Internationalin koneista

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Nupa, 18.6.2015.

  1. Nupa

    Nupa Double Gearhead

    Verrattuna nyt vaikka SBChen... mites tuollaset kestää kilometrejä?
    Osien saatavuus?
    ynnä muuta tarpeellista ja tarpeetonta tietoa..

    Meneekö ihan harrastamiseksi jos tollasen 60-lukulaisen Harvesterin trukin hommaa firmalle työkaluksi. Viikottaista ajoa tulee jonkin verran eli pitäis olla suht luotettava vehje ja myös edullinen ylläpitää ja huoltaa, ympärivuotisesti.

    Yksilö kiikarissa olis 80 tmailia ajettu SV-266 koneella, eli ilmeisesti "perus"-v8?

    Kuukkelista toki jotain kertomuksia löytyy, mutta löytyykö täältä?
     
  2. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    isä ajeli SV-304 mosalla useamman vuoden ja ei siinä ollu kyllä mitään moitittavaa. soppa maistu kun anto kenkää 2 reikäsellä kaasarilla. enempi kuorkkikone ku henkilöautoon tarkoitettu. ratasjakopää ja venoissa pakkopyörittäjät
     
  3. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    sisufoorumilla väittivät että paloauto loadstar menis 18L satasella, voiko olla niin vähän :-?
     
  4. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    304 Scout2:ssa meni maltillisesti ajellen johonkin 15litran hujakoille. tf727 ja aavikkoperät. kerran haettiin umpimettästä joulukuusi ja soppaa meni 70 litraa että heilahti, tosin siihen liittyi paljon revitystä hitaat perät päällä pitkinpoikin sohjoisia mettäkoneen jälkiä :D mut oli kivaa, tosin sen kuusen olis saanu halvemmalla jostain marketin nurkalta
     
  5. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    No ei voi!!! Mä laskelmoin omaani noin 28l per sata. Tyhjänä.
     
  6. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Eiku se oliki od samil puumerkki joka nuin kirjotti. Seuraavassa viestissa zil kulutus 25 maastorenkailla.
     
  7. Toke

    Toke Gearhead

    Palveluksessa olleessaan ja hälyajossa ni helposti 50 sadalla. F-600 voortti meni pahimmillaan lähemmäs 65 sadalla, sen jälkeen vietiinki rautakummulle säädettäväks...
     
  8. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Paljonko tippu kulutus säädön seurauksena?
     
  9. Toke

    Toke Gearhead

    Johonki 45 muistaakseni, ei ollu ykköshööki ni kalustus oli kevyempi
     
  10. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    No sehän on ihan maltillinen kulutus se!
     
  11. Toke

    Toke Gearhead

    Hyvät hevoset syö aina
     
  12. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead


     
  13. Nupa

    Nupa Double Gearhead

    Hyvähyvä... mites noi osat, saatavuus, hinnat?
    Rokkiautossa ei oo kovin isoa valikoimaa, miten lie saatavuus kotimaassa esim us-p ... en o kyselly kun ei o vielä autoakaan.
    Sitä vaan mietin, että jos joku tekniikan puolelta antautuu niin korjausta vai pois ja sbc tilalle.
    Vaihteisto ei liene yhteensopiva letukan kanssa?
     
  14. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    international käytti henkilömalleissa lisenssillä TF727:aa. kytkinkaaveli on IH:lla ihan omansa että mistä tahansa sysleristä ei lootaa natikan kasin perään pultata
     
  15. Nupa

    Nupa Double Gearhead

    Entäs manuaali?
     
  16. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Sen vähän mitä oon itte oppinut nyt noista Natikan 304 koneista niin akilleen kantapää on jakopää. Nokan laakerit kun kuluu ja sitten hajoaa jakopää (ratas sellainen). Onneksi mun koneesta oli mennyt vaan kolmesta kohdasta hampaita ja vain kolme hammasta peräkkäin. Neljäs olisi aiheuttanut jaon sekoamisen.... JOS koneesta kuuluu harvakseltaan klonk klonk jne niin nokan laakerit alkaa olla valmiit. Nokkalaakerit on jotain paskakerrosmetallia. Kun vaihdoin uudet laakerit ja uudet jakopään rattaat niin klonke hävis ja vedot palautui. Niin ja osat tilasin South West Traden kautta. Taas kerran iso kiitos kyseisen kaupan kavereille. Hienosti löytyi osat ja asialliseen hintaa. Matkahuoltoon tulivat sovitulla hinnalla.
     
  17. Mutku

    Mutku Gearhead

    ^ joo, South West Trade on asiallisimpia toimijoita. Oikeesti.
     

Kerro tästä muillekin!