Tuulilasi irti alareunasta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Karpov, 27.6.2015.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Nyt kun oon kaikkia ääniä korjaillut ja sulkenut pois niim huomasin että käkkylän tuulilasi on irti.

    Alareunasta ainakin pystyy kädellä työntämään ja jokusen millin liike. Terävissä röykyissä paukkaa ja tärinän huomaa kun käsi lasissa.


    Onko mitään toivoa yrittää liimaa/tiivistemassaa lyödä alareunaan ym lasin ollessa paikallaan vai irti koko lasi?

    Syyksi veikkaan kun auto uudelleen maalattu niin joku unohdus ja kämmi käynyt koska takaikkunakin samoin irti.
     
  2. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    eipä sitä oikein tiiviiksi taida saada mutta kun se kerran on irti jo osittain niin työnnä ohkanen vaijeri läpi ja sahaa se kokonaan pois, uudet liimat väliin ja lasi takas...
     
  3. jalluvaari

    jalluvaari Gearhead

    Jos lasit on ollut maalauksen aikana irti ja liimattu sitten uudelleen takas, niin todennäköisesti jonkinlainen työ virhe, esim liian pitkä avoin aika, epäpuhtaudet tai väärät aineet. Veikkaisimpa, että lasit lähtee kohtuu helpolla irti kun nyt jo ovat osittain. Ehdottomasti uudelleen asennus ja oikeat aineet ja hiukan ammattitaitoa, nii kyl se siitä.
     
  4. ktech

    ktech 3rd gear

    voi sitä kokeilla niinkin että mustaa sikamassaa tms. ujuttaa ulkokautta sinne lasin väliin. toimii yleensä jos lasi on muuten hyvin kiinni..
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Niin. Arveluttaa just miten se ujuttuu tai jos nappaan vanhan pois niin miten lie onnistuu. Ohjeitahan löyty kyllä.
     
  6. f34

    f34 Double Gearhead

    Jos tuulilasi toimii korin jäykistämisessä ja on jo irronnut alareunastaan, niin sikamassa tilkintä alareunassa jatkuu myös pidemmän päälle yläreunaan.
    Kannattaisi tehdä kerralla kunnolla. Irti ja uudet liimat. Tai voihan ne joskus ajaessa irrota itsestäänkin, sitten liimaa ne siellä tienpäällä.
     
  7. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Mä veisin auton tuulilasikorjaamolle, ja antaisin ammattilaisen tehdä työn kerralla oikein.

    Ei liene edes kovin kallis toimenpide.
     
  8. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Ei o paha ite liimata linssiä, jos jostain saat vehkeet lainaan. Tai emmä tiiä mitä biltemasta tms maksaa ne imukupit millä lasi nostetaan pois/paikalleen. Sen liimamassa pitää saada nätiksi ja mieluummin aika korkeaksi palkoksi. Eli se suutinpää siitä liimatuubista keskivaiheilta poikki ja teet siihen semmosen v uran, ja liimaat siten että se liima tulee siitä urasta. Jotkut tykkää laittaa lasiin liiman, ite oon kyllä laittanut karmiin kun vaan mahollista, helpompi tähtäillä kohilleen.
     
  9. VilleTre

    VilleTre 3rd gear


    +1 . Ei kannata turata jos ei osaa.
     
  10. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Ja jos ite tekee niin muistaa teipata sen lasin, ettei valu alas päin
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kestääkö tuulilasi nostamista ym vai pitääkö käsitellä kuin kipeää pillua?
     
  12. jalluvaari

    jalluvaari Gearhead

    Jos lasi on ehjä niin kestää kyllä nostamista, mutta ei vääntämistä. Tuosta kipeästä p;stä en osaa sanoo kun oon pyrkiny aina käsitteleen terveitä sellaisia, jotenkin vaan tuntuu mukavammalta ;)
    Esim mattopuukolla leikkaamalla liimamassa poikki sisäkautta. En lähtis mitää rautalanka sahauksia koittaan, on aina riski rikkoontua reunoista ja sitten jossain vaiheessa räsähtää lasi halki. Lasi kokonan irti ja sitten vaan nostat pois.Vanhat liimat pois lasista ja auton karmista, niin uudelleen asennus on kohtuu simppeli homma. Jos sulta löytyy "silikooni" puristin, niin haeppa esim motonetistä valmis tarvikesarjaasennukseen, sisältää tarvittavat pohjusteet ja liimamassan. Samaa tuotetta olen itse käyttänyt n. 10 vuoden ajan eikä kertaakaan ole liimaus pettänyt.
    Tuossa http://www.motonet.fi/fi/tuote/609024/sikatack-drive-tuulilasisarja;

    Jos hiukankin epäilet osaamistasi, niin vie ammattilaiselle laitettavaksi, ei maksa paljoo. Jos liikuskelet täälläpäin niin laitan tarvittaessa harrastajaystävälliseen hintaan ja takuulla. Kokemusta vuodesta 1972.
     
  13. xarper

    xarper Gearhead

    Onnistuu kyllä keneltä vaan tuo, helpottaa hommaa jos on toiset kädet siinä.
     
  14. jalluvaari

    jalluvaari Gearhead

    :soosoo: :soosoo: :soosoo:

    Ei näköjään onnistu. Vuosien aikana olen näitä "onnistuu keltä vaan" asennuksia korjannut lukuisia, valitettavasti.
     
  15. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead



    Joo onnistuu se peräkammarin penaltakin ainakin vituiksi tehdä


    Opelissa on apparin puoleinen a-pilarin muoviverhoilu lasiliimalla kiinni ja kuskilla on sisällä sade indikaattori ..... tiputtaa ratille :mad:


    Eniten vituttaa kaikkeista eniten turareitten hommia korjailla, kun ne yleensä on vielä tehty vituiksi niin, et samalla hemmetin vaivalla ois voinu jo tehdä kunnolla :mad: :mad:
     

Kerro tästä muillekin!