Kommentteja Jenkkiautoista...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Mr.Speed, 24.5.2003.

  1. 360fourbarrel

    360fourbarrel 3rd gear

    No on se täälläkin jo sen verran lämmennyt keli... :rotfl:
     
  2. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Eilen Riksussa äitinsä vieressä ohi pyöräillyt pikkupoika totesi Oldsista: "hieno klassikkoauto". Toiselta puolelta noussut Naiseni ehti vielä kuulla jatkon: "ja vieläpä lempimerkkiäni, eli Audi" :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  3. Substitute

    Substitute Gearhead

    Himokselle menomatkalla sattui hauska juttu. Ajettiin huoltikselle parkkiin ja '72 Electra antoi paisuntasäiliöstä ylen vähän aikaa seisottuaan. Vesi joka valui auton alta oli ihan kaakaonruskeaa kun auto oli seisonut säilössä oikein monia vuosia enkä ollut konetta ehtinyt vielä huuhdella.

    Auton ohi käveli nuoripari, tyttö oli varmaan jotain just 18v. Hän katsoi silmät pyöreänä ja sanoi kundikaverilleen "hyi tuosta autosta valuu ruostetta" :eek:
     
  4. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Pitää olla nesteetkin auton kanssa sävy sävyyn, mulla on Olssissa vihreetä.
     
  5. Substitute

    Substitute Gearhead

    joo, nolotti senverran että viimeviikonloppuna huuhtelin. Nyt on sinistä.
     
  6. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    ^ No seuraavalla kerralla joku vastaava muikkeli sit varmaan ihmettelee et sieltä valuu tiskiainetta. :rotfl:

    Ite sain tänään ekaa kertaa negatiivistä palautetta, tosin äänistä. Jotain papparaista häiritsi kovasti tuommoisen vakion slantin kylkiputkesta tuleva "mökä". No joo, kyllähän se kierroksilla vähän pitää meteliä, mut silti aika naurettavaa ruveta kyseleen keskellä päivää et oonko mittauttanu desibelit tosta vehkeestä... :eek:

    Totesin vaan et toi on leimattu noine hyvineen eikä oo katsastuksessa ees mainittu äänistä mitään, saati et ois ruvettu mittailee niitä. :odroll: Tää papparainen sit jatko vuodatustaan, et jos en mä mittaa niin viranomaiset kyllä mittaa.

    Tässä vaiheessa rupes jo pikkuhiljaa vitutus hiipimään puseroon, ja totesin kovempaan ääneen et siinähän sit mittailevat, että tää on edelleenkin leimattu näillä äänillä, eikä tasan mene rajat rikki, ja jätin ukon mutisemaan keskenään :mad:
     
  7. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Viime aikoina, kun olen ajellut vuorotellen Buickilla ja Cadillacilla, niin huomaa, että Buickista tulee enempi juttelemaan "tavalliset" ihmiset ja Cadillacista vanhat juopot. :eek: "Just tällaisella ajoin sotien jälkeen taksia."
     
  8. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    :lol: suteetti savolainen :rotfl: aekamiehen kuuluukin pitää kossipojat ruodussa
     
  9. raaseriruiseri

    raaseriruiseri 2nd gear

    Onneks niitä (meitä?) papparaisia on muunlaisiakin; takavuosilta jäi Motoparkista silloisen nuorenmiehen mieleen, ku Leppänen jytisteli paluurataa Thunder/Cammer/mikälie hirviö-Mustangillaan, ja kaiteeseen nojaillut - jo varttuneempaan ikään ehtinyt - katsojaherrasmies tuumasi haaveksivasti "Tollanen ku olis, ei tarttis eukon kysellä, mihin aikaa tulit yöllä kotiin"... :rotfl:
     
  10. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    :rotfl:

    Juu, kyl kaikki kommentit on suurimmaks osaks tullu varttuneemmilta ihmisiltä, ja ollu tähän asti positiivista. Ja kun Valiantti on kyseessä, ni kaikillahan -tai ainakin niiden sukulaisilla- on ollu tuommoinen. :D
     
  11. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Eilen illalla istuskeltiin rannoilla jätskiä syömässä ja ohi ajoi pirtsakan värinen ja kuuloinen chevy. Kommentoin siinä, että kyllä se tuommoinen V8 kuulostaa hienolta. Vaimo tokaisi sitten siihen perään:" Mitä varten sitten ostat aina toyotia... Meille ei nyt mahdu yhtään autoa enää pihaan."

