo on soittaa vakuutusyhtiöön. Voinee olla, että löytyy sopiva vakuutus sullekin vaikkei sitä netistä saanutkaan valittua.

    Seuraavaksi: mistä muista yhtiöistä oot kyselly vakuutuksia? Piti oikein kaivaa omat Pohjolan vakuutuspaperit esiin, että saan bonuksettomat hinnat esiin.

    Mulla omassa GS:ssä on liikennevakuutus 580e/v ja sitten osakaskoa laajempi harrastekasko (kolarointi, hirvi, palo, varkaus, ilkivalta, autopalvelu, oikeus ja ulkomaan vastuuturvat, kaikki 150e omavastuulla paitsi oikeusturva jossa 15% tai min. 200e), tämä kasko on n. 700e/v - toki kaskoihin saanee nykyään automaattisesti 50-70% bonarit, ellei ole sitten kovin tiukkaa mälläyshistoriaa takana.

    Onhan toi liikennevakuutus toki sun nykyistä kalliimpi, mutta ei "moninkertaisesti". Ja euromääräisesti tuo ero vielä pienenee, kun kuitenkin sullakin ilmeisesti on auto osan vuodesta seisonnassa?

    -JJ-
     
  18. JL-

    JL- 3rd gear

    Juu aattelin noin tehdäkin että maanantaina soittelen tuonne IFille ja kyselen että jos sen osakaskon kuitenkin saisi.

    Itseasiassa netin välityksellä olen katsonut vissiin kaikkialta muualta, paitsi nimenomaan Pohjolasta, koska heillä taisi suoraa lukea että soittele koska auto on niin vanha. Pitää ehdottomasti tuonne vielä soitella ja kysyä heiltä. Ja oikeassa olet, tuo on vielä niin pieni hinnankorotus että vaihtaisin ilman muuta Pohjolaan, jos olisi lähelläkään noita hintoja mitä sinulla. Auto seisoo käytännössä puolet vuodesta, eli kyllähän se kovasti vähentää maksuja. Tosin osakaskohan (varkaus/ilkivalta/palo) jää käsittääkseni voimaan vaikka auton poistaa väliaikaisesti liikennekäytöstä ja muut vakuutusmaksut ja verot katkeaa. Ja näin sen toki haluan olevankin, se nimenomaan on pointtina että talvisäilytyksen aikana saisi nuo palo- ja varkausvakuutukset voimaan.
     
  19. Ck

    Ck Gearhead

    Mulla on Ifissä liikennevakuutus ja osakasko lähitapiolasta kun ne ei osakaskoa mulle vanhaa nmyyneet. Lähitapiolalle rahat kelpas ja sano että voi pelkästään osakasko olla heillä.
     
  20. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Mulla oli kans kiesi talven yli seisonnassa, jolloin liikennevakuutuksen kustannus oli 0e, kasko pysyi voimassa mutta huomattavasti alennettuun hintaan. Papereista kattelin, että oiskohan tuo kasko ollut 5kk seisonnan ajalta joku 180e, mutta bonusvähennyksin yms. hyvityksin seisontakauden lasku näkyi olleen lopulta joku 40e. Sorry, mutta ihan satavarma en ole noista lukemista, koska Pohjolan tapa esittää vakuutuskauden hinnat ja hyvitykset on niin kryptinen, että edes yliopistomatematiikalla en saa suoralta kädeltä tarkkaa vastausta...

    Anyway, kyllä mää suosittelen että rimpautat vielä Pohjolaankin. Ei sillä, että tää mun lempiyhtiö ois - mutta kysyt keneltä vain, niin aina löytyy mielipide tietystä vakuutusyhtiöstä, puolesta ja vastaan. Mulle Pohjola on korvannut ja jättänyt korvaamatta sen minkä muutkin yhtiöt, eli samanlaisia roistoja Pohjolassa ollaan kuin muuallakin :rotfl: :rotfl: mutta on se jotenkin huokeempi olla, kun on pelit vakuutettu.

    -JJ-
     

Kerro tästä muillekin!