    Niin, no...
     
  12. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Juhannuksena pyysin tutun järkkärin siirtämään mun auton, kun ite olin nauttinut hapanta.
    Pari kertaa kävelyvauhdista pysähdyttiin kun seinään, vaikka kuskilla oli itselläänkin automaatti-auto :eek: (Tuore Skoda)
    Kännipäissäni vaan totesin "jenkeissä on hyvät jarrut".

    Jälkeenpäin olen ihmetellyt sitä äkkipysäystä, ja kun se tapahtui vielä pariin otteeseen.
    Joutuuko nykyautoissa painamaan kovemmin poljinta, vai mikä on syynä?

    Itsellä ei ole ikinä ollut ton auton kanssa mitään tuommoisia oireita.
     
  13. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Kyllä nykyautoissa ainakin yleensä on helvetin paljon äkäisemmät jarrut kuin noissa vanhemmissa. Vaikka siis molempien jarrut olis ihan kunnossa. Tiiä johtuuko tehostuksesta tai jostain muusta?
     
  14. ponu81

    ponu81 2nd gear

    eiköhän se kovasti riipu millainen uus auto tai millaset vanhan rempatut jarrut on ;)
     
  15. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Ei, kyllä mä tarkotin sitä kun sanoin että molempien jarrut on ihan kunnossa... Kuhan mutuilen
     
  16. Bighouse

    Bighouse 3rd gear

    Nykyautoissa käytetään yleisesti jarruassistenttia. Tietokone ym härpäkkeet laskevat paljonko jarruvoimaa tarvitaan ja tehostavat kuskin polkaisua. Eli käytännössä päästään paljon tehokkampaan jarrutustehoon pienemmällä poljinvoimalla.
     
  17. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Jotain tälläistä meinasinkin. Vanhemman auton omistajalle voi tulla "kulttuurishokki" kun jarrut on "tunnottomat". Ite kyllä tykkään enemmän vanhempien autojen jarruista, niissä on nimenomaan enemmän sitä tuntua miten se jarruttaa, nykyjarrut on vähän on/off tyyliset usein.
     
  18. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Minulla ainakin oli Starfiressä hipaisukytkinjarru, vähän aikaa meni totutellessa että sai nätisti pysähtymään. Ei ole missään uusissakaan autoissa ollut niin pienellä voimalla toimivia jarruja.
     
  19. vette73

    vette73 Gearhead

    Kyllä ehdottomasti tunnottomimmat ja herkimmin ottavat on olleet vanhoissa amerikkalaisissa. Tehostettua rumpujarrua ei herkkyydessä voita mikään. Vaatii jonkin verran totuttelua, että sellaisilla pystyy tekemään normaalijarrutuksen.

    Pahin esimerkki sellaisesta oli erään kaverini (Tuopin FAHA) -65 avo belair, jossa "melko" tukeva turvakaari.
    Eräänä vappuna silloinen tyttöystäväni (nykyinen vaimo) oli kuskina ja minä Tuopin kanssa takapenkillä.
    Kyllä monta kuhmua ehti tulla otsaan, ennen kun tyttöystäväni sai suoritettua "normaalin" jarrutuksen.
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kunnon vasemman jalan töräytys on myös mahtava. Kyllä gummi vingahtaa.


    Cadillacista jo kaksi chevy kommenttia. Sviddu. Jos mulla on olds, se on naapurien ja muiden suussa aina pontiac, buick tai joku muu kuin olds. Buick oli myös pontiac jne.


    Pitääkö maalata kylkeen merkkitekstit :odroll:

    Ei vaan eihän tuo haittaa.
     

Kerro tästä muillekin